Basic PMC gear.

Piroz

Basic PMC gear.

Inläggav Piroz » 14 maj 2015, 21:50

Tjenare! tänkte sätta ihop ett enklare PMC stukat kitt. Grund idén är mobilitet och snabbhet.

Uniformen så att säga skulle i enklighet bestå med sand färgade byxor och svart överdel.
Frågan är vilka byxor rekommenderar ni? några som är sköna och praktiska.
Överdel tänkte jag en enklare t-shirt på somrarna och någon form av flease tröja när det blir kallare.
Hur tror ni det fungerar? Kommer det se för oseriöst ut med en flease tröja? Kanske redan finns någon som RS använder sig av?

När det kommer till västen o vapnen så tänkte jag köra på en enklare BA samt ett molle bälte med alla magasin fickor etc där.

Huvud vapen kommer vara en HK416 och en sig eller 1911 som sidé arm på ett black CQC (?) hölster.
Samt en mp7 bara för att dem är så jävla tuffa!

Så vad tycker ni? Idér på förbättringar? all hjälp är bra hjälp.

Och ja jag är över 18 ;)

Användarvisningsbild
Hälge
Lag: G.W.S.

Re: Basic PMC gear.

Inläggav Hälge » 14 maj 2015, 22:12

Lite som vi kör.

https://m.facebook.com/graywolfsec?ref=bookmark

Helikon byxor och svart pike.

Användarvisningsbild
Horrorbilly
Lag: Black Creek Security
Spelat sen: 2015
Kontakt:

Inläggav Horrorbilly » 14 maj 2015, 22:36

Annars finns det BDU i khaki också, men som tidigare nämnde så skulle jag nog också satsa på Helikon. Lite dyrade, men riktigt sköna och slitstarka.
Piké om du inte vill köra med svart combatshirt. Allt hänger lite på vilket väder det är.

Jag själv kör med H&M´s cargobyxor(Har för avsikt att köpa seriösare kvalité senare), svart piké, swissarms väst, blackhawk dropleg hölster, kängor, keps, M4, sig p226 x-five och pumphagel.
Funkar och ser awsome ut om jag får säga det själv =)
Sen är det inget som säger att du måste köra khaki, du kan lika väl köra med OD om du skulle föredra det(Lite mer kamoflage i svenska skogarna) =)
My idea of "help from above" is a sniper on the roof.

Piroz

Inläggav Piroz » 15 maj 2015, 03:03

Helikon? tänker ni på SFU byxorna då?
När det är kallare väder då, vad kör man för överdel då istället för piké? är det någon form av tröja då?

Samt hittar inte någon ÅF som säljer VFC hk416or längre, vad bör man sattsa på istället för att få bra kvalité direkt?

Användarvisningsbild
Hälge
Lag: G.W.S.

Inläggav Hälge » 15 maj 2015, 06:43

Vi kör på en softshell jacka. Typ condor eller liknande.

Återgå till "PMC"