Garderoben.se

Jimmi

Garderoben.se

Postby Jimmi » 23 August 2012, 22:53

Jag har inte spelat airsoft på några år, hade egentligen inga planer att ta upp det igen tills jag klev in på garderoben för att titta på något helt annat än airsoftgrejer.
Detta var förra veckan och innan dess hade jag inte besökt butiken på minst ett år.
Oj vad förvånad jag blev, vilket trevligt sortiment dom nu har till skillnad från förr, fina kvalitetsbössor till konkurrenskraftiga priser, massor av västar och fickor till bra priser.
Exceptionell service!!! blev upp-passad som en kung och fick svar på alla frågor om all utrustning, mycket kunnig personal!
Slutade med att jag handlade upp airsoftprylar för många tusenlappar, och det ångrar jag inte en sekund, dom försökte inte heller packa på mig onödigt dyra grejer för att jag var villig att betala, utan tvärt om berättade om skillnaderna i billigare och dyrare prylar och gav mig tid att fundera över vad som passar mig bäst personligen.

Blir nog till att handla där fler gånger! Rekommenderas starkt!
Såg även att dom har en hel del internals nu, fanns inget sånt förut vad jag minns.

10/10

JensBond

Re: Garderoben.se

Postby JensBond » 23 August 2012, 23:56

Tycker att deras sida var lite sämre dock, hälften av alla vapen jag tittade på fanns det ingen info, skulle säkert kunna hitta mer info om jag var intresserad av vapnet. Men absolut att ha kunnig och trevlig personal vid butiken är ett stort plus.
Jag är 18 år jag lovar.

Butcher82
Lag: Route Tango
Played Since: 2010

Postby Butcher82 » 31 August 2012, 23:32

Gick in på sidan beställde det jag ville ha och fick hem sakerna på 3 dagar inget som helst att anmärka på 5/5
Krig är Krig, vi intar stadshotellet. (Sann PMC anda)

Bouncer
Lag: New World Operations
Played Since: 2011

Postby Bouncer » 1 September 2012, 07:44

Inga problem med det jag har beställt, bra kundservice och leveranstider. Dock väldiga problem med det som inte kunde beställas. Många saker fattas i lager under långa tider. Väldigt frustrerande för en som gillar att spela, behöver snabb leverans och villig att spendera cash på svenska ÅF. Rekommenderar Garderoben trots problemet med lagerstatusen på en del varor.

4,5/5
Myrorna bet på mig, hunden sket på mig, kossan gick på mig, och sen kom slåttermaskinen. -ALDRIG MER SNIPER!!! ;)

cornrocket
Lag: The Meme Squad, Jönköping airsof

Postby cornrocket » 9 October 2012, 01:20

Hade ganska höga förväntningar efter att man fått kryssat ner gubben som pratar med en på sidan för 5011 gången och man lagt en beställning. Men måste säga att jag är besviken.

Jag blev uppringd blablablalbbla nej jag har bästält Large jag bryr mig inte om medium inte finns... får byxor i medium och tröja i Large... sikar retur och säger att jag vill ha woodland istället för m90 och i large. Gått en månad nu och de har svarat på mitt tredje mejl att de ska undersöka om de fått min retur. Samt att då hade jag mejl kontakt med dem innan jag postade min retur och de sa att allt gick bra.

althen
Lag: Manticore

Postby althen » 16 October 2012, 21:18

Beställde några magasin plus lite annat som enligt sidan fanns i lager efter 1 vecka!!! ringer dom upp mig och säger att dom e slut och killen som ringde kunde väääldigt lite svenska förstod inte ens hälften har haft samma problem innan med dom att de står på sidan att nått finns i lager men så är inte fallet får tyvärr bara 2 av 5
Aldrig hata bara Älska

wexxe
Lag: The Meme Squad, Jönköping airsof
Played Since: 2012

Postby wexxe » 21 November 2012, 08:44

Beställde mitt woodland camo där men när jag upptäckte att jag hade valt fel storlek så mailade jag dom och frågade vad jag kunde göra. Fick ett trevligt svar att jag skulle skicka mitt order nummer så att de kunde ändra i min beställning.
Fick paketet 3 dagar senare med rätt storlek.

5/5 på service och leverans
If it ain't dead kill it again

Jotun
Lag: TFA
Played Since: 2008

Postby Jotun » 5 December 2012, 12:55

Alltid lika kul att gå till garderoben och dregla lite över deras vapenvägg, Blir alltid lika trevligt bemöt av Emil. 10/10

Hymer
Lag: Angry Angels
Played Since: 2007

Postby Hymer » 29 January 2013, 22:43

Har alltid gått bra att handla från garderoben men nu har det skitigt sig med mina två senaste beställningar.

Beställde i November ett par swat kängor strl 44 fick veta att dom skulle komma till mig i slutet av dec. Helt ok. Slutet av dec kom och jag hörde inget. Väntade 2v in i januari sen mailade jag och fick svar några dagar senare att det var på G men att dom inte hade fått in 44 men dom hade fått in 45 extra wide. Jag kollade om det var ok om jag provade dom och det var det. Tyvärr passade dom inte och jag ville skicka tillbaka dom. Mailade för 1v sen och undrade vart jag skulle returnera dom men har inte fått svar än. Hoppas det löser sig snart för jag är bra trött på att ligga ute med 1400kr utan att få nått.

Beställde även en tm five seven som fanns i lager. Förskottsbetalade sen inget på 2v. Mailade och fick reda på att den var slut ochäven var slut hos deras leverantör. Okej? Ni hade inte tänkt att tala om det för mig? Fick iaf en kredit efter några dagar.

När mitt sko ärende är klart så kommer jag inte handla av Garderoben igen.

Novice

Postby Novice » 14 April 2013, 12:55

Jag har varit med om något liknande tyvärr.

Beställde liksom Hymer ett par swat kängor, dock storlek 47, ifrån dem i mitten på november. I december ringde en av deras anställda upp mig och förklarade på knagglig svenska att beställningen var försenad och att det skulle dröja innan kängorna dök upp. Okej, sade jag och väntade tills efter decemberhelgerna. Jag tänkte att med all ledighet under den perioden så skulle det ta lite extra tid. Inga kängor vid januaris början, men jag låter även januari gå innan jag skickar ett meddelande till dem och frågar var kängorna tagit vägen. Får svar 2 dagar senare med förklaringen att det har blivit en försening ifrån leverantörens fabrik och att de inte skulle hinna ikapp med produktionen förrns i mars. Lite småirriterad, men ändå nöjd över ett faktiskt besked så väntar jag mig igenom februari. Mars kommer, och det blir många besök till sidan för orderstatusen. Mars tar slut. Inga kängor. Skickar ett nytt meddelande där jag frågar var kängorna tagit vägen än en gång den fjärde april.

Idag har tio dagar gått sedan jag skickade det meddelandet och jag har inget svar fått. Jag tänker nu skicka ett meddelande till där jag kommer fråga om de har kängorna inne, och att jag i så fall vill ha ett par omgående. Har de fortfarande inte fått in dem så kommer jag att avbeställa och kräva pengarna tillbaka då jag förskottsbetalade.

Jag är inte särskilt sugen på att handla där igen kan tilläggas...

EDIT 26/4:

Nu har skorna till slut kommit. Det tog ca 5 månader, men nu är de här och jag är trots den långa väntetiden nöjd med dem. Garderoben var okej på att besvara mina mail till dem och det har inte varit några bekymmer med någonting annat. Fast 5 månader är ändå 5 månader, så jag ger dem betyget 4/10. Två poäng till kängorna, en poäng till Garderobens kundservice och en poäng till att inget annat krånglade. Sex uteblivna poäng på grund av en väntetid som jag aldrig har upplevt tidigare och som jag misstänker är svårslagen bland alla beställningar som gjorts av folk på detta forum.

dacke93
Played Since: 2007

Postby dacke93 » 26 April 2013, 17:15

Trevliga typer men kanske inte världens bästa pris på kläder. Köpte ett par finger handskar. Visade sig vara två högerhandskar :P
Kalla mig Ultima lst

Tikka

Postby Tikka » 29 April 2013, 15:44

Alltid fått bra hjälp från Garderoben. :)
" - Var och en blir salig på sin tro."
Affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... =121&t=770

fhernet
Lag: asog

Postby fhernet » 10 June 2013, 18:47

Tänker inte va långrandig.
Lagersaldot felar.
Sena leveranser.
Drar på försändelsen in i det sista när dom inser att dom har hälften av det man beställt.
Jag handlar alldrig mer på garderoben.
Missat 2 söndagspel och jag blir inte förvånad ifall jag missar ett 3e pga deras krypande servis.
Beställ på egen risk. Beställ alldrig viktiga saker som GAS!! Se till att beställ minst en månad innan och förvänta dig ingenting. Jag väntar fortfarande....
Djupt besviken på dom!

john81b
Played Since: 2013

Postby john81b » 6 July 2013, 16:55

köpte mina första grejer för att börja med airsoft via garderoben,
tyvärr var det en massa saker som inte fanns i lager så jag satt en hel kväll ett par dagar senare för att tåta ihop en ny order med typ samma saker men olika produkter (är ju egentligen helhets uttrycket som spelar roll).
tog ett par dagar sen ringde en trevlig tjej upp och vi gick igenom ordern med den nya ordern skulle allt finnas hemma nästa tisdag(hon ringde på en torsdag), så hon lovade att ordern skulle vara hos mig på fredagen.
vanligen får man nån form av förhands besked när ett paket är på g till en så på fredag runt 1400 anade man ugglor i mossen då inget sådant kommit, ringde då butiken och fick tag i en kille som sa vi skickar ditt paket till dig idag du får det på tisdag.
man blev då lite paff och sa nej du jag kommer och hämtar ordern i butiken, det tog killen år och dar att skriva ut ordern jag skojar inte om jag säger säkert 20 min, efter en jäkligt lång dag kom man nu hem och tänkte äntligen ska man komma iväg på ett spel, men tyvärr visade det sig att mp5an jag köpt var trasig så blev att åka till dem på lördagen igen, kunde inte få hjälp förän på fredagen därefter, det visade sig vara en kabel som hoppat av, fick hem grejerna igen kom nu iväg på spel bara för att upptäcka att den matade inte kulor nu, åkte då till butiken för att häva köpet på det vapnet.

Killen som tog emot min reklamation gjorde verkligen allt för att försöka neka mig

tyvärr måste jag medge att vissa upplevelser av garderoben gör att jag i första hand väljer en annan butik men köper från dem om ingen annan har det jag söker.
Den värsta upplevelsen var nog när man försökte köpa uppgraderingar till vapnet men killen bakom disken försökte avsluta samtalet hela tiden (det var bara jag i butiken)

totalt 4,5/10 pga personalens attityd när man försöker köpa uppgraderingar

Predeking
Lag: Zombie Outbreak Response Team
Played Since: 2000

Postby Predeking » 11 July 2013, 12:18

bestälde magasin & kullor där i fredags & Fick det på tisdagen Förjävla Najs :D

iNoX

Postby iNoX » 6 November 2013, 17:41

Beställde och ville gärna ha sakerna innan helgen, ringde 3 gånger (OMG! Skaffa en telefonväxel!) svarade iallafall 4e gången och svarade snabbt och smidigt på mina frågor :) Grejerna var skickade och de ska komma innan helgen.

4/5 <--- 5/5 blir när ni skaffat telefonväxel istället för "Vi är upptagna, ring igen senare" ville egentligen lägga på fler produkter men de svarade tyvärr inte i tid.

Kimale
Played Since: 2012

Postby Kimale » 28 February 2014, 11:42

Beställde lite kläder utav Garderoben den 19/2, när jag beställde stod det att allt skulle vara i lager.

Idag mailade jag Garderoben och frågade vart mina grejer tagit vägen för det började bli lite smått panik att få dem.
Fick svar rätt omgående att leveransen från Propper var försenad till mitten av Mars.

Jag är väldigt besviken på Garderoben som först påstår på deras hemsida att sakerna finns i lager, sen inte ens kontaktar mig för att informera att det tyvärr inte fanns i lager.

Jag kommer antagligen inte handla ifrån Garderoben igen.
How to win a war? Buy a Kalashnikov

Min Presentation http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 65&t=11199
Mina Affärsredovisningar http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... boy#p69801

grimner
Played Since: 2008

Postby grimner » 4 March 2014, 23:08

Mycket slut i lager när man ska beställa men lyckades få ihop en order med nytt Woodward camo set, ghilli suit, gas och snipor bbs. La den beställningen i onsdags eller torsdags och kunde hämta ut grejerna från DHL igår så tycker det gick riktigt smidigt. Av det jag läst här verkar jag dock vara en av dom lyckliga. Känns som att nästa gång man beställer från garderoben ska man göra klart listan och sen se om man kan ringa in ordern istället.
Men av mig får dom 8/10

Salami
СПЕЦНАЗ
Lag: BBB

Postby Salami » 13 March 2014, 21:03

La en beställning på lite Enola Gaye smoke granater som enligt sidan fanns hemma. beställningen gjordes 4/3 skickade ett mail den 7/3 och frågade hur det går med ordern, inget svar.
Ringde dem på tisdagen 11/3 en hel vecka efter att jag lagt ordern, den som svarade skulle kolla med en kollega och återkomma senare, senare ringde dom och sa att ena färgen va slut, bad dem ta en annan färg ist. nu idag ramlade paketet ner på postkontoret. vet inte alls varför denna miss gjordes eller varför dom inte tagit kontakt med mig tidigare. inte alls ok enligt med mig. :cry: :cry:

kensu
Lag: Samlare av Airsoft GBB system

Postby kensu » 17 March 2015, 23:47

Frågade dem om när deras datum schemat för klump beställning för deras kunder via Guarder/Intrudershop är.

Så att man själv planera om när man ska lägga en order via dem som är en av Guarders svenska återförsäljare. Och spara tid.

Fick svar och jag tror att de har missförstått min fråga, för att de säger att de inte tar individuella ordrar :cry: .

Mailade två e-mail tillbaka under hela Februari, för att tydligt förklara att det är inte vad jag menade. Ingen svar, är det så här de kallar för service? :evil:

DÅLIGT, DÅLIGT.
"If I had to go to an planet, an unknown planet. And I´am allow to take one firearm, it will be a AK-47.
When western civilization melts down I WANT a AK-47."

Richard Venola
Före detta redaktör för Guns & Ammo magazine

Kensu

Heinz
Lag: Spite

Postby Heinz » 20 March 2015, 15:57

Vad ska man säga förutom: SJUKT dålig service och kundmottagande.

Har beställt 2 tröjor där, de kommer på skälig tid, hämtar ut dem, kommer hem märker att den ena är mindre i storleken, trotts samma märke.
Åker in till butiken och säger att jag vill byta. Javisst det går bra, får en ny i en större storlek i påse och tänker att det var ju bra.
Kommer hem och märker att en söm gått upp, tji fick jag som inte tokgranskade och provade den innan jag åkte därifrån...

Suck

En annan gång går jag in och kollar på deras hemsida och ser att de har Cat crap (antifogg) i lager men i beskrivningstexten står det att den har utgått....
Försöker ringa men det uppdagas att de bara har telefontid mellan 15-18 på vardagar, bara det är sjukt dåligt.
Skickar iväg ett mail men får inget snabbt svar...Åker in och frågar hur det ligger till, killen säger att det nog då är slut, men att han ändå efter en liten sucka ska kolla om det finns.
Killen bakom disken går in och blir borta ca 8 sekunder, nej den är slut.....tråkigt...
Kommer hem och har fått ett mail att den visst finns hemma men bara ett fåtal,....WHAT, killen i butiken sa ju att den var slut :evil: :evil:

Försöker terrorringa 15:30-15:50 men ingen som svarar...

Nej, det blir inga mer köp i den butiken

Dålig service och dålig koll

S_W_h_A_T

Postby S_W_h_A_T » 1 April 2015, 19:50

Beställer en måndag kväll, sent på kvällen.
Efter att ha läst denna tråden drar jag iväg ett mail på tisdagen och frågar om lagersaldot
stämmer och om de hinner skicka så att jag får varorna till helgen.

Varorna kommer på onsdagen, men fick aldrig svar på mailet.

+++För snabb leverans

henkz

Postby henkz » 10 June 2015, 09:24

Halloj,

nytt på forumet och ville egentligen bara skriva en notering om detta företag,
köpte mig ett vapen den 25/5, fick hem det den 27/5 så inget snack som leveranstiden,
men då jag öppnade kartongen så var det inte som jag tänkt mig så jag ville byta/lämna
tillbaka så skickade ett mail till Garderoben.se och fick då svar den 28/5 tillbaka att
återköp/byten på softairguns inte gick att göra hos dom.
Så skickade ett mailtillbaka med en fråga om inte KKL gällde hos dom.
Den 3/6 fick jag svar EFTER att jag pratat med Konsumentvägledaren i detta fall som där
säger åt mig att jag HAR 14dgrs öppet köp då det är en lag som heter Distansköplagen träder in
då man handlar på webb/telefon o dyligt. Att jag då kan lämna tillbaka den.
Så med ANDRA ord så har det tagit mig från köp till retur ca 2v från blånekning från deras sida
till att dom godtar återköpet då man tar kontakt med konsumentvägledare.

Jag kommer då ALDRIG handla nåt från dom igen och kommer ALDRIG att rekomendera dom.

en uppdatering av mitt tidigare inlägg, idag är det dag nr15 sedan Garderoben fick tillbaka sin vara.
Men några pengar har inte kommit in på kontot, idag kopplas högre instanser in mot företaget.

babymakerairsoft
Lag: ZRS
Played Since: 2009

Postby babymakerairsoft » 4 September 2015, 11:04

9 Dagar nu, fortfarande inte fått in någon paket från Garderoben... helt otroligt

kungaron
Lag: Northwood Combat Security

Postby kungaron » 4 September 2015, 18:55

Vi i SAR gjorde en stor beställning på Enola rök. Fick en deal att vi fick 10% i rabatt för "storköp". Helt ok tänker vi och jag åker dit för att köpa. Kommer in i butiken, vi går till lådorna och jag öppnar för att inspektera.

Jaha ja ja då visar det sig att dom plockat ihop rök men inte Wirepull utan Enolas första generation rök... öööö ok. Jag har i mail, per telefon och enligt hemsidan beställt Wirepull granaterna.

Tycker det var sjukt dåligt. Dom visste detta, sa inget för dom ville bli av med det...

1 av 10 bb's

Return to “Omdömen om Återförsäljare”