"Eoskräck" bye bye

Allt mellan himmel och jord som inte rör airsoft direkt. Keep it clean.
Allan_g
Lag: N.C.S - Northwood Combat Securit

"Eoskräck" bye bye

Postby Allan_g » 17 February 2016, 21:59

Tappar alla kontrakt med Polisen, FBI, militären och många flera. För mycket "Kina" skit över hela fanskapet.

Man går på min linje och kallar dem Eoskräck (har gjort det här på forumet i över 1,5 år) då de rasar sönder vid stötar, klarar inte fukt, tål inte olika temperaturer och håller inte nollan. För er som inte fattar eller orkar läsa - Eotech klarar inte ens tuffa Airsoft miljöer ännu mindre krigsliknande miljöer.

De flesta går nu över till "Svedenska" AimPoint.

Eotech distributör för internationella marknaden Elite Defence hoppar av det sjunkande skeppet och slutar alla avtal med Eoskräck".

"There is Aimpoint, then there is Everything else" - Larry Vickers.

Detta har pågått och mörkats av företaget en lång tid.
http://www.gao.gov/decisions/bidpro/311453.htm

Andra artiklar.
http://www.thefirearmblog.com/blog/2015 ... for-fraud/
http://www.thefirearmblog.com/blog/2015 ... -aimpoint/

PS. Skrivet med "glimten i ögat".
Allan_G
Pointman och assault i N.C.S - Northwood Combat Security af föreningen SAR.

perlenbacher
Lag: meck/custombyggen
Played Since: 2010

Re: "Eoskräck" bye bye

Postby perlenbacher » 18 February 2016, 07:34

Men gäller detta deras 55x serie bara eller även deras nya xps serie?
Har för mig att XPS serien fortfarande är good to go.
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=30120

Ditch that nickel plated sissy pistol and get a Glock".

Gwlyddyn
Lag: Спарта

Postby Gwlyddyn » 18 February 2016, 08:36

"Din linje"?

Det låter som du har en rätt stor erfarenhet av RS Eotechs. Hur mycket har du använt dessa för att kunna såga Eotech vid fotknölarna?

Problemet är väl främst att dom vandrat i träffbild vid rätt stora temperaturväxlingar. Ja, dom har haft andra problem, kass batteritid/batterikontakter som gått sänder etc, men det har ju fixats på uppdaterade modeller.

Wiggen
Played Since: 2011

Postby Wiggen » 18 February 2016, 08:40

"There is Aimpoint, then there is Everything else" - Larry Vickers.
B4sed Larry Snickers vet vad som gäller.

Skämt åsido, har aldrig riktigt sett charmen med eotech, har endast ägt en vettig kopia dock. Hela konstruktionen är lite märklig tycker jag, med den feta sikteskroppen som liksom väller över sidan på rälsen, och det borde en God-tier oper8or som Vickers vara allt för bekant med.
"I've got a bullet here with your name on it, and I'm gonna keep firing until I figure out which one it is!"
PostNord FAQ
Hjälper gärna till med dina paket/brevfrågor, tveka inte att PM:a mig.

perlenbacher

Postby perlenbacher » 18 February 2016, 09:47

Enligt socom är det vad jag läst ändrad träffbild vid höga temperaturväxlingar som tidigare nämnt.
Dem har även erbjudit refund till alla civila som köpt ett eotech av vad jag förstått.

Sen Wiggen:
Larry Vickers har nog troligen mer erfarenhet inom ämnet av vad de flesta någonsin kommer att få. Så att bedöma hans åsikt ogiltig är nog inte helt rätt. Ditt försök att skämta om hans vikt gick inte heller in i min skalle som något kul tyvärr.

Frågan är om XPS serien också har detta problem?

Teemu76
Lag: Raptors
Played Since: 2004

Postby Teemu76 » 18 February 2016, 11:01

Whatever, smaken är som baken, delad. Jag gillar dom.
Raptors - FBI Hostage Rescue Team

Allan_g

Postby Allan_g » 18 February 2016, 11:26

Vad jag eller ni tycker spelar ingen roll egentligen, det handlar om att göra en imitation av ett US förband eller mil-sim som är upp to date eller 2015 och framåt.

Att de tappat alla kontrakt och inte längre kommer utfärdas av alla förband och offentliga sektorn i US talar helt för sig själv.
Allan_G

Wiggen
Played Since: 2011

Postby Wiggen » 18 February 2016, 11:29

@Perlenbacher: Tror du missförstod mig lite, jag försöker inte på något vis nedvärdera hans åsikt. Jag tvivlar inte en sekund på att Vickers är bland de bättre personerna att ta råd på gällande allt taktiskt. Sen att du inte delar min sinne för humor har jag tyvärr ingen lösning på.

Åter till ämnet:
Inverkan detta kommer ha på airsoft är troligtvis ganska liten förutom för kommande impressions. Folk kommer att köra vidare på vad de gillar.
"I've got a bullet here with your name on it, and I'm gonna keep firing until I figure out which one it is!"
PostNord FAQ
Hjälper gärna till med dina paket/brevfrågor, tveka inte att PM:a mig.

Allan_g

Postby Allan_g » 18 February 2016, 11:39

@Perlenbacher: Tror du missförstod mig lite, jag försöker inte på något vis nedvärdera hans åsikt. Jag tvivlar inte en sekund på att Vickers är bland de bättre personerna att ta råd på gällande allt taktiskt. Sen att du inte delar min sinne för humor har jag tyvärr ingen lösning på.

Åter till ämnet:
Inverkan detta kommer ha på airsoft är troligtvis ganska liten förutom för kommande impressions. Folk kommer att köra vidare på vad de gillar.
Precis, kommer knappast ha några vidare genomslag idag på vår sport. Kanske om ett ett par år.
Allan_G

HubbeGubben
Lag: Queen's Own Teabaggers

Postby HubbeGubben » 18 February 2016, 11:47

" - Vad jag eller ni tycker spelar ingen roll egentligen, det handlar om att göra en imitation av ett US förband eller mil-sim som är upp to date eller 2015 och framåt."

Men ändå så skriver du att dom följer DIN linje?
At the going down of the sun
and in the morning,
We will remember them

QoT - Never there, always expected!

Eadcruzher

Postby Eadcruzher » 18 February 2016, 11:53

Tappar alla kontrakt med Polisen, FBI, militären och många flera. För mycket "Kina" skit över hela fanskapet.
De flesta går nu över till "Svedenska" AimPoint.
Vart har du källa på detta? FBI går över till Aimpoint. SOCOM har, vad jag vet, ännu inte ändrat sig angående EOTech.
Eotech distributör för internationella marknaden Elite Defence hoppar av det sjunkande skeppet och slutar alla avtal med Eoskräck.
Dom avslutade sina avtal med L3, inte endast pga EOTech utan även vissa andra logistik problem. http://soldiersystems.net/2015/11/05/ma ... ationship/
Happiness is a delusion of the weak.

Affärsredovisningar

Allan_g

Postby Allan_g » 18 February 2016, 12:24

Nej, SOCOM har inte än officiellt men kommer göra det ganska säkert. Det är nog snarare en procedur som tar tid och planera nya ersättare kontrak, testfaser osv. Besluten om ödet internt för Eotech är ganska säkert redan tagna.

Testerna som handlar om nollan (detta är bara en av ca 10 punkter den kritiskt misslyckats på):
As temperatures drop, the distortion becomes more drastic and can affect accuracy by as much as 20 inches for every 100 yards. Defects also occurred in warm and very humid situations.
Allan_G

Eadcruzher

Postby Eadcruzher » 18 February 2016, 13:27

Tills USSOCOM har släppt ett uttalande angående detta så är det dina personliga åsikter.

Men jag håller med dig om att dom nog kommer byta. Mängden sikten i användning just nu och kostnaden för att försöka "reparera" alla är för hög.
Happiness is a delusion of the weak.

Affärsredovisningar

Allan_g

Postby Allan_g » 18 February 2016, 14:06

Varav denna postades under "övrigt" med massa ironi och inte under nyheter.

Men vi skall inte gräva oss över detta, Eotech kommer säkerligen reformeras, tillbaka till ritbordet och komma ikapp. Det som inte dödar en gör en starkare och bättre. Faktum är att detta skall ses som positivt för den konkurrerande marknaden och oss som konsumenter, Eotech måste ju nu lyfta sig rejält och kommer så att göra och komma med nya spännande produkter, förr än senare gissar jag.

Samtidigt är det kul att hela världen mera eller mindre nu erkänner att svenne banan tillverkar de bästa RP och inte USA. Heja Sverige! ;)
Allan_G

Thinker
Played Since: 1997

Postby Thinker » 18 February 2016, 19:34

Det har pågått under många många år, men ska vara mindre problem just med hålla nolla pga temperatur mm på de äldsta Eotech sikten, men de kan ha andra problem som display tappar ljusstyrka eller helt bild på delar av synfältet, batteri kontakter som glappar osv.

Det har tydligen varit väldigt mycket sikten som skickats in för reparation osv i militären och känt problem under flera år hos SF mfl, men de har lärt sig kompensera för det eller bytt Aimpoint rödpunkt, men reparation löser inte problemen för det är fundamentala problem i design och tillverkningen av dem när det gäller optiken och hologram tekniken. Det som verkligen ställt till det är ovilja av vissa ledande inom företaget att acceptera felen, gå ut med det osv utan de har fortsatt mörka och hoppats på att kunna fixa det bakom kulisserna. Finns ju redan interna dokument från 2006 om problemen, så definitivt inga nya saker.

Största problemet är tydligen inte att träffpunkten ändrar sig med temperatur (vilket händer många sikten), utan att träffpunkten inte går tillbaka till samma när temperatur återgår utan håller på att flytta sig hela tiden, vilket är problem om du jobbar i arktisk miljö och går ut/in i kyla värme, eller varmt i bilar mm i öknen dagtid och kallt på natten osv osv.
This space intentionally left blank

perlenbacher

Postby perlenbacher » 21 February 2016, 00:12

Aimpoint har ju länge varit erkänt för många att vara ett av de bästa rp sikten på marknaden... Det är ju inte bara på grund av denna händelse.

Lite nyfiken är jag på Trijicons nya MRO, om det kommer att gå in att användas.
Men troligen inte då dem inte är strids testade ännu.
Kan tänka mig att Trijicon utför egna påfrestande tester innan dem släpper sina sikten, men ändå... Aimpoint är ju redan i cirkulation hos SOCOM så.

viqs
Lag: омега

Postby viqs » 21 February 2016, 00:53

Trijicon har ju varit en del av SOPMOD-paketet en gång i tiden, om det är något bevis på kvalité.
"Sacrifices must me made. Do you know how easy it'd be to just bang dudes? Easy as FUCK, but dicks aren't vaginas and you have to put up with the moods and bitching for the vag bro"

Return to “Övrigt snack”