Rån Stockholm

Grim Nyberg
Played Since: 2003

Rån Stockholm

Postby Grim Nyberg » 20 May 2017, 17:40

Har länge klurat på om man skulle kunna sätta ihop en löst sammansatt grupp sköningar laglösa(pun inteneded) som folk som annars ingår i lag, till ett rånar tema. Gärna kring Stockholm för att jag är lat, men inget krav.

Enkelt upplägg med klassiska lowtech bössor, billiga blåa skottsäkravästar, träningsoveraller och inte minst den klassiska tre-håls-luvan!
Less is more.

Känner att det finns mycket outforskat spelmaterial för diverse scenario här.
Fyll sportbags med tegelstenar som ska förflyttas från punkt A till B på tid innan "polis" eller "militär" hinner ingripa etc, på tid.
Släng upp en drönare som "helicopter" som kan ge intel på vart förövarna/Robin Hoodsen befinner sig.

Finns det något intresse? Känns ju som att det inte kostar speciellt mycket och skulle ge en ny vind till scenarion som inte alla, utspelar sig i mellanöstern igen och igen som Disney DVD.
Image
Image

Även om det skulle finnas en grupp som vill ta steget längre till spel med lajv att rocka loss som kriminell MC klubb, trycka upp fiktiva västar etc.
Tänker typ SOA eller nazigänget i Breaking Bad.
Som gammal räv och tävlat en zilion gånger i CQB så känner jag att det kunde vara kul att bidra till mer show än kanske spel, vilket höjer upplevelsen för alla.

Vad tror ni? Finns det fler idéer?
Real Fake Guns
https://www.facebook.com/realfakeguns
Riktiga pang pang till airsoft

JonathanRL
Lag: Lundkvists Logement
Played Since: 2005

Re: Rån Stockholm

Postby JonathanRL » 20 May 2017, 17:44

Folk som vi som gillar Polis outfits kan ingripa mot?

Jag tror den tekniska termen för bifall är "fuck yeah".
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

Grim Nyberg

Postby Grim Nyberg » 20 May 2017, 17:49

Ja precis, glömde helt nämna den biten.
Finns ju en hel del som faktiskt sitter på polisgear som inte blir använt så ofta.
Bla Moddan och Ceasar har ju imponerande gear från diverse stater i USA.

Men tänker att svenska som amerkanska polisuppsättningar inte behöver spela nån större roll om man drar ihop ett spel så länge det är på lite samma gemensamma tema.

Vill minnas att det fanns betydligt fler "SWAT" lag förr, kanske får en nystart igen.

Släng gärna upp bilder på din polisgear med! :)
Last edited by Grim Nyberg on 20 May 2017, 18:14, edited 1 time in total.
Real Fake Guns

Grim Nyberg

Postby Grim Nyberg » 20 May 2017, 18:13

Gjorde ju för ett par år sen en semiimpression på Heat gänget.
Image
https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... hp?t=18050

Men tänker att en mjukis setup som lillbrorsan till vänster har är en ganska lätt gear för alla att skaffa.
Sen kan man alltid längre fram hitta nya gemensamma teman. Presidentmasker etc.
Image
Real Fake Guns

Boris960
Played Since: 2014

Postby Boris960 » 20 May 2017, 23:37

Jag är så jävla på på den här idéen!
Är tyvärr inte bosatt i Stockholm men skulle definitivt kunna tänka mig någon tur till Hufvudstaden om det behövs! :D

Osnaz

Postby Osnaz » 21 May 2017, 08:58

Synd att man bor i Skåne :(

Cesare

Postby Cesare » 21 May 2017, 12:55

Varför inre köra på ett Texas/ Mexico border scenario? Vi kan få ihop lite folk till sheriffs dept och kanske ett par FBI agenter med lite motstridiga intressen.

En tullstation en bank eller banktransport samt en taverna ett lager mm är möjliga scenario platser

Målet skulle kunna vara att ta sig över gränsen med pengar och det kan finnas olika sätt att lyckas med detta

Kanske visar det sig att rånbytet inte är vad man trot och man blir tvungna att förhandla med en viss kartell? Kanske kan det vara svårt för rånarna att lite på varandra då det ryktas om en polisinfiltratör?

Lättast blir nog om man gör en spelupplevelse för några huvudpersoner tex rånarna. Då kan man också sätta upp snygga miljöer och en hel del statister. Sedan spelas det upp mer som en film än ett regelrätt lajv där alla agerar samtidigt och fältet är fullt av överbeväpnade och adrenalinstinna typer.

Själv gillar jag tekniska inslag och kanske en skuggning i stadsmiljö men då kanske det är bättre att köra på svenskt polistema istället?

Terry-hair

Postby Terry-hair » 22 May 2017, 17:57

Låter svin kul juh!

Man kan ju även som ni alla påpekat vända det hela om och låta Polisen vara den aktiva i scenariot. Tillexempel Snuten raidar kokain fabriken ( mjöl är rätt så billigt och gör sig nog bra som fejk kokain ;) )

Historie vintage nörd som jag även är skulle det även va roligt med flera olika stilar/tidsålder. Det är väl relativt enkelt också tror jag? Det jag menar är tillex att skaffa en 80tals skurk outfit är bra mycket billigare än att skaffa en Amerikansk militär outfit från 80talet :>

Marcules

Postby Marcules » 22 May 2017, 18:26

Coolt. Vårt lag kör ju en gear som är inspirerad av piketen och skulle gärna spela med fler poliser och då såklart mot rånare, gängmeddlemmar och annat löst pack. Att slåss mot delta-SF-multicam-hightec-soldater (som jag iofs också gillar) känns ju inte rätt. Skulle också kunna tänka mig att dra på mig en overall och leka rånare, även om jag har lite kort om lowtech vapen
-:Skogsfrisk:-

Swalas
Admin
Played Since: 1997

Postby Swalas » 23 May 2017, 09:23

Jag skulle lugnt kunna köpa en "low tech" bössa för detta.

GABTAB

Postby GABTAB » 23 May 2017, 09:27

Vet att SOE är intresserade av att vara med på eventuella spel som polisiär insatsstyrka.

http://www.instagram.com/soe_swe

jowe
Lag: GS
Played Since: 2016

Postby jowe » 23 May 2017, 12:29

Hur många behöver du och hur ofta tänker du att spela denna typ av spel? Alltså hur ofta ses gänget av rånare?

deadrabbit
Lag: Romeo India
Played Since: 2009

Postby deadrabbit » 23 May 2017, 16:21

Du startar en ny trend här beware adrenaline junkies. Gillar det skarpt oavsett träning, lajv eller filmiskt spelar mig ingen roll. Intresse för detta finns när du ordnat tid och plats anmäler jag mig. Detta tema har fortfarande inte utforskats tillräckligt.
Komp Vänner. Götha Pluton. Romeo India
Callsign X67

Grim Nyberg

Postby Grim Nyberg » 10 June 2017, 01:07

Sjukt kul med respons!

Jag har varit lite busy med flytt och IRL trams. Vilket jag fortf är i viss mån och inte hunnit styra upp bättre. Men det kommer.

Men passade på att skapa en grupp för oss som är intresserade, på facebook då det ofta går lite snabbare att interagera där.
https://www.facebook.com/groups/1912772 ... f=mentions
Real Fake Guns

Elestro
Played Since: 2015

Postby Elestro » 15 June 2017, 14:24

"We're here for the banks money, not your money. Your money is insured by the federal government, you're not gonna lose a dime! Think of your families, don't risk your life. Don't try and be a hero!"

Tog en paus i meckande med min nya AK när jag snubblade över denna tråd. Jag är definitivt på. Potentialen i just polis/tjuv-temat känns hög.
Drömmen vore ju att inkludera olika motorfordon, kanske nått "puzzle" som rånarna måste lösa inne i rånobjektet för att få tag pengarna, under tidspress.
Olika typer av poliser med olika beväpning och responstider till rånet. O.s.v.
Your ass is grass and I have the weed-wacker.

Grim Nyberg

Postby Grim Nyberg » 17 June 2017, 00:44

Hehe Heat! :)

Kolla i gruppen, Totte Lander är på gång att arra et spel i bockaby om drygt en månad.
Finns en feedback-tråd för spelet.
Real Fake Guns

Herr Nilsson
Lag: S.A.W
Played Since: 2012

Postby Herr Nilsson » 17 June 2017, 11:31

Nån som lirat det eminenta svenska spelet Payday 2? Massa inspiration går att ta därifrån..
Bier,Bratwurst undt Sauerkraut!

Return to “Bad-guys”