Är denna passande för DMR roll?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
emanueljuandavid
Played Since: 2016

Är denna passande för DMR roll?

Postby emanueljuandavid » 16 February 2019, 22:45

Detta är lite pinsamt men vet ej om denna är den jag har eller inte då jag köpte lik begagnad och kommer inte ihåg vad han skrev på annonsen men tror det är denna http://frysenairsoft.se/product/airsoft ... -aeg/24615

Den skjuter under 100 m/s skulle jag tro så är det rimligt för en DMR roll? Jag spelade idag men kände inte att kulorna gick tillräckligt snabbt för den distansen men det kanske är så får dom flesta? Höll mig bakom fronten så att säga så hade ett långt avstånd mellan mig och motspelarna. Borde jag uppgradera den? Har beställt en ny motor som jag hoppas passar i handtaget samt ger bättre respons.

Jätte tacksam för svar

Herr Nilsson
Lag: S.A.W
Played Since: 2012

Re: Är denna passande för DMR roll?

Postby Herr Nilsson » 17 February 2019, 10:46

Har du en TM Nextgen? Då har du recoil och annat "skoj" och sista skottspärr. Kolla om det står Tokyo Marui någonstans. Dessa bössor är underbara men kräver ganska mycket för att skjuta mer "fps".
Bier,Bratwurst undt Sauerkraut!

emanueljuandavid

Postby emanueljuandavid » 17 February 2019, 11:11

Japp jag har Recoil och sista skott spärr, är dom inte gjorda för CQB? Jag spelar ju på en rätt stor skogs bana och kändes som om kulorna åkte hej tvärs och inte särskilt fort när jag sköt...

Erebus

Postby Erebus » 17 February 2019, 11:45

Mina TM NGRS skjuter inte så snabbt (under 100m/s) men har bra räckvidd och bra träffbild.
Vilken kulvikt använde du? Det påverkar ganska mycket både på utgångshastighet och hur mycket saker som vind, löv, kvistar, osv påverkar kulbanan.

Horrorbilly
Lag: SAG Västerås
Played Since: 2015

Postby Horrorbilly » 17 February 2019, 11:51

Glöm inte att se över tätning. Nu kör jag Bolt super, men principen är den samma. Tät bössa = bra räckvidd.
My idea of "help from above" is a sniper on the roof.

Droopfy
Admin
Lag: Romeo India
Played Since: 2011

Postby Droopfy » 17 February 2019, 12:29

För att spela rollen som DMR i Airsoft kan du använda i princip vilken bössa som helst så länge du har bra räckvidd.
Har du en TM så är det en bra plattform och de har en underbar hopup som ger lång kulbana redan vid låga utgångshastigheter. Rätt kula och en bössa, pipa och hopup som är väl justerade så kan kulan mycket väl gå ”långsamt” genom luften och ändå behålla en rak och fin bana.

Jag vill dock även lägga in bössans typ och modell i sammanhanget.

Detta är högst personligt och alla får ha sin åsikt. Så jag ska inte skriva någon på näsan att det är fel med vissa bössor....
... men det är det... iaf ur ett realismperspektiv. 😂

En DMR väljer oftast en Grövre Kaliber. Vanligen 7.62
Det finns en mängd bössor att välja mellan. På Natosidan syns ofta Scar-H eller MK17 som den också kallas.
Även M110 & SR25 är vanligt förekommande.

Allt hänger på hur mycket man vill nörda ner sig i utrustning som olika förband använder.

En del gillar det, andra inte. Två olika skolor kan man säga.
//Droopfy
Mina Affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=2137

Rich Hall: "-I loved the boy scouts, we went to Vietnam"

Dennis_halmstad
Lag: -
Played Since: 2019

Postby Dennis_halmstad » 17 February 2019, 12:39

Skjuter den under 100m/s så går den under cqb regler.
Dvs. att du har 0 meter säkerhetsavstånd.

Så om du tror att högre utgångshastighet hade gett dig bättre kulbana och räckvidd kan du uppgradera så du hamnar någonstans mellan 125-150m/s
Då kan du köra tyngre kulor också vilket medför mycket positivt på dina långa skott.

Dock bör du ha i åtanke att så som bössan är nu kan du spela CQB med den om du vill vilket du inte får om du går över 100m/s
Så det kanske är värt att köra med den såhär ett tag och se om du kan laborera med kulvikt och hopup för att bli nöjd och ha en mångsidig bössa.

Som Droopfy skrev kommer den inte räknas som DMR på hardcore milsim men på övriga spela är det inte så noga.
Vill du spela DMR rollen med den så gör det så att säga :)

emanueljuandavid

Postby emanueljuandavid » 17 February 2019, 14:31

Tack för all info!! Jag är mycket medveten om att det Scar H vore mer passande men är fortfarande ny i hobbyn så tänker inte vara så petig ännu med realismen då mitt camo är helt olika versioner av Woodland så ser lite derpigt ut... Hm okej, ska fortsätta med detta sätt, tills vidare!

Droopfy
Admin
Lag: Romeo India
Played Since: 2011

Postby Droopfy » 17 February 2019, 20:45

Ja för tusan. Kör på med vad du har.

Mitt förslag till dig som ny är att du som föreslagits ovan, labbar med kulvinter och optimerar bössan, men håller den på CQB trim.
Då kan du utan bekymmer spela i alla situationer när avståndet krymper och det gör det alltid.

//Droopfy
Mina Affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=2137

Rich Hall: "-I loved the boy scouts, we went to Vietnam"

Callahan
Lag: 1man-squad
Played Since: 2000

Postby Callahan » 18 February 2019, 01:15

Behöver du hjälp med uppgradering av din TM recoil så finns det mesta här inklusive uppgraderings jobb!

https://www.airsoftcncshop.com/sv/?fbcl ... oXqDv0s8rU

Har köpt min TM MP7 där mycket bra service! :D
------------------------------------------
Länk till mina affärsredovisningar!
https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... an#p234242

emanueljuandavid

Postby emanueljuandavid » 18 February 2019, 11:46

Ah jäklar tack! Det låter utmärkt, var inte så dyrt heller!

lubbe
Lag: F9
Played Since: 2007

Postby lubbe » 18 February 2019, 19:34

Min åsikt är att du bör ligga kvar på cqb-trim tills dess att du lärt dig att bedömma avstånd. Detta helt ur säkerhetssynpunkt. Du vill gärna inte råka skjuta någon på nära avstånd med en bössa med 10-15m säkerhetsavstånd.
Lägg hellre krut och pengar på pipa och hop-up till att börja med, så kan du (om du vill) öka utgångshastigheten till nästa säsong.
Välkommen till en underbar och förbannat dyr hobby :D

Return to “Nybörjare”