Komma in i airsoft igen (Linköping)

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Mrearthwarrior
Played Since: 2013

Komma in i airsoft igen (Linköping)

Postby Mrearthwarrior » 16 June 2019, 19:06

Hej som titeln tyder så har jag försökt komma in i hobbyn igen efter att inte spelat något alls i cirka 3-4 år. Jag är nyinflyttad till Linköping och mitt oskyldiga sinne förväntade sig med tanke på att det trots allt är Sveriges femte största stad att att det skulle finnas både cqb och skogsbanor att spela på. Men efter att ha skrivit runt på facebook och flashback, familjeliv etc, etc, så verkar det inte finnas något alls i Linköping och det närmaste är i Jönköping på frysenairsoft och på område 2 i Norrköping. Men ville bara kolla läget om det finns några andra i Linköping som är spelsugna och som man eventuellt kanske kan arrangera ett privat spel med och/eller åka tillsammans med till Norrköping?

Sen ville jag också passa på att fråga om det finns någon eftermarknad att köpa och sälja airsoft gear och bössor på? Verkar vara rätt glest sen det blev förbjudet på facebook med köp och sälj grupper:/

LiquidSnake
Lag: Raptors

Re: Komma in i airsoft igen (Linköping)

Postby LiquidSnake » 16 June 2019, 20:20

Vet inget om airsoftscenen i Linköping, men här har du en länk som förklarar hur du får tillgång till airsoftbörsen
https://airsoftsverige.com/forum/viewto ... 159&t=2535

Mrearthwarrior
Played Since: 2013

Postby Mrearthwarrior » 18 June 2019, 19:07

Hur fungerar airsoftbörsen? Jag följde alla stegen och har nu blivit accepterad in i gruppen men jag förstår fortfarande inte riktigt vad det är för något. Vart kan man se alla annonserna? Har följt alla steg och länkar men förstår inte hur/var man lägger upp annonser, mvh.

Erka
Lag: FTE - Fire Team Echo
Played Since: 2010

Postby Erka » 19 June 2019, 16:17

Hej där!

Är själv boende i Linköping sedan 2017 och märkte då att jag är i samma sits som dig. Bodde i Lund i 2 år innan Linköping och där hade jag blivit bortskämd med utbudet. Jag brukar åka på de flesta spel mellan bockaby och stråssa. Jag är gärna på om det skulle bli något här i Linköping.
:)

DanneTee
Played Since: 2018

Postby DanneTee » 15 July 2019, 23:45

Hejsan,
Är också relativt nyinflyttad till Linköping och hamnade i samma sits...
Hade varit väldigt kul med något i Linköpingstrakterkna, vet att det har diskuterats tidigare på forumet. Träffade dessutom en annan Linköpingsbo på frysen igår som sa att de va några som spelar, så intresset finns ju.

När det kommer till eftermarknad har du airsoftbörsen här och även https://www.dustyguns.se/

Bruno Manetti
Played Since: 2012

Postby Bruno Manetti » 25 August 2019, 01:35

Hello, Everyone!

For those interested, there is a paintball field in Linköping, which they rent for everyone including the airsoft crew. It’s nice to have a few participants to make it happen! Then it’s just book a time and go! I also go to Frysen, but it’s a long way to go for a match. Here, the only problem I see, it’s to join people and have a group in Facebook maybe, so games could be planned.

Erka
Lag: FTE - Fire Team Echo
Played Since: 2010

Postby Erka » 28 August 2019, 20:53

This sunday, 12.30-16.00 at ballpoint Linköping. :)

Ivarinovic

Postby Ivarinovic » 29 August 2019, 17:14

Sitter lite i samma sits som trådskaparen. Dock helt ny på airsoft. Hur funkar det med eventuellt spel på ballpoint på Söndag, är sugen? Kostnad osv?

DanneTee
Played Since: 2018

Postby DanneTee » 5 September 2019, 11:20

Ballpoint paintball anordnar airsoftspel på sina banor den 15sep för de som är intresserade.
https://www.facebook.com/events/2398565100469902??ti=ia

Return to “Allmänt om airsoft”