GBLS DAS GDR15

Här diskuterar vi alla training weapons.
PTW, CTW, DTW, A&K TW mfl.
Vilden
Played Since: 2019

GBLS DAS GDR15

Postby Vilden » 1 October 2019, 15:18

Hej!
GBLS har nu släppt sin produktionsmodell - GDR15. Finns det någon som har köpt/testat den?

MODDAN
Lag: Local Fascist Law Enforcement
Played Since: 2002

Re: GBLS DAS GDR15

Postby MODDAN » 1 October 2019, 20:51

Bitte schicken sie den länken.
Gärna från butik inom Europa, eller som skeppar till Sverige. Skulle vara mycket intressant faktiskt.
Om jag gör någon förbannad är det antagligen meningen...

Killen_med_skorna
Lag: NWI

Postby Killen_med_skorna » 1 October 2019, 21:51

Är intresserad men avvaktar i väntan på att fler får hem och recenserar!

Vilden

Postby Vilden » 2 October 2019, 22:07

Det går att beställa från Storbritannien. Vet dock inte hur det blir med Brexit...
Dave’s Custom Airsoft: https://www.davescustomairsoft.co.uk/in ... earch=GBLS
Longbow: https://www.longbowbb.co.uk/gbls-das

Det finns några andra affärer i Storbritannien, men de jag har kollat med skickar inte till Sverige. Daves byter ut flamdämparen och man kan även uppgradera charging handle eller beställa en MK18 version. Beställer man från Storbritannien får man en M105 fjäder. Jag kollade med GBLS UK och efter det har Dave nu börjat sälja en kraftigare fjäder.

I Nederländerna går det att förbeställa från Airsoft Center: https://www.airsoftcenter.nl/gbls

I Belgien från Airsoft Doctor: http://www.airsoftdoctor.be/airsoft-guns/aeg/gbls-das/

I Italien hos SoftAirGames: https://www.softairgames.net/en/ricerca ... query=Gbls

Kether
Admin
Lag: Dirty South Delta / Pentex
Played Since: 2000

Postby Kether » 3 October 2019, 17:01

Ser klart intressant ut.

Vilden

Postby Vilden » 31 October 2019, 12:39

Bestämde mig för att slå till och se hur en GDR-15 fungerar. Har funderat på PTW och TM och även MTW och bland det sällskapet blir inte priset det mest avgörande - GBLS blir tom lite av en ”budget” variant med bättre realism men troligtvis sämre träffbild. Valde CQB utförandet som kit och lade till en Madbull MK18 DD-rail för att skapa en MK18-esque variant. Följde växelkurserna och valde att beställa från Storbritannien. I efterhand hade jag nog beställt från Dave’s pga kvaliteten på kundservice och de justeringar som han kan göra där. Men man lär sig... Böjde min AR-15 skiftnyckel rejält... Har bara testat några hundra skott och inte justerat hop-up än, men hittills hur kul som helst. Återkommer när jag har ställt in den.

TLS

Postby TLS » 5 November 2019, 17:10

Bestämde mig för att slå till och se hur en GDR-15 fungerar. Har funderat på PTW och TM och även MTW och bland det sällskapet blir inte priset det mest avgörande - GBLS blir tom lite av en ”budget” variant med bättre realism men troligtvis sämre träffbild. Valde CQB utförandet som kit och lade till en Madbull MK18 DD-rail för att skapa en MK18-esque variant. Följde växelkurserna och valde att beställa från Storbritannien. I efterhand hade jag nog beställt från Dave’s pga kvaliteten på kundservice och de justeringar som han kan göra där. Men man lär sig... Böjde min AR-15 skiftnyckel rejält... Har bara testat några hundra skott och inte justerat hop-up än, men hittills hur kul som helst. Återkommer när jag har ställt in den.
Följer då jag funderat på införskaffa en GBLS.
Vad kör du för batteri samt hur länge räcker det?

Erebus

Postby Erebus » 28 November 2019, 13:04

Jag beställde också en GDR15 från storbritanien.

Hade problem med att den inte matade i full auto, kontaktade GBLS UK, då det kostade för mycket för mig att skicka in den tog felsökningen lite tid men efter att ha felsökt den med hjälp av dom så skickade dom en ny del samt en instruktions video hur jag skulle byta den, byte ut delen och bössan strulade efter det med sista skott spärren, ursprungliga problemet var dock löst. Fick ytterligare hjälp från GBLS UK som efter ett tag lyckades ordna en billigare frakt så den skickades in till dom.
Vill här påpeka att innan jag beställde varnade dom för att dom INTE står för frakten utanför UK även vid garanti ärenden, trots det så ordnade dom fakt och betalade den.
Fick tillbaka bössan, men min egen tail etc fastsat och nu funkar den bra.
Det är en ny platform så vissa problem kan uppstå såklart och supporten jag fått kan inte prisas nog.

STORT plus är GBLS UK kund service och den hjälp dom ger helt enkelt.

Kör med Titan 11.1v batteri i den.

Return to “TW - Training Weapons”