Hjälp en färsking :)

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Papi
Played Since: 2019

Hjälp en färsking :)

Postby Papi » 12 November 2019, 20:14

Hallå i skogen. Om ni läst min presentation så märker ni att jag är rätt så ny inom detta.

Har köpt mig en http://malmoairsoft.se/produkt/ARMALITE ... bine-Black som första vapen.
Har väl ungefär hunnit skjuta 10 skott än så länge (Mörkt efter jobbet tyvärr)

Köpte även ett rödpunktsikte, mycket trevligt :)

Nu undrar jag lite, hur vet man vilka andra saker man kan köpa till och att dom passar på just detta vapnet?
Vill gärna köpa en "silicener" just för att det ser snyggt ut, men finns ju massvis med olika, tänkte också köpa en grip.

Tack.

jowe
Lag: GS
Played Since: 2016

Re: Hjälp en färsking :)

Postby jowe » 13 November 2019, 09:03

Hej!

Vad roligt att du har tagit steget till att börja spela airsoft! Allt extrent på vapen är i regler smakfråga och påverkar mest utseendet än prestanda. Så ta sånt du själv gillar och passar din spelstil. Jag skulle investera i den andra änden såsom skyddsglasögon, bra skor/kängor, slittilåga kläder gärna i nått bra Camp, väst och extra magasin och såklart nått form av tandskydd. Spana gärna in grupperna på Facebook, där det finns massa utrymme att ställa ner frågor och se mer info: SFK allt inom airsoft och diskutera airsoft.

/Jonathan

Papi

Postby Papi » 13 November 2019, 17:00

Hej!

Vad roligt att du har tagit steget till att börja spela airsoft! Allt extrent på vapen är i regler smakfråga och påverkar mest utseendet än prestanda. Så ta sånt du själv gillar och passar din spelstil. Jag skulle investera i den andra änden såsom skyddsglasögon, bra skor/kängor, slittilåga kläder gärna i nått bra Camp, väst och extra magasin och såklart nått form av tandskydd. Spana gärna in grupperna på Facebook, där det finns massa utrymme att ställa ner frågor och se mer info: SFK allt inom airsoft och diskutera airsoft.

/Jonathan

Hej Jonathan och tack för att du tog dig tiden att svara, men du glömde svara på min fråga som jag hade i inlägget. Du får gärna återkoppla!

MVh

Gidappa

Postby Gidappa » 13 November 2019, 20:24

Jowe svarade på din fråga. Har du rail på undersidan är det bara att köpa valfritt grepp du gillar.

Vad gäller mynningen brukar det vara 14CCW (14mm diameter- CounterClockWise) på det flesta bössorna. Dock kan det variera så hör av dig till återförsäljaren och fråga vad just den bössan har för mynningsgängor om du inte lyckas googla fram det.

När du vet gängningen, köp det du tycker ser coolt ut helt enkelt.

Lycka till!

Kvarnen
Lag: TFA
Played Since: 2007

Postby Kvarnen » 14 November 2019, 08:12

Har du möjligheten att åka till en butik och testa, känna och klämma är det ett plus. Annars är det bara att vara som en tvättsvamp här på forumet.

daisect

Postby daisect » 11 December 2019, 08:24

Hej och välkommen till sporten!

Jag började själv med airsoft våren 2019. Jag gillar det taktiska, utseendet och inte skjuta konstant i de spel som jag varit med på.
Det absolut största tipset jag har är:

1. Var med på spel innan du köper mer än ditt vapen.
Du kommer att träffa folk med massvis med saker! Titta och känn efter på fältet vad du känner kan vara bra att ha med sig innan du köper mer saker! Har du problem med att ha koll på tomma magasinen? Kanske en magdump vore bra. Ta det lugnt innan du köper allt!
Jag gjorde misstaget att köpa saker för kanske 30 000kr och insåg att ca 6000kr av dessa saker använde jag kanske en gång.
Om du köper kängor tidigt: KÖP BRA "VANDRAR" KÄNGOR!

2. Lär dig ditt vapen och allmänna tips.
Googla, youtube på ditt vapen och airsoft sporten. Se hur man ställer in hop-up, håll ditt batteri laddat, se till att magasinen är urladdade mellan spel, osv. Det finns många bra tips på internet och ännu bättre om du träffar någon på ett evenemang som är villig att hjälpa. Väldigt bra att lära sig!

3. Hitta din roll.
Tycker du om att smyga? Anpassa ditt gear efter det! Understöd? Många magasinfickor! Ligga still ofta? Camouflage? Osv.

4. Håll dig till svenska airsoft säljare från början.
Självklart min åsikt. Du kommer höra massvis med olika tips om utländska sidor med bra priser, osv. Personligen tycker jag att du ska hålla dig till svenska airsoft försäljare, dels för att det är lätt att få kontakt, möjligt att träffa dom personligen, lätt med frakt och allmänt säkrare. (Tull, osv)
När du sedan har mer erfarenhet och ett bra start gear så kan du börja titta på uppgraderingar och andra saker på utländska sidor.

Du hittar de flesta butik sidorna här: http://www.airsoft.nu/

Läs också denna tråd: https://airsoftsverige.com/forum/viewto ... 17&t=12182

Lycka till!
You are never better than your last achievement.

Return to “Nybörjare”