hobbyrumms drömmar

Allt mellan himmel och jord som inte rör airsoft direkt. Keep it clean.
thol

hobbyrumms drömmar

Postby thol » 3 February 2013, 13:05

hur ser era drömmhobbyrum ut igentligen?

eftersom jag ställer frågan får väll jag börja att svara med :)

Det ska innehålla plats för ett skåp i metall som får agera vapenskåp, en rejäl mekhrörna ska det vara med bra ljus och hyllor där ammo, gear och annat airsoftrellaterat kan hålla till.
I rummet ska det även finnas plats för ett bågställ och pilställ samt nån hylla för almänt bågrellaterat så klart.

Kontrabasen ska även den stå i ett hörn med en förstärkare bredvid samt att mycket motorrellaterade saker ska trängas där inne med :roll:

Å nu bollar jag vidare

Krille
Lag: DEVTSIX Group XIV - TF Insomnia
Played Since: 2010

Re: hobbyrumms drömmar

Postby Krille » 3 February 2013, 13:32

AS rum, uniformer och västar hängandes längsväggarna. Hylla med hjälmar och längst in i rummet skall det finnas ett mekbord där alla bössor hänger.

Droopfy
Admin
Lag: Romeo India
Played Since: 2011

Postby Droopfy » 3 February 2013, 14:14

Härlig tråd!
Storslagna planer på gång, dock lär det dröja några år innan de blir verklighet.

Till att börja med ska jag renovera och dränera min lilla källare så jag får ett rejält dämpat musikrum. Hä kommer as-prylar få trängas med trummor och lite annat festligt tills dess att det riktiga hobbyrummet tar form.

Hobbyrummet kommer bli på övervåningen av min lada. Gavel i söderläge med ganska stora fönster, taket kommer gå upp till nock så det blir rymligt och luftigt. Golvytan lär bli ungefär 7x5M. Jag vill dessutom ha en dörr ut mot logen. Öppnar jag denna kommer jag ha skjutbana på 25meter. 8-)

Rummet kommer vara en lekstuga för killar. Farsans fina gamla bilbana och min tågbana skall byggas upp med omsorg. Säkerligen kommer rc-modeller få en hörna. AS prylar kommer Hängas och placeras praktiskt på något vis.

Tänker mig även en chetsterfield soffgrupp, diverse manlig literatur och en ölkyl vore önskvärt.

Tryckluft är en självklarhet, eventullt kommer jag ha varmvatten i pannrummet en våning ner.
En eller ett par väl belysta arbetsbänkar med verktygstavlor och det mesta man behöver för hobbymekande. :P

Vi får se när jag kan börja med detta, men om det någon gång blir verklighet så hoppas jag få sällskap av er likasinnade lite då och då.

//Droopfy
Mina Affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=2137

Rich Hall: "-I loved the boy scouts, we went to Vietnam"

kreator
Lag: Deafening Silence
Played Since: 2002

Postby kreator » 3 February 2013, 14:20

Matrix style!

2-3 väggar fulla med vapen och en där det står 4-5 skyltdockor fullkittade upp till tänderna och 4-5 foamskallar med olika hjälmkombinationer.
Sedan skall där även stå en oldschool ibm laptop och självklart ska det vara iskall ledbelysning.
Men mest en jävla massa trovärdiga vapenreplikor i alla dess former

Detta måste förståss angränsa till biorummet och ligga på källarplan skyddat av en säkerhetsdörr.

Om några månader blir det verklighet dessutom!
Omtapetsering samt hämta lite perforerade "plåtsektioner i gun metal grey" hos en polare är mer eller mindre vad som saknas :D
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

McNolton
Played Since: 2001

Postby McNolton » 3 February 2013, 14:24

100-150 kvadrat ny verkstad så jag får plats med alla mina verktyg, bilar osv, och då kan köpa mig nya maskiner jag vill ha så som färs, svarv, pelarlyft, tig, plasma,
svårt som fan och hitta bra utrymmen och hyra där man kan och får utför heta arbeten

i något hörn skulle jag ha en bänk som en bart var till för och skruva airsoft med låsbart skåp bredvid för att stuva undan alla airsoft utröstning jag har ligger

skulle inte alls ha något i mot om det fans en två eller tre ovanför där jag kunden bo också :)

ministry
Lag: Vyme

Postby ministry » 3 February 2013, 14:47

Vill ha tillbaka mitt gamla samlarrum; mina mannekängdockor klädda i fin sovjetisk issue... OBR43, OBR69, OBR88 samt luftburna пограничники anno 89 samt till att färdigställa 1970 svart MorPeh-mannekängen, och fixa mannekänger till modern rysk issue. Nu ligger allt i flyttlådor, förutom det som används till airsoft.

Vapen skall till på väggarna; samt ett mekbord. Fast egentligen hade det varit schysst om man kunde ha två; ett bibliotek/museum samt ett airsoft/mek-rum.
Last edited by ministry on 3 February 2013, 21:58, edited 1 time in total.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Im1spetnaz

Postby Im1spetnaz » 3 February 2013, 14:55

Skulle vilja ha ett garage och AS hörna i samma rum, ett garage där bilen kan stå och man kan hissa upp den och arbeta under den, där det finns bra med verktyg och ljus, sedan så skulle jag i ena sidan av garaget ha en mekhörna för mina as delar där jag också förvarar mina bössor gear osv, självklart ska det finnas så mycket verktyg som möjligt i garaget.
Bra upplyst ställe med värme och gärna några fönster så kan man nog spendera många mörka vinterdagar där och meka och trixa med sin hobby. :D

olaman
Lag: Coltsfoot company
Played Since: 2004

Postby olaman » 3 February 2013, 19:47

Vegg-til-vegg-teppe, panelvegger, lysebrune gardiner, en chesterfield hjørnesofa, 55" LED-TV, bibliotekhyller med alle gamblingbøkene mine langs den ene veggen, og et par uttrekkbare skuffer med 416 og AK i.
En svart skreddertorso i hjørnet med CPCen min på, og en greskromersk byste i bokhylla, som jeg kan lagre Airframen min på;)
Og en tre-globus med diverse drikkevarer inni!

Rhino
Lag: отряд Киров

Postby Rhino » 3 February 2013, 19:52

det ministry snackar om vill jag ha.
We strike from the shadows.

Jag är 12år, jag lovar.

Stygge
Played Since: 2000

Postby Stygge » 3 February 2013, 19:56

Det jag har fast flyttat till ett varmbonat dubbelgarage :!:
Har inte mycket AS grejer men desto mer verktyg... Samlar sakta men säkert till en lite bänksvarv men skulle ju aldrig sitta fel med något lite större (dubblängd på dryga metern) och en rejäl pelarfräs ist för att vara begränsad till dremel.
Gillar ju att skruva i det mesta och att sätta tänderna i någon gammal bil skulle vara kanonkul så utrymmet måste ju rymma en bil (även i monterat och totalt demonterat skick, en förbannad massa hyllor och lådor mao).

Plats för en dator att CADa på och en "renbänk" för symaskinen.

A och O är rediga lås och elstängsel, här ska man vara när ungarna somnat och frugan tittar på TV, gud nåde den som stör i den kreativa processen :twisted:

Rhino
Lag: отряд Киров

Postby Rhino » 3 February 2013, 20:05

Vågar inte ha garaget som hobbyrum, ingen uppvärmning där inte, porten fryser fast på vintern.

Har inget dedicerat hobbyrum, sakerna hamnar där jag kan nå dem smidigt.
We strike from the shadows.

Jag är 12år, jag lovar.

[pc1] rektorn
Lag: TAG

Postby [pc1] rektorn » 4 February 2013, 11:10

Jag är inte kräsen, jag nöjer mig med något sådant här: :)

Image

Edit: Alltså inte mitt hobbyrum (och egentligen inte ett hobbyrum alls då alla grejerna är RS), men jag skulle vilja ha det så :mrgreen:
Last edited by [pc1] rektorn on 4 February 2013, 18:30, edited 2 times in total.

YogHippie
Lag: Cannibal Hippies

Postby YogHippie » 4 February 2013, 11:59

Var det inte såna här trådar vi skulle akta oss för då det finns nötter, puckon och annat drägg som gör (gjorde) sin research
på var de kan hitta och stjäla dyrbar utrustning?

Nickname, ort, namn, email, hemsida, facebook = adress eller liknande och sedan har ni ovälkommet besök.

Var väl 2-3 år sedan som en glad gubbe postade bilder på sina skåp i garaget och visade alla bössor, västar, magasin
och whatnotz. Två veckor senare blev allt snott.
Diacumz eller vad han hette.. Göteborg/Borås.. västkust iaf. Har jag för mig. Han slutade spela.
Tråden kanske kan hittas på gamla forumet?

Men iaf.
Ska ni show-off.a era grejer, så sätt bra lås eller larm på skiten med.

Spy vs Spy
Lag: Spetsnaz Vityaz

Postby Spy vs Spy » 4 February 2013, 12:20

1+ Yog, Im with you on this one.

// M
Don`t tell mum I work on the Oil Rigs, she thinks Im a piano player in a whore house.

-- Spetsnaz Vityaz --

YogHippie

Postby YogHippie » 4 February 2013, 12:39

Bara för att klargöra lite mer..
jag ser inget fel alls i att man visar upp sina fina rum, garage, skåp, källare eller utrymmen man fixat
till på grymt snygga eller funktionella sätt. Det är bara skoj att se folk i hobbyn som fått lov att ställa till
det på så vis. ;) för sin sambo/fru etc.
Medan vi andra dödliga kanske har tur om det får lov att stå i garderoben, under några flyttkartonger..
bakom sambons skor eller högar av "INGENTING ATT HA PÅ SIG"....

Nej, jag är inte bitter... :?

Men iaf. Ska man visa upp sina grejer som tråden föreskriver... tänk efter, före.
Är mest rädd för att någon kanske missar Mercs för deras grejer blir snodda. ;) (EGO)

Helix
Played Since: 2006

Postby Helix » 4 February 2013, 12:48

nuff said! sen två LBT loadout bags, med respektive kit (ett doorkicker och ett sniper kit) färdiga att bara ta o rulla med!
Attachments
071015_sealmemorial_800.JPG
Honey, i always go full retard!
"Ohh, no its ok, i ser dick all the time in my work!"

kreator

Postby kreator » 4 February 2013, 12:51

Helix: oooooooooh!

thol

Postby thol » 4 February 2013, 13:10

yog- man får väll fösöka beskriva hur ett ej existerande rum ser ut utan att nån försöker tömma det på grejer endå ;)

YogHippie

Postby YogHippie » 4 February 2013, 14:31

Ordet "får" är helt felplacerat. :)
Jag delar inte ut några tillstånd. Haha.. kom bara att tänka på stackaren uppe i väst som fick sitt garage länsat i anknytning till
att han presenterade det hela på forumet.
Typ.. "tänk på att vara försiktiga bara".

Kocken149
Lag: SAR
Played Since: 1998

Postby Kocken149 » 5 February 2013, 13:46

Yog: räcker det med fastbultat vapenskåp och 50 kg cane corso som vaktar? :)

kreator

Postby kreator » 5 February 2013, 13:54

Kocken149: jag hade nog rekomenderat ett larm också, gärna med extern siren. Samt att man aldrig befinner sig mer än 3minuter hemifrån. Paranoia much?

Hugin
Lag: 45-я ОБ СпН
Played Since: 2012

Postby Hugin » 5 February 2013, 14:03

smoke guard, strob & en inferno siren skulle sitta som en smäck till larmet också, samt att både polis & ambulans dras samtidigt som något vaktbolag för att städa upp efter att skubbet spytt ner halva huset i sina försök att ta sig ut från helvetet... ;)
In-Hoc-Signo-Vinces

Who Am I

Kocken149
Lag: SAR
Played Since: 1998

Postby Kocken149 » 5 February 2013, 14:04

Jag glömde säga att jag har försåtminerat hela stället med spräng också. Allt för att skydda min supervärdefulla airsoftbössa ;)

Hugin
Lag: 45-я ОБ СпН
Played Since: 2012

Postby Hugin » 5 February 2013, 14:08

Ja varför inte några truppmina 12 i trägårn... Då slipper man betala för rycket om man inte har fullservice avtal vill säga "men det har man ju givetvis" om dom drar av en sådan först. bara gräva en grop & skyffla ner! Sen minerar man på nytt ;)
In-Hoc-Signo-Vinces

Who Am I

kreator

Postby kreator » 5 February 2013, 14:16

Nu vandrade mina tankar än en gång iväg mot utopin om vallgrav, black night samt pirayor pyntade med giftiga rakblad! Aaah utopi.

End ot.

Return to “Övrigt snack”