Airsoftbörsen-Bilder//RANT

Allt mellan himmel och jord som inte rör airsoft direkt. Keep it clean.
perlenbacher
Lag: meck/custombyggen
Played Since: 2010

Airsoftbörsen-Bilder//RANT

Postby perlenbacher » 27 December 2018, 15:46

Är det bara jag som stör mig på att anonnsörer inte har med bilder på sina grejer dem säljer? Eller är det jag som är överkänslig och behöver en Snickers?

Gillar inte att behöva dra iväg ett PM och ge en annonsör falska förhoppningar och därtill behöva vänta 3 timmar på ett svar med att "skicka email eller telefon nr så får du en bild", så får man en halvdan bild under midnattsmörker med 144p kvalité.. Ett forum är redan långsamt i sig jämfört med dagens sociala medier...

Jag menar, hur svårt är det att kolla upp en bilddelningssajt och föra över en URL eller importera bilden?
De är ju högstadie IT utbildningsnivå. Speciellt nu med alla "Youtube How to" och Google länkar som finns.
Skärpning annonsörer...
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=30120

Ditch that nickel plated sissy pistol and get a Glock".

Cediop
Played Since: 2017

Re: Airsoftbörsen-Bilder//RANT

Postby Cediop » 27 December 2018, 20:24

Det är inte bara du som funderat över det... :roll: Det är ju inte speciellt svårt nej, men det är ju tydligen krångligt att ens få tillgång till börsen enligt många.

Tror tyvärr att många har gått och blivit bekväm, och envisas med att använda FB (som vi alla vet inte fungerar utav flera anledningar). Det är bra att någon har tagit initiativ och skapat dustyguns.se , tyvärr gillar jag inte det utförandet heller för att det ger dålig översikt.

Men jag är också gubbgrinig på hög nivå :lol:
I den perfekta världen är allt RS, är bara plånboken som säger stopp allt för ofta...
IG: Cediop_M04
Ordförande för föreningen Airsoft Dalarna, del av ARR på Tjärnan CQB.

HrodgarHippie
Lag: Cannibal Hippies + §
Played Since: 2002

Postby HrodgarHippie » 27 December 2018, 22:25

THANK YOU!! *Smacks the table*

+1/hållermed/lajk på postningen etc etc utan att ha något mer matnyttigt att tillföra.
Instagram; @callsign.rainbow

Welle
Lag: PTH
Played Since: 2003

Postby Welle » 28 December 2018, 08:21

Jag tror det handlar om att de flesta sitter med sina mobiler och inte via en dator. Det är lite bökigt att ta en bild, mejla den till sig själv för att sedan få upp den på tex forumbilder eller liknande via dator hemma.

kan tipsa om ett enkelt och smidigt sätt att få upp bilder, brukar oftast göra mina annonser via mobilen. Det är just forumbilder.se

Sedan borde man kanske se över möjligheterna att igen göra det möjligt att lägga upp bilder direkt samtidigt som man slänger upp annonsen.
Lite finare, lite bättre

Swalas
Admin
Played Since: 1997

Postby Swalas » 28 December 2018, 08:56

Det arbetas för fullt utan att avslöja för mycket på en bättre lösning på Köpes/Säljes sidan, mer mobilvänligt och bättre uppladdning av bilder från andra saker än dator.

Personligen har det aldrig vart problem då jag alltid har en egen server stående där det är lätt att smacka upp bilder, men det är svårt att ställa kravet att det ska vara bild i annonsen när systemet ser ut som det gör FÖR TILLFÄLLET..

Cediop
Played Since: 2017

Postby Cediop » 28 December 2018, 09:19

Inte för att vara den som är den, men det går lika bra att lägga upp bilder på mobilen som det gör på dator. Forumbilder och G.drive fungerar exakt likadant på både android och iPhone som på PC.

Men ja, det är mer komplicerat än att få bläddra sig fram direkt om man sitter på telefonen. Använder man riktig kamera måste du ju iaf ansluta den till en enhet.
I den perfekta världen är allt RS, är bara plånboken som säger stopp allt för ofta...
IG: Cediop_M04
Ordförande för föreningen Airsoft Dalarna, del av ARR på Tjärnan CQB.

Callahan
Lag: 1man-squad
Played Since: 2000

Postby Callahan » 29 December 2018, 02:19

Folk är för bekväma helt enkelt!
Sen är det bra för oss som lägger ner lite extra för att ha med bilder då ökar ju våra chanser! :lol:
"EN BILD SÄGER MER ÄN 1000 ORD!" :D
------------------------------------------
Länk till mina affärsredovisningar!
https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... an#p234242

charliebrown
Played Since: 2016

Postby charliebrown » 29 December 2018, 10:38

Folk är för bekväma helt enkelt!
Sen är det bra för oss som lägger ner lite extra för att ha med bilder då ökar ju våra chanser! :lol:
"EN BILD SÄGER MER ÄN 1000 ORD!" :D
Det här! :D

Return to “Övrigt snack”