CQB airsoft spel södra stockholm ?

Lokala spel och andra evenemang i Stockholmsregionen
Brexitman
Lag: no team
Played Since: 2020

CQB airsoft spel södra stockholm ?

Postby Brexitman » 5 February 2020, 10:21

Hejsan!
Jag jobbar för Hypersports & Spelapaintball och vi har under de kommande månaderna några lediga tider för utomhusspel på vår CQB bana i Jordbro, kanske även på hela banan inkl. skogen till slut.
CQB banan är ca 3000kvm, hela anlägning med skog är 50,000 sqm bifogat video.

https://www.facebook.com/spelapaintball ... 52/?type=1

https://www.facebook.com/spelapaintball ... 06/?type=1

Vi har noll erfarenhet när det kommer till airsoft men har erfarenhet av att driva norra Europas största aktivitetscenter. Vi har haft många airsoft kunder som kommit till vår butik i Farsta och efterfrågat spel hos oss i Jordbro, så vi tänkte försöka göra slag i sak!

Vi kommer ha personal som styr med luft för dem som behöver det samt cafeteria, men ni styr spelet själva.
Första spelet kommer vi också kunna erbjuda utan kostnad så alla kan få testa på banan innan ni ser om ni vill fortsätta!

Ni kan mejla mig på info@hypersports.se om ni är intresserade så kan vi se om vi kan dra igång en airsoftbana i söderort för er. 🙂

Eventuella datum:
9/2 Paintball Drop In (alla markörer)
16/2 Preliminärt Airsoft CQB
23/2 Paintball Drop In (MFOG)
1/3 Preliminärt Airsoft CQB
8/3 Paintball Drop In (alla markörer)
15/3 Preliminärt Airsoft CQB
22/3 Paintball Drop In (MFOG)
29/3 Preliminärt Airsoft CQB
Last edited by Brexitman on 6 February 2020, 14:07, edited 1 time in total.

Sunken
Lag: Kollektivet
Played Since: 2016

Re: CQB airsoft spel södra stockholm ?

Postby Sunken » 5 February 2020, 14:23

Wow, superkul att ni är intresserade av att hålla airsoftspel! :D Jag har varit på svensexa och spelat paintball på en liten del av ert område och hade jättekul, men är klart mer intresserad av att spela airsoft ;) Själv bor jag i Nynäshamn, så en bana på södersidan vore fantastiskt!

En liten heads up bara, en gammal bana känd som Skeppartorp brukade hålla spel på söndagar, nu är den övertagen av en ny arrangör som tycks vara inne på att fortsätta hålla spel på söndagar. Jag vet inte hur många airsoftare som finns i Stockholm, men är rädd att deltagarantalet blir lågt om två nya banor håller spel samtidigt. WEC Action Center håller sitt premiärspel 29/3.
"Det är jävligt uppfattat"

DouglasJ

Postby DouglasJ » 5 February 2020, 17:33

Ni menar väl ändå inte att ni har 50,000 (50 tusen) hektar stor anläggning? Nog illa att ni kryddar hur stor er inomhusbana är men lugna er med lögnerna...

Sunken
Lag: Kollektivet
Played Since: 2016

Postby Sunken » 5 February 2020, 17:57

Nä, det är nog snarare 50 000 kvm, 5 hektar och ett rent syftningsfel, som det handlar om. Om min matematik stämmer är det ungefär 7 fotbollsplaner, vilket verkar stämma från när jag var där sist.
"Det är jävligt uppfattat"

antonanton
Played Since: 2014

Postby antonanton » 5 February 2020, 19:18

Grymt initiativ!
Finns definitivt en marknad för spel söder om stan. Finns nog många som är trötta på att sitta i bilköer för att åka igenom stan varje gång man ska lira :D
Ser fram emot att testa banan! Även kanon med ett kostnadsfritt första spel så att fler kan testa i början.

Brexitman

Postby Brexitman » 7 February 2020, 17:02

Tack alla för era mejl och feedback!
Vi kommer ha det första eventen som ett litet casual lära känna oss event, ni kan testa på banan och vi kommer kunna lyssna till er på vad ni känner är bäst och mest logiskt att göra på banan.

Vi har också intresse från olika håll om att hålla i eventen och organisera det hela, från Airsoft världen alltså.

Som vi sa, första eventet kommer vara gratis och ni är alla mer än välkomna. Det enda är att BIO kulor är ett krav.
Luft och cafeteria kommer finnas tillgängligt.

KronaN
Played Since: 2005

Postby KronaN » 7 February 2020, 17:53

Instämmer med andra här, tack för initiativet :D

Det behövs sannerligen en bra bana söder om sthlm, för nu när man flyttat dit så är det sisådär att behöva klämma sig igenom centrala stan för att ta sig till klacken eller Rosersberg. Jag kommer definitivt att sikta på spel hos er framöver!

Brexitman

Re: CQB update

Postby Brexitman » 12 February 2020, 16:49

Airsoft CQB Drop In, 16/2

Plats: Spelapaintball Jordbro
Samling: 10.30
Pris: 0 kr
Format: Just nu ska vi bara testa banan med olika scenarios som ni vill köra, ni sköter ert egna spel.
Regler:
Just nu så är vi väldigt nya till airsoft och behöver assistans med att sätta reglerna som ni spelar efter, för att kunna hålla vår väldigt höga säkerhets standard.
Endast BIO kulor.
Vi kommer ha airsoft godkänt nät mellan banan och kundområdet.
BYO kulor, vi har inget på plats för tillfället men kanske ev. utökar med det i framtiden. Vi kan dock erbjuda luftpåfyllning för er som kör med det, utan kostnad.

Vi har parkering vid banan, cafeteria och toaletter.

Mejl: info@hypersports.se

bull85
Lag: сектор
Played Since: 2007

Postby bull85 » 16 February 2020, 16:51

Stort tack för en dag, tack till oss 8! Som dök upp, banan var rolig att spela på, för oss 8så var det stort nog, hoppas på fler tillfällen inom framtid. MVH PAG
callsign Sandman
Вы видели мою гранату?

oggman1991
Lag: PAG
Played Since: 2019

Postby oggman1991 » 16 February 2020, 17:10

Tack för idag, kul spel och riktigt bra bana.

Best Regards Oggman.

SOG
Played Since: 2013

Postby SOG » 16 February 2020, 20:17

Hej,
Vad för typ av spel körde ni och vad var negativt/positivt med banan?
Vad anser ni är max antal spelare innan det blir för många?

/Tim

antonanton
Played Since: 2014

Postby antonanton » 16 February 2020, 22:39

Vi körde först vanlig TDM med obegränsade respawn. Riktigt köttigt och bra tempo! Sen några rundor king of the hill och slutligen TDM men att alla bara hade en respawn och sen var spelet slut.
I början körde vi 30 min spel, men det kom vi på var lite väl länge på grund av tempot och att vi inte hade kondis som Gunde Svan. Så kortare, mer intensiva rundor passar bättre.

Positivt:
Tight och mycket skydd, gick att ta sig runt bra på banan. Bra variation mellan containrar, hus och diverse andra skydd.

Negativt:
Kanske lite långa siktlinjer ibland, eftersom att airsoft har så pass mycket längre range än paintball kunde det ibland bli att man kunde skjuta över rätt stor del av banan, vilket iofs inte behöver vara särskilt negativt.

5vs5 känns rätt lagom. Över 15 pers på banan skulle det bli riktigt stökigt (Tänk shipment i COD)

Finns helt klart mycket potential där! Det finns ju belysning så kvällsspel med tracers och lampor skulle vara riktigt coolt. Sen är det ett stort plus med allt det praktiska, dvs nära stan, parkering, kiosk, luftpåfyllning osv osv 8-)

SOG
Played Since: 2013

Postby SOG » 17 February 2020, 17:23

Okej, nu blev jag riktigt taggad!
Det lät väldigt roligt. Ser fram emot nästa spel och ska kolla om jag kan komma ut och lira lite med er.
/Tim

Return to “Storstockholm”