Varning för Hero Outdoors (Kanada)

Ajax69
Inlägg: 24
Blev medlem: ons apr 28, 2021 8:54 am
Aktiv sedan: 2012

Varning för Hero Outdoors (Kanada)

Inlägg av Ajax69 »

Har lagt en beställning på en Umarex Colt Commander hos Hero Outdoors i Kanada. (Den verkar inte finnas att köpa i Europa). Hade mailkontakt först för att kolla lagerstatus och transport till Sverige. Allt var grönt enligt dom. Beställningen la's den 14 april i år.

Betalade ca 2.800 SEK för pistolen, ett extra mag och lite till. Fick "Order confirmation" i god ordning.

Men se'n ingenting. Har försökt kontakta dom upprepade gånger utan svar. På deras FB sida ser jag att flera hamnat i samma läge.

Varning alltså för Hero Outdoors som verkar vara en ren scam-firma.


Ajax69
Inlägg: 24
Blev medlem: ons apr 28, 2021 8:54 am
Aktiv sedan: 2012

Re: Varning för Hero Outdoors (Kanada)

Inlägg av Ajax69 »

Tack. Man lär så länge man lever...

Dock betalat med kort så ska kolla om min bank tar smällen.

Jag testade följande lilla besked till dom. Fortfarande ingen reaktion från dom små svinen:

"Police report filed.
I just want to inform you that I now have filed a report to the Swedish Police regarding your obvious negligence regarding the delivery of my order #155380 in spite of numerous attempts from me to get information on the reason of your behaviour. It can only be considered theft/fraud on your part considering my payment to you of $411.93. I am also in the process of contacting the Swedish-Canadian Chamber of Commerce and inform them of your unreliable behaviour in this matter. From your Facebook page I've also noted that I am by far not alone in this situation. My hope is that your company will end up on the Canadian black list over scam companies. Peter Vestergren"

Ajax69
Inlägg: 24
Blev medlem: ons apr 28, 2021 8:54 am
Aktiv sedan: 2012

Re: Varning för Hero Outdoors (Kanada)

Inlägg av Ajax69 »

Måste faktiskt backa på min tidigare kritik av Hero Outdoors. Dom ringde häromda'n och meddelade att dom inte hade fått leverans av mina beställda varor och undrade om jag ville ha pengarna återbetalda. Vilket jag ville och fick inom några da'r. Dåligt att inte informera tidigare förstås, men slutet gott ändå. Tack H O.

Fubar
Inlägg: 157
Blev medlem: lör jun 29, 2013 12:26 pm

Re: Varning för Hero Outdoors (Kanada)

Inlägg av Fubar »

Fast varför backar du från din kritik?
Du hotade med polis och då backade dom.
Tror inte att det var av deras goda vilja... :D
“War is young men dying and old men talking"
---------------------------------------------------------------------------------------
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... ilit=fubar

Användarvisningsbild
HrodgarHippie
Hippie
Inlägg: 208
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:43 pm
Lag / förening: Cannibal Hippies
Aktiv sedan: 2004
Ort: SWE

Re: Varning för Hero Outdoors (Kanada)

Inlägg av HrodgarHippie »

Tycker inte heller du ska backa från varningen, bara att det ändrats från Bedrägeri till "väldigt dåligt skött" och varningen om dem kan därmed bestå. Som tidigare inlägg nämnde, det krävdes alltså polishot för att de skulle bry sig. Illa.

Skriv svar