Pistoler med go rekyl

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
Martin_Gustafsson
Inlägg: 101
Blev medlem: lör maj 26, 2012 2:23 pm

Pistoler med go rekyl

Inlägg av Martin_Gustafsson »

Har själv 3 KWC Co2 M1911or i olika utförande och skick. En av dem är den första pickan jag någonsin köpte och jag är väldigt nöjd med det köpet. De har fått väldigt bra kritik från folk i min närhet och av andra här på forumet. En av de sakerna som prisas är dess hårda rekyl. Nu undrar jag, finns det andra pickor med minst lika hård rekyl? Måste de vara CO2 pickor? Tips på modeller och märken tack, länk hade suttit fint också ;).

Jag har ägt någon gas picka här o där, begagnade och nya. Dock har jag aldrig upplevt samma känsla med dem i och med den förhållandevis svaga rekylen och därmed alltid sålt vidare dem. De fungerade för det mesta bra men det var som sagt känslan jag saknade.
Mina affärsredovisningar
Airsoft är helt enkelt det fetaste FPS-spelet ever! Sen har det rätt bra grafik också.

700mb
Inlägg: 295
Blev medlem: fre jun 22, 2012 11:09 am

Re: Pistoler med go rekyl

Inlägg av 700mb »

Tm Desert Eagle med metallmantel har sjuk rekyl för en pistol, har bara provat att skjuta lite men sjuk rekyl för airsoft ;)

Majoren
Inlägg: 267
Blev medlem: ons okt 23, 2013 11:50 am

Re: Pistoler med go rekyl

Inlägg av Majoren »

Om vi snackar vapen: umarex UMP gbbr, sjuk rekyl där med.
Det finns inget som inte går att göra, frågan är bara hur långt man vill gå för att göra det.

Affärsredovsning:
viewtopic.php?f=121&t=27173

NonEx
Inlägg: 488
Blev medlem: ons maj 16, 2012 3:42 pm

Re: Pistoler med go rekyl

Inlägg av NonEx »

Har haft en hel del olika pistoler (40+ ? ) ifrån olika märlen och svaret på frågan är att KWCs 1911 är nog den med bäst rekyl och känsla när man skjuter den av alla jag provat. Så du kommer nog bara bli besviken efter den på den fronten :p

Kan faktist inte komma på något som är liknande, utom mina RA Tech Kimber 1911 i stål med CO2 mag, men det är kanske inte aktuellt. Men den är till salu annars :p

KJWs pistoler har fin pang och kick men inte alls samma rekyl för deras mantlar är väldigt lätta.

Det enda jag kan tänka mig som troligen kickar fint annars är ju KWCs Desert Eagle med CO2 mag, men den är ju lite otymplig.

bobo
Inlägg: 58
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:10 pm

Re: Pistoler med go rekyl

Inlägg av bobo »

kör på en we hi-capa dragon 5.1 med guarder power up gas
man har svårt att hålla siktet på målet när man drar i väg några kulor :-)

Skriv svar