KJW Sig Sauer p226 med gas problem

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
yoji
Inlägg: 27
Blev medlem: mån maj 14, 2012 8:14 pm

KJW Sig Sauer p226 med gas problem

Inlägg av yoji »

Köpte mig just en KJW p226 och e galet nöjd. Enda problemet jag har är när jag skjuter flera magasin genom den på "kortare" tid så verkar det som antingen magasinen eller pistolen blir för kall och bara skjuter 8-10 skott. Är magasin och pistol varm så klarar gasen ca 35-41 kulor innan den e helt tom (sista 10 skotten e inte med full kraft.).

jag använder denna gas
http://www.tacticalstore.se/se/art/extr ... 750-ml.php

Nån som har nått tips på vad man kan göra för att minska det här problemet?

/yoji

NonEx
Inlägg: 488
Blev medlem: ons maj 16, 2012 3:42 pm

Re: KJW Sig Sauer p226 med gas problem

Inlägg av NonEx »

Detta är helt normalt när det gäller gasdrivna vapen, enda som hjälper är att låta främst magasin men även pistol återgå till normal temperatur innan man skjuter igen.

yoji
Inlägg: 27
Blev medlem: mån maj 14, 2012 8:14 pm

Re: KJW Sig Sauer p226 med gas problem

Inlägg av yoji »

var väl rädd för det, magasinen klarar ungefär 2-3 omgångar innan dom tömmer gas. Får väl köpa mer magasin och i värsta fall ha 2 pistoler så man får switcha :P. gillar att spela med pistol i cqb så..

TASS
Inlägg: 36
Blev medlem: ons maj 09, 2012 4:14 pm

Re: KJW Sig Sauer p226 med gas problem

Inlägg av TASS »

Som NonEx säger så är det tyvärr något man inte kommer ifrån med en GBB. I vanliga fall blir det inte så påtagligt då man oftast inte ens behöver tömma ett helt magasin innan man kan byta tillbaka till primary. Kan dock förstå att det blir lite mer användande av sidearm i CQB.
e03ta skrev:In total, you were viewed 2 times and no people expressed interest in you.
You are more desirable than less than 20% of 17,079,157 people.
Mina affärsredovisningar

Mason
Inlägg: 230
Blev medlem: sön maj 20, 2012 4:30 pm

Re: KJW Sig Sauer p226 med gas problem

Inlägg av Mason »

Finns det CO2 Magasin till den pistolen? Isåfall är det en bra lösning den här tiden på året.

TASS
Inlägg: 36
Blev medlem: ons maj 09, 2012 4:14 pm

Re: KJW Sig Sauer p226 med gas problem

Inlägg av TASS »

Det finns CO2-magasin till KJW P226 X-Five som även borde passa i en vanlig P226.

Använd på egen risk. Tror inte det är lämpligt att köra CO2 i en KJW med stock internals.
e03ta skrev:In total, you were viewed 2 times and no people expressed interest in you.
You are more desirable than less than 20% of 17,079,157 people.
Mina affärsredovisningar

yoji
Inlägg: 27
Blev medlem: mån maj 14, 2012 8:14 pm

Re: KJW Sig Sauer p226 med gas problem

Inlägg av yoji »

vi spelar CQB inomhus, och den verkar inte klara av mer än ett antal (2-3) även där.. vi har både en gammal skola vi spelar i samt att vi 2 ggr per år hyr en sporthall och sätter upp en massa väggar. Jag tänkte väl mest om det kanske fanns nån gas som funkar bättre än den jag kör med.. utomhus tror jag inte den funkar alls :P

NonEx
Inlägg: 488
Blev medlem: ons maj 16, 2012 3:42 pm

Re: KJW Sig Sauer p226 med gas problem

Inlägg av NonEx »

Jag tror 226 X-Five är en KWC modell, och dom magasinen passar inte i KJW 226. Däremot så har KJW nydligen släppt en 226 E2 som har CO2 möjligheter med magasin ifrån KJW, och dom magasinen _tror_ jag passar i deras vanliga 226 modell.

TASS
Inlägg: 36
Blev medlem: ons maj 09, 2012 4:14 pm

Re: KJW Sig Sauer p226 med gas problem

Inlägg av TASS »

Hmm, okej. Hittade nämligen dessa GQmalls.com: Spare CO2 Magazine for SIG SAUER P226. Så eventuellt har de skrivit fel info.

Hur som helst, köp och använd på egen risk. Jag har aldrig haft problem med gasmagasin utom till single stack 1911 där gaskammarens volym är så liten.
e03ta skrev:In total, you were viewed 2 times and no people expressed interest in you.
You are more desirable than less than 20% of 17,079,157 people.
Mina affärsredovisningar

NonEx
Inlägg: 488
Blev medlem: ons maj 16, 2012 3:42 pm

Re: KJW Sig Sauer p226 med gas problem

Inlägg av NonEx »

Alright. Jag som låser in mig på KJW som tillverkare, X-Five verkar vara via Cybergun med KJW som OEM. SÅ det stämmer säkert!

Skriv svar