Ska du köpa en WE M&P?

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
Taint
Inlägg: 165
Blev medlem: mån maj 14, 2012 9:47 pm

Ska du köpa en WE M&P?

Inlägg av Taint »

Ni som är sugna på WE's M&P har säkert dragit er för den, då den efter relativt kort tid får en förslitning på mantelns del som trycker ned hanen.
Detta är en (enligt mig) grov designmiss då "rullen" på hanen inte kan rulla när det ligger lite tryck på den, vilket då sliter ned "kullen" i manteln.

En väldigt enkel lösning på problemet är att, INNAN (helst när pickan är flång ny) pickan används, byta ut rullen emot ett kullager.
Detta kullager funkar bra för mig, 40kr inklusive frakt och du har kullagret i lådan dagen efter.
PTH - Pure Awesomness Designated Marksman
Hitta oss på Facebook

Rebelofsvearike
Inlägg: 29
Blev medlem: mån maj 14, 2012 10:27 pm

Re: Sv: Ska du köpa en WE M&P?

Inlägg av Rebelofsvearike »

Tack för tipset har haft min ett tag, Men den här modden ska testas.
U mirring brah

_steve
Inlägg: 12
Blev medlem: sön jul 22, 2012 5:00 pm

Re: Ska du köpa en WE M&P?

Inlägg av _steve »

Är väldigt sugen på denna picka men den känns fortfarande lite obeprövad. Håller era ihop fortfarande ? Sen tänkte jag lite på hölster. Vad kör ni ? Höft,drop leg, nylon,läder eller kydex. Är som sagt väldigt sugen och det står och väger mellan den eller en WE g17 gen4 .

Mvh Stefan

Madsvg
Inlägg: 6
Blev medlem: mån feb 25, 2013 3:50 pm

Re: Ska du köpa en WE M&P?

Inlägg av Madsvg »

Har skutt ca. 1500 skudd med denne uten problemer. (kanskje jeg var heldig?)
Personlig har jeg kjøpt Raven concealment kydex holster til min M&P9. Montert på belte og funker veldig bra.

Rebelofsvearike
Inlägg: 29
Blev medlem: mån maj 14, 2012 10:27 pm

Re: Sv: Ska du köpa en WE M&P?

Inlägg av Rebelofsvearike »

Min funkar fin fint köpte hölster ifrån predator inc kydex hölster är en kille som gör dom i Danmark.
U mirring brah

_steve
Inlägg: 12
Blev medlem: sön jul 22, 2012 5:00 pm

Re: Ska du köpa en WE M&P?

Inlägg av _steve »

Tack för snabba svar. Det får nog bli en M&P 9 då =).

G-Enis
Inlägg: 187
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:15 pm

Re: Ska du köpa en WE M&P?

Inlägg av G-Enis »

Guld, tack!

Falkenator
Inlägg: 2
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:06 pm

Re: Ska du köpa en WE M&P?

Inlägg av Falkenator »

Hur märker man om man har detta felet som denna modden avhjälper?

perlenbacher
Inlägg: 282
Blev medlem: lör dec 21, 2013 3:51 am

Re: Ska du köpa en WE M&P?

Inlägg av perlenbacher »

Uppdatering:
Böt ut potmetal rullen mot ett kullager länkat ovanför och det har nu pajjat på exakt samma sätt två gånger om...
Har nu beställt ett tredje för att försöka luska ut vad detta beror på, känns jäkligt skumt att ett kullager kan gå sönder på detta sättet, bara efter några magasin...Två gånger dessutom.
Sitter era tajt mot hammaren eller kan ni "vicka" på det något?

Bild
Bild
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=30120

Ditch that nickel plated sissy pistol and get a Glock".

Dj_komodo
Inlägg: 396
Blev medlem: tis aug 07, 2012 10:23 am

Re: Ska du köpa en WE M&P?

Inlägg av Dj_komodo »

Mina sitter löst, har inte hänt på mina m&p's än men jag har inte skjutit med dem speciellt ofta. Egentligen är det kanske inte så skumt då dem kullagren kanske inte är byggda för att motstå ett sånt kraftigt slag mot manteln, speciellt när dem sitter så löst. Säkert en tidsfråga innan mina går sönder och då går jag tillbaka till dem gamla. Jag vet att märket Action har en liknande lösning till WE/TM glocks och dem har jag på alla mina glocks och dem funkar perfekt, den sitter även tight. Synd att dem inte finns till WE m&p. Fint tips från taint men den verkar inte vara så speciellt hållbar...

Skriv svar