Tokyo Marui Mp7a1 gbb

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
Possum
Inlägg: 154
Blev medlem: mån jul 23, 2012 8:02 am

Tokyo Marui Mp7a1 gbb

Inlägg av Possum »

Tjena!

Har en tm mp7 påväg hem och har forskat lite om denna puffra.
Läst om nozzles som kan paja med mera.

Vore kul om svenska ägare vill dela med sig av erfarenheter och eventuella upgrades man installerat och rekommenderar!

Hoppas det kan hamna några svar här i denna tråd.

Callahan
Inlägg: 483
Blev medlem: tor maj 17, 2012 12:52 am

Re: Tokyo Marui Mp7a1 gbb

Inlägg av Callahan »

Ser fram emot en bra Recension sen då!
Har själv en KWA på väg hem.
------------------------------------------
Länk till mina affärsredovisningar!
https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... an#p234242

Possum
Inlägg: 154
Blev medlem: mån jul 23, 2012 8:02 am

Re: Tokyo Marui Mp7a1 gbb

Inlägg av Possum »

Har precis fått hem den och laddat med 101 gas (100 psi). Pangar på friskt!

Första intryck
Snygg! Matt svart. Stabil! skön känsla i alla kontroller och spakar. fireselector klickar vackert och låser sig på plats.Utfällbar butt stock klickar i 3 lägen och är väldigt stabil hela vägen ut.

Recoil spring känns lite "slapp". Blir första uppgradering jag kommer göra. När bolten är låst bak och man släpper den via bolt release känns den lite slapp. 150% recoil spring kit har jag sett att det finns och kommer nog göra susen.

Nozzel har inte exploderat än :)

Maggen var lite dryga att ladda. De ska laddas genom att dra ner fjädern och sedan ladda med snabbladdare "nerifrån". Det är toppen! det dryga är att det är riktigt pilligt att få in nageln längst upp och dra ner fjädern i magasinet... kanske nått litet verktyg kan hjälpa.

Förhoppningsvis test i spel nästa vecka. (och obligatorisk video) Återkommer med några kommentarer och kanske en liten overview video.

G-Enis
Inlägg: 187
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:15 pm

Re: Tokyo Marui Mp7a1 gbb

Inlägg av G-Enis »

Jag äger ett stycke TM mp7 gbb också. Kan intyga att den är väldigt trevlig. Den har dock bara fått vart med på ett spel hittills. Jag tror det var runt 0°C den dagen men det gick bra ändå! Körde dock bara semi. Det enda tråkiga var hopupen tog dåligt under kylan. Nozzlen har hållt änsålänge, men då har jag bara smattrat hemma och kört ett spel som sagt. Kört endast med greengas.

Taint
Inlägg: 165
Blev medlem: mån maj 14, 2012 9:47 pm

Re: Tokyo Marui Mp7a1 gbb

Inlägg av Taint »

Har pangat en hel del (hemma) med min mp7.
En uppgradering som gjorde stor skillnad var att byta pistonghuvudet mot en av ventilerad typ. Bättre kick och mer gaseffektiv.

Mitt exemplar chronar dock för mycket för cqb, i runda slängar 108m/s med 0.2 och 106m/s med 0.3, med den senare kulan känns den väldigt användbar i skogsmiljö.

Jag har testat lite olika gaser och ingen gas har än så länge sprängt min nozzle. Dock kan jag tipsa om att smörja packningen, på magasinet, som ansluter mot nozzle. Detta gav också bättre gaseffektivitet.
PTH - Pure Awesomness Designated Marksman
Hitta oss på Facebook

Possum
Inlägg: 154
Blev medlem: mån jul 23, 2012 8:02 am

Re: Tokyo Marui Mp7a1 gbb

Inlägg av Possum »

Taint - är det en Tokyo Marui? vilket pistonghuvud stoppa du i för att få den att skjuta så hett? Den kronar ju inte mkt original.

Vad smörjer du med? Silicon fett, Silicon sprej, blandning av de 2 eller något annat?

Själv ska jag beställa recoil spring nu. Så blir den nog lite snärtigare


**Update - Precis kört min mp7a i kronograf. toppad gas i magasinet (101 gas på 100psi). Kronade jämna 98m/s genom hela magasinet i stort sett! Trevligt!

Med Angry gun dämparen ökades m/s till 105-103m/s... inte riktigt lönt för TM bössan. Inte perfekt passform heller då den är avsedd för KWA mp7

**Update 2 - Satte précis I en Creation 150% recoil spring kit. Ett 9 dollars litet paket som gjorde bössan mkt snabbare I semi, högre ROF etc! Helt klart en nödvändig upgrade!
Kolla ROF resultat https://www.youtube.com/watch?v=cOLAoEN2mQA

Callahan
Inlägg: 483
Blev medlem: tor maj 17, 2012 12:52 am

Re: Tokyo Marui Mp7a1 gbb

Inlägg av Callahan »

Possum<Öka utgångshastigheten något med den modden?

Gillar verkligen min KWA MP7 men kommer säkert byta till en TM vad det lider.
------------------------------------------
Länk till mina affärsredovisningar!
https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... an#p234242

Possum
Inlägg: 154
Blev medlem: mån jul 23, 2012 8:02 am

Re: Tokyo Marui Mp7a1 gbb

Inlägg av Possum »

Bra fråga Callahan. Jag har ingen egen kronograf men när jag vid tillfälle kan krona så skriver jag resultat.

**Update - gjorde ett litet gas test med Ultrair gas.. Får ut 119 skott ur ett magasin innan gasen är slut. Körde snabba semi skott och omladdning av magget emellan såklart :) Godkänd gaskonsumption

I rumstemperatur iofs

***Update - Kronade MP7an (uppgraderad med 150% recoil spring, övrigt original) med Ultrair green gas och 0.28g bbs. Kronade 86m/s första skotten. (92,6m/s med 0.28g = 110m/s med 0.20)

Ett av mina magasin har spontant börjat läcka vid baseplate! Helt nytt mag.. weird. Ska ge mig på att försöka åtgärda med teflontejp etc.

Skriv svar