ASG STI 1911-A1, RSS, GBB

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
Frost
Inlägg: 181
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:44 pm

ASG STI 1911-A1, RSS, GBB

Inlägg av Frost »

Tjena.

Jag har skaffat mig en sådan här pistol.
http://www.strikerairsoft.se/airsoftvap ... s-gbb.html

Jag letar nu efter metalldelar till den. Främst mantel och lower. Plast funkar väl, men metall är ju trevligt tycker jag.

Tänkte mig att Marushins delar kan passa då den bygger på Marushin teknik, men är inte 100 på det.

Nån som har en och byggt om en sån eller som vet vad som passar helt enkelt?
Har mailat ASG och frågat men dom har inte svarat... Det har gått ca 10 dagar sen jag mailade.

//Marko

Finnen
Inlägg: 213
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:57 pm

Re: ASG STI 1911-A1, RSS, GBB

Inlägg av Finnen »

KWA är bara en KSC utan QC, kolla efter delar till KSCs STI och du kommer nog hitta det du söker.
9/10 peaple doesn't know that Marines can fuck your life up better than you.

Frost
Inlägg: 181
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:44 pm

Re: ASG STI 1911-A1, RSS, GBB

Inlägg av Frost »

Ok. Låter bra. Hoppas bara delarna passar utan att behöva modda.
Vet inte om det interna med ejector bygger extra mycket.

Ska iaf testa. Tack så mycket.

Finnen
Inlägg: 213
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:57 pm

Re: ASG STI 1911-A1, RSS, GBB

Inlägg av Finnen »

KWA och KSC är exakt samma, samma design, samma ritningar.
Bara faktumet att kvalitetskontrollet saknas hos KWA är skillnaden, stort sett samtliga av ASG pickor är rebrandade KWAs.

Dock kan det skillja sig en del mellan vilken gassytem dom har, KSC kom ut med deras nya System 7 för några år sen och deras gamla pickor och mag är inte kompatibla med det nya systemet.

Vet ej själv skillnaderna mellan dm två, men om du postar bilder på pistolens innandöme och magasinventilen/läppen så kan man nog snabbt se vilken system som passar med din.
9/10 peaple doesn't know that Marines can fuck your life up better than you.

Acepalm
Inlägg: 197
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:25 pm

Re: ASG STI 1911-A1, RSS, GBB

Inlägg av Acepalm »

Källa till att KWA inte har någon QC?
-GU06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
Bildexempel finns på Instagram: @tfg_gu06
They who dine on lost souls know only hunger

Frost
Inlägg: 181
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:44 pm

Re: ASG STI 1911-A1, RSS, GBB

Inlägg av Frost »

Fixar bilder när jag kommer hem.

Finnen
Inlägg: 213
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:57 pm

Re: ASG STI 1911-A1, RSS, GBB

Inlägg av Finnen »

Hittar tyvärr inte exakta tråden från arnies, men insåg dock att jag blandat ihop det lite.
Anledningen ligger i att medan KWA är producenten och distribuerar över hela världen, så är KSC en designer och var från början distributör för enbart Japanska marknaden.

KWA producerar KSCs pickor och har sin egen QC, dock genomgår dom en andra QC innan dom får markings, paketeras och skickas ut till Japanska ÅF som KSC-pickor, därav mindre risk för "citroner".

Finns mer att läsa om deras samarbete i den här tråden:
http://kwacentral.com/

I grund och botten: Same shit, different name.
9/10 peaple doesn't know that Marines can fuck your life up better than you.

NonEx
Inlägg: 488
Blev medlem: ons maj 16, 2012 3:42 pm

Re: ASG STI 1911-A1, RSS, GBB

Inlägg av NonEx »

Ursäkta mig men vart får ni KWA / KSC referenserna ifrån? Det är en Marushin shell ejecting GBB (med ASG / STI branding)... Inte lik KWA / KSC alls. EDIT: OK, ser nu att det står KWA i URLen för produkten, men det är felaktigt :p
Enda delar som passar till denna är Marushin delar. RA Tech och SHooters design vet jag har gjort lite delar till dessa Marushins (bara Glock 21 och CZ nu när jag kollat!). I övrigt är det nog sparsamt med delar till dessa då dom är väldigt nischade. Marushin har över lag dåligt med delar tillgängligt och speciellt till dessa med hylsor.

Du vill hitta delar som passar denna : http://shop.ehobbyasia.com/pistols-gbb- ... l-6mm.html

Kollade runt lite snabbt och hittar bara metal slide till Marushin Gold Match, inte kompatibelt med din modell tyvärr. I övrigt ser det dött ut. :o

Finnen
Inlägg: 213
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:57 pm

Re: ASG STI 1911-A1, RSS, GBB

Inlägg av Finnen »

+1 på Noex

Skimmade bara snabbt genom väggen av text innan jag såg url:n, min tabbe där :oops:
9/10 peaple doesn't know that Marines can fuck your life up better than you.

Frost
Inlägg: 181
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:44 pm

Re: ASG STI 1911-A1, RSS, GBB

Inlägg av Frost »

Jahapp.... Då får jag väl leva med att den är i plast då. Inte värre än så egentligen.

Tack så mycket för hjälpen iaf.

Får hoppas att det dyker upp metallkit till den i framtiden.

Skriv svar