Tråden om Glock.

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
perlenbacher
Inlägg: 282
Blev medlem: lör dec 21, 2013 3:51 am

Re: Tråden om Glock.

Inlägg av perlenbacher »

Har en fråga Ang min KWA/KSC Glock 19.
Den har sedan någon månad skjutit ojämnt, Typ vartannat skott så skjuts ingen kula ut och den har lägre gastryck vilket jag tror är problemet, den har helt enkelt lägre gastryck ungerfär vartannat skott vilket resulterar i att den inte cyklar som den ska och matar in en ny kula i loppet.
Vad kan detta bero på?
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=30120

Ditch that nickel plated sissy pistol and get a Glock".

jonte135
Inlägg: 19
Blev medlem: ons nov 07, 2012 4:28 pm

Re: Tråden om Glock.

Inlägg av jonte135 »

Lånar tråden, Fungerar Kwas glock magasin i TM pistolerna?

Dj_komodo
Inlägg: 396
Blev medlem: tis aug 07, 2012 10:23 am

Re: Tråden om Glock.

Inlägg av Dj_komodo »

Jo, men han frågade om KWA och TM är kompatibla med varandra och svaret är nej KSC/KWA/ASG glock delar är inte kompatibla med WE/TM/KJW

Hälge
Inlägg: 234
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:15 pm
Lag / förening: Task Force Rednecks

Re: Tråden om Glock.

Inlägg av Hälge »

Massiive:

Det funkar. Hade en G17 gen4 ja med. Satt perfekt i serpa.

Jag gjorde så att jag lindade in pickan med el-tejp.
Hällde upp vatten i en kastrull och nästan kokade upp de. Kastade ner hölstret i vattnet i 4-5 sek. Så att det blir mjukt men inte förstört.

Kör in pickan i hölstret. (El-tejpen hjälper till att utvidga hölstret lite extra eftersom det trycks ihop när hölstret svalnar.) låt pickan sitta i, i ca 5-10 min. Tada, nu passar det ;)

Ett smart tips som jag kom på efterhand är att ta tex pappers tejp eller liknande istället. För el-tejpen har en liten förmåga att klibba sig fast ordentligt i hölstret när det är varmt.

Har testat detta på 5 hölster med både P226 och G17. Från we. Alltid fått bra resultat.



Skulle hölstret fortfarande vara lite för tight så gör om samma steg fast tjockare tejp på pickan.

Have fun!

massiive
Inlägg: 87
Blev medlem: mån maj 14, 2012 5:07 pm

Re: Tråden om Glock.

Inlägg av massiive »

testsköt min HK glock 17 gen 4 med ett WE co2-magasin nyligen. Det första är att jag hör hur magasinet läcker, men jag har också hört / läst om magasin som vid första användning läcker men därefter är tätt, stämmer det? Det andra är att manteln stannade i låst läge trots fler kulor i magasinet, någon som har en lämplig tes kring det?
Ingår i arrangörsteamet för spelserien Hearts and Minds
Medlem i ST36

Ritokage
Inlägg: 20
Blev medlem: lör dec 28, 2013 8:46 pm

Re: Tråden om Glock.

Inlägg av Ritokage »

Hej.
Har en fråga angående min TM glock 17 också. Jag skulle vilja byta ut slide:en mot en i metall när jag kommer tillbaka till Sverige (inte aluminium) och har två frågor. Först är det okej att köra med en metal slide på pistolen i Sverige (för här i japan är det inte det)? Och sen har ni några rekomendationen på vilken man ska köpa och som fungerar bra? Vill ha äkta markeringar som en europeisk glock 17 har.

Ritokage
Inlägg: 20
Blev medlem: lör dec 28, 2013 8:46 pm

Re: Tråden om Glock.

Inlägg av Ritokage »

Okej tack för svaren men problemet med dem är ju att dem är i aluminium medans den riktiga är väl i stål. Eller misstar jag mig där? För i sånna fall så kan jag köpa aluminium slides här i Japan och slippa frakten och eventuell tull. Också är den nån som har koll på vilken typ av sikte som försvaret använder på sina glock 17 (t.ex. det som kommer standard med TM glock 17 eller om dem använder ett sikte som är mer likt det night sight som också kommer med pistolen) och om dem exklusivt använder en svart frame eller om det går bra med en i OD också?

Jagged
Inlägg: 3
Blev medlem: sön mar 03, 2013 12:32 am

Re: Tråden om Glock.

Inlägg av Jagged »

Va inne på RS och pratade med dem innan jag köpte en KWA G17, om just WE's 17 som är "kolsyrekompatibel".

Det jag fick ut var att WE oftast inte har några problem med co2 men att man förverkar evt garanti om man går från greengas till co2, därav citattecknen ovan.
Som lajvbeväpning så är det ju trevligt med lite mer knall men iom att det skulle förverkat garantin så blev det KWAn.
(Att den sen gick på kampanj då till samma pris hjälpte :p )

KWA ska i enligt RS i grundutförande inte klara co2.

Peppar
Inlägg: 31
Blev medlem: fre okt 11, 2013 6:13 pm

Re: Tråden om Glock.

Inlägg av Peppar »

Det är inte så att "safe" spärren spökar lite. Många vet inte att det finns en extra safe. Undersidan längst fram sitter en silvrig platta med nr. Hård är den men den går att föra fram och bak pröva om det är det.

famidrive
Inlägg: 44
Blev medlem: lör mar 30, 2013 7:50 pm

Re: Tråden om Glock.

Inlägg av famidrive »

OlleBlue skrev:Sitter fjädern som sitter i främre huset och armen kvar?
Liten en på 4-5mm. Kan inte komma åå något annat, är den som drar
tillbaka den.
Jajamän, dock så är den lite 'lös', bara pytte lite lösare än
innan jag demonterade allt. Själva 'loopen' som ska sitta i
armen, den har öppnat sig lite om man säger så.
Peppar skrev:Det är inte så att "safe" spärren spökar lite. Många vet inte
att det finns en extra safe. Undersidan längst fram sitter en silvrig platta med
nr. Hård är den men den går att föra fram och bak pröva om det är det.
Visste inte att den skulle kunna göra så att hela skiten kan balla ur, det ska jag
testa. Om det är så att det är den, så kan man säkerligen bara ta bort den och
eliminera det problemet?

Tack så länge!

30 oktober 2014, 12:44:

Jag tror att jag löst problemet.
Det är så att jag hade ett extra 'hus' till hammaruppsättningen och den
såg lite annorlunda ut på ett ställe. Fanns en liten flik som hindrade armen
från att gå tillbaka till neutralt läge. Det andra hammarhuset hade ingen sån,
alltså originalet. Så jag testade att sätta dit den kvickt med endast armen isatt
och det fungerade perfekt!

Skriv svar