WE Bulldog problem med avtryckaren, fjäder 31

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
perlenbacher
Inlägg: 282
Blev medlem: lör dec 21, 2013 3:51 am

Re: WE Bulldog problem med avtryckaren, fjäder 31

Inlägg av perlenbacher »

JAG vet vad felet är!!! :D
Tror jag... hänt på nästintill alla mina polymer WE pistoler efter ca 4.000 kulor... ibland efter 2.000.

Själva metallhuset som håller ihop hela hammarpaktetet, den sida där trigger connector/lever går in mot searet, där sker en nötning på skitmetallen i huset. Gör så att trigger lever hakar upp på den.
Plock isär och slipa ner den, allternativt polera trigger lever litegrann också så är det löst.

Om avtryckaren känns som om den släpper en "hake" när du trycker fram den igen så är det till 90% sannolikhet felet jag beskrivit lite halvtaskigt ovan.
Trevlig helg!
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=30120

Ditch that nickel plated sissy pistol and get a Glock".

grimm
Inlägg: 187
Blev medlem: mån maj 14, 2012 10:41 pm

Re: WE Bulldog problem med avtryckaren, fjäder 31

Inlägg av grimm »

Tack för snabbt svar. Jag har dock lite svårt att klura ut exakt vilken detalj du pratar om.. Har du möjlighet att ta ett foto, om du har någon av dessa pistoler kvar i din ägo?

Jag tror inte jag har skjutit så mycket med pistolen som du beskriver, men jag blir lätt rastlös framför tvn om jag inte pillar med något så jag har nog säkert tryckt på avtryckaren tillräckligt ofta för att nöta det du pratar om. Detta är dock min första pistol från WE och jag har svårt att se vad som skulle va slitet och behöva fixas till..

Det känns dock precis som du beskriver om jag förstått rätt, att den hakar upp sej på något.

Skriv svar