P229 - avtryckare

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
DeadCamper
Inlägg: 12
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:20 pm

P229 - avtryckare

Inlägg av DeadCamper »

Jag har en WE P229 vars avtryckare känns väldigt tråkig och svampig. Man känner ingen tydlig break point och varje avfyrning känns som en överraskning. Jag är egentligen ingen mekare, men har ni några förslag på vad jag kan göra för att avtrycket ska bli skarpare och trevligare? Finns det kanske rent av en tutorial?

Följdfråga: Är WE ökända för detta eller beror det bara på slitage (jag är inte första ägaren till pickan)?
Clean gloves hide dirty hands.
GHK • VFC • KJW • WE • ASG
Affärsredovisning

NonEx
Inlägg: 488
Blev medlem: ons maj 16, 2012 3:42 pm

Re: P229 - avtryckare

Inlägg av NonEx »

Neeh, WEs Sig har den kännslan i avtryckaren, har både 229 och 226 och de är likadana.

Att modda den är ganska så "komplicerat", eller, ett precist jobb. Tar du för mycket på fel delar så får du en icke fungerande pistol, eller full auto :p

Hade nog sagt att du får acceptera det och leva med det.

Nån tutorial för just det här har jag nog aldrig sett.

Det har ju med hammafjäder, trigger bar, sear och hammer att göra hur avtryckaren känns.

Problemet med airsoft är att många interna mekanismer är bara två "platta" delar som glider av varandra, då får du ingen kännsla.

Det ska ju istället som på riktiga vara som två "krokar" som möts vid spetsarna och sen glider isär. Då får du kännsla för när den kommer breaka.
Eller en spets mot en kant, typ.

Tyvärr är där oftast inte material eller spelrum för att modda airsoft mekanism att simulera detta.

DeadCamper
Inlägg: 12
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:20 pm

Re: P229 - avtryckare

Inlägg av DeadCamper »

Okej, jag förstår vad du menar. Och tack för svaret.

Om jag jämför med min G17, M92, 1911 etc känns dock 229ans avtryckare överlägset sämst. Jag förväntar mig inte underverk av en GBB, men det var så pass illa att jag reagerade första gången jag tryckte av. Synd. :/
Clean gloves hide dirty hands.
GHK • VFC • KJW • WE • ASG
Affärsredovisning

NonEx
Inlägg: 488
Blev medlem: ons maj 16, 2012 3:42 pm

Re: P229 - avtryckare

Inlägg av NonEx »

Helt sant. Av de du nämner så är WE SIG absolut sämst :p

Själv tycker jag M9an är riktigt najs, dock ingen riktig "break" på slutet men annars fin. Glocken är helt OK. 1911 är i en klass för sig själv med hur den är designad (inte direkt "bäst" men väldigt annorlunda).

Så, ja, Sig triggers are pooh :D

Skriv svar