Köpa gas till TM G17

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
Maercosh
Inlägg: 324
Blev medlem: ons aug 12, 2015 1:33 am

Köpa gas till TM G17

Inlägg av Maercosh »

Hejsan forumet, äger en TM G17 men ingen gas. Allt är original så behöver ingen superstark gas för att cykla slide. Är alla gasflaskor samma? Skulle denna funka bra ?: http://www.strikerairsoft.se/kulor-driv ... ddedtocart
Edit: läst nu att kag behöver 134a gas eftersom jag använder plast-slide. Vill ju inte förstöra min fina picka så var får jag tag på denna lite svagare gasen?

Railon
Inlägg: 5
Blev medlem: ons mar 19, 2014 7:27 pm

Re: Köpa gas till TM G17

Inlägg av Railon »

Har haft min helylle-original TM glock 17 sedan 2013 och har uteslutande använt greengas utan problem. Inget har gått sönder än eftersom att pistolen överlag är jäkligt bra. Personligen så kör jag på ultrairs gas då de är billiga. Det enda som jag har påträffat är att sliden otrooooligt sällan lossar från spåret i bak-kant, men frågan är om det inte är mest pga toleransfel i tillverkning.

Maercosh
Inlägg: 324
Blev medlem: ons aug 12, 2015 1:33 am

Re: Köpa gas till TM G17

Inlägg av Maercosh »

Okej för jag funderade på att köpa 101inc green gas. Den ligger på ungefär 100 PSI vid normal temp

klockar
Inlägg: 27
Blev medlem: ons okt 29, 2014 10:06 am

Re: Köpa gas till TM G17

Inlägg av klockar »

Jag testade att köra min Tokyo Marui G17 på Ultrair först men den låste sig och "cyklade" inte som den skulle.
Den låste sig gärna i bakre läget. Antagligen för att den sköts tillbaks för hårt.
Körde sen med just 101 Inc gasen och den funkar perfekt till en "stock" TM G17.

Kanske kan fungera med Pro Tech Green Gas (120PSI) som finns på röda stjärnan nu.
Blev själv lite sugen att testa den i mina andra TM pickor.

Nu med en slide från WE G34 och hårdare fjädrar så fungerar det perfekt med Ultrair gasen igen och den cyklar som den ska.
Men då är det ju för att den är modifierad.

Skriv svar