WE Glock 19 + G-Code XST-hölster = För tight

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
Maercosh
Inlägg: 324
Blev medlem: ons aug 12, 2015 1:33 am

Re: WE Glock 19 + G-Code XST-hölster = För tight

Inlägg av Maercosh »

Ta en varmluftspistol och värm försiktigt där det behövs, testa ofta att hölstra pistolen och se om det passar. Ta lite i taget annars är det risk att du formar om den för mycket

Stag
Inlägg: 412
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:46 am

Re: WE Glock 19 + G-Code XST-hölster = För tight

Inlägg av Stag »

Kort sagt är det alltså bara att hölsta när det är varmt? Det formas om bara av att hölstra?
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

Maercosh
Inlägg: 324
Blev medlem: ons aug 12, 2015 1:33 am

Re: WE Glock 19 + G-Code XST-hölster = För tight

Inlägg av Maercosh »

jag har gjort ett test-hölster av lite plast jag hade liggandes hemma. Det var bara att värma på och trycka med handske/träbit så blev det bra form. Sedan testade jag att hölstra och repeterade tills det passade bra

BlackGoat
Inlägg: 463
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:36 pm

Re: WE Glock 19 + G-Code XST-hölster = För tight

Inlägg av BlackGoat »

Dum fråga kanske, men har du släppt så mycket det går på skruven som avgör hur hårt hölstret nyper kring pistolen?
Har ganska mycket spel i mitt G-code XST hölster för 1911.

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.

Stag
Inlägg: 412
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:46 am

Re: WE Glock 19 + G-Code XST-hölster = För tight

Inlägg av Stag »

Jepp provade att ta bort den helt, det är inte vid trigger guard det tar i, utan snarare i höjd med sliden. Hoppades på att det skulle vara det problemet jag också, men icke. :(
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

Warwolf666
Inlägg: 18
Blev medlem: tis feb 26, 2013 10:46 am

Re: WE Glock 19 + G-Code XST-hölster = För tight

Inlägg av Warwolf666 »

Tyvärr brukar We pistoler ha konstiga mått, fråga nån kompis med ett annat märke på glocken s ska du se att den passar
Demon to some, Angel to others....

Stag
Inlägg: 412
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:46 am

Re: WE Glock 19 + G-Code XST-hölster = För tight

Inlägg av Stag »

Har testat med hårtork, men får inget riktigt resultat. Vet inte om den inte blir varm nog. Kort sagt behöver jag nog hitta någon som har värmepistol och erfarenhet som kan fixa det åt mig.
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: WE Glock 19 + G-Code XST-hölster = För tight

Inlägg av Gwlyddyn »

Jag pressar mitt Kydex i 155-160°C så en hårtork är nog i klenaste laget.

fet_apa
Inlägg: 193
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:01 am

Re: WE Glock 19 + G-Code XST-hölster = För tight

Inlägg av fet_apa »

Har format om ett rs imi-hölster till min WE XDM med hårtork.

Vek och klippte till ett papper som extra lager runt sliden, sedan tvingade jag ner pistol+papper i hölstret. Värmde på med hårtork, 5-10 min, och lät det svalna. Körde ett par omgångar och la även till mer papper en gång. Sitter som en smäck nu.
<insert 'cool' one-liner here>

Ghostair
Inlägg: 4
Blev medlem: tis sep 04, 2012 6:30 am

Re: WE Glock 19 + G-Code XST-hölster = För tight

Inlägg av Ghostair »

Har det löst sig med hölstret eller är det möjligen till salu ? :)

Skriv svar