Cybergun/KWC Desert eagle, sprucken mantel/slide

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
sgtprobe
Inlägg: 4
Blev medlem: tis okt 06, 2015 2:03 pm

Cybergun/KWC Desert eagle, sprucken mantel/slide

Inlägg av sgtprobe »

Hej alla glada Airsoftare. :D

Undrar om det finns någon generell indikation på att KWCs Desert Eagle har problem med spruckna Mantlar av användarna här på forumet? I mitt fall så är det en Cybergun licensierad Desert Eagle med fina markings på och allt. Det är vad jag förstår KWC som tillverkar den.

Köpte en för några veckor sedan, mest för att samla på/ha som inspiration för idéer/design, men även för att plinka på måltavlor lite då och då. Skoj pistol helt enkelt, bra blowback etc. Dock har jag efter endast 2 stycken Co2 patroner upptäckt att manteln har spruckit där bak, precis ovanför där hammaren slår (hammaren slår på en metaldel som sitter ihop med blowback-uniten som i sin tur sitter i manteln).

Upptäckte det först med att den då och då sköt full auto, trots semiläge, och efter ett tag så funkade inte säkringen. Orsaken är att den har separerat lite pga sprickan, och då fungerar inte lägesväljaren för de olika lägena riktigt längre.

Riktigt dåligt material (design med nu så här i efterhand om man tar hänsyn till den synnerligen veka legeringen). Men tänkte att jag bara fick ett måndags ex. Så om jag fixar en ny på garanti, så löser det sig. Men om det visar sig att de flesta haft samma erfarenheter som jag, så kanske man helt enkelt ska försöka häva köpet med hänvisning till forumets upplevelser.

Som sagt, endast 2 patroner Co2 har gått genom pistolen ännu.

/Jonas

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Cybergun/KWC Desert eagle, sprucken mantel/slide

Inlägg av ohman »

Ta en ny på garantin, om nästa uppvisar samma benägenhet, häv köpet (eller leta efter en mantel i riktig metall, alternativt kör inte Co2 utan gas som är lite snällare).
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Skriv svar