Vilken Glock??

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
Osnaz
Inlägg: 69
Blev medlem: mån nov 24, 2014 9:43 pm

Vilken Glock??

Inlägg av Osnaz »

Är på jakt efter en ny GBB-pistol och har tittat på den ack så vanliga Glocken, MEN vilken tillverkare är att rekommendera. Har tittat lite på JBB Guns & Accessories olika modeller av KJW Glock. Vill ha med metallmantel och inte över 1300:-

Dj_komodo
Inlägg: 396
Blev medlem: tis aug 07, 2012 10:23 am

Re: Vilken Glock??

Inlägg av Dj_komodo »

Finns en tråd om glock som du bör läsa igenom. Finns rätt många alternativ: Stark Arms, WE, TM, KSC/KWA/ASG, KJW
Köp från asien så sparar du ca 500 kr eller mer
Skulle satsa på en WE glock, 17 eller 19 är upp till dig. vill du ha lite bättre prestanda byter du gummit och pipan.

Osnaz
Inlägg: 69
Blev medlem: mån nov 24, 2014 9:43 pm

Re: Vilken Glock??

Inlägg av Osnaz »

Har hört att WE är fetare än RS vilket medför problem med hölster. Vad är bättre med en WE jämnfört med en KJW?

Dj_komodo
Inlägg: 396
Blev medlem: tis aug 07, 2012 10:23 am

Re: Vilken Glock??

Inlägg av Dj_komodo »

Samma sak med KJW.
WE och KJW är kloner på Tokyo Marui, dvs fetare än originalet. Glock 22 hölter passar dem då Glock 22 kör med .40 och på så sätt har bredare mått.
Vill du ha en glock med så verkliga mått som möjligt så kör du Stark arms eller KSC/ASG/KWA
Stark Arms är den som på utsidan är mest verklighetstrogen, den har dock rätt kassa internals
KSC/KWA/ASG presterar rätt bra, har rätta mått men har inga markings som Stark arms har

MarshalDan
Inlägg: 6
Blev medlem: lör apr 15, 2017 1:46 pm

Re: Vilken Glock??

Inlägg av MarshalDan »

Oavsett vad du väljer så kommer du aldrig landa på 1300. Tro mig. Lite som att köpa en Crosman 2240 luftpistol. Du köper den för en tusing och en månad senare sitter du där med 3k i extra delar att modda med...

Jag valde en TM G26 tills slut. Men jag är lite av en TM nörd så lyssna inte på mig.

Skriv svar