Tips till en TM M&P9

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
Samcro
Inlägg: 60
Blev medlem: fre jul 26, 2013 12:29 am

Tips till en TM M&P9

Inlägg av Samcro »

Tjo!

Går och funderar på om det går att fixa till min M&P9 lite granna, det gäller väl egentligen magasinet...

När jag fyller på gas, så sprutar det ut massor med gas under själva fyllningen, och desto mer när det är fullt.
Men kompisarnas gas-magasin är helt tysta tills det att dom blir fulla. Finns det något man kan göra för att täta fyllnings-hålet för att undvika detta fenomen?

Och så undrar jag vart man kan köpa o-ringar för att laga läckande magasin på enklast sätt?

Har aldrig meckat nåt nämnvärt med GGB så tänkte försöka lära mig så man kan laga fel själv istället för att leja bort..

Tacksam på förhand!
// Samcro,
East Coast Gators (ECG)

Erebus
Inlägg: 123
Blev medlem: ons dec 17, 2014 8:01 am

Re: Tips till en TM M&P9

Inlägg av Erebus »

Att gasen sprutar ur när den är full tror jag beror på att den har en övertrycksventils funktion, händer samma på mina TM M&P9 mag (men inte på andra gas mag som inte är TM), har dock inget nämnvärt problem med att det sprutar innan det är fullt.

När det gäller att laga läckande mag så beror det på mag och vart det läcker då det är olika på olika mag, vissa använder standard o-ringar som man kan hitta lite olika platser medans andra använder mer speciellt som endast (vad jag sett) går att få tag på som reservdelar för just det magget.

Samcro
Inlägg: 60
Blev medlem: fre jul 26, 2013 12:29 am

Re: Tips till en TM M&P9

Inlägg av Samcro »

Ah okey!
Då kan jag sluta bekymra mig över fyllningen då med andra ord.

När jag försöker fylla två av mina magasin så läcker det i påfyllningsventilen, medans det verkar hålla tätt i utgående ventil, samt den ventil som "släpper" ut gasen (vet inte vad den heter). Så jag antar att det är dom o-ringarna vid påfyllningen som skall bytas.
// Samcro,
East Coast Gators (ECG)

Erebus
Inlägg: 123
Blev medlem: ons dec 17, 2014 8:01 am

Re: Tips till en TM M&P9

Inlägg av Erebus »

Påfyllnadsventilen kan lossna lite vilket gör att den läcker, kolla så den inte är lös (var försiktig så du inte drar åt för hårt bara).

Dj_komodo
Inlägg: 396
Blev medlem: tis aug 07, 2012 10:23 am

Tips till en TM M&P9

Inlägg av Dj_komodo »

Detta fenomen är det med nästan alla mina TM magasin (p226, G17, g26, m&p, dessert eagle, dvs att det läcker gas från flaskan när man fyller på magasinen. Har sökt på olika forum och det enklaste är att köpa o-ringar och fästa dem runt påfyllningsventilen, har testat på några men det är riktigt svårt att få dem på plats...
http://www.milspecsolutions.co.uk/Lees- ... ing&page=2
Har även märkt att det blir bättre när ventilen på gasflaskorna är av plast.

Eller så kan man göra såhär: https://youtu.be/sqDknknn1Kk

Skriv svar