Magasinutbut med greppförlängning till TM G26

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
Oklahoma
Inlägg: 1
Blev medlem: mån jan 08, 2018 1:08 pm

Magasinutbut med greppförlängning till TM G26

Inlägg av Oklahoma »

Hej softisar!

[Detta hör kanske i "stora Glock tråden" men jag gillar inte Stora Trådar för att det blir flera dialoger huller om buller och då ska man quota hela tiden. Sökfunktionen hjälpte mig inte. Mods får gärna flytta om det behövs]

Inspirerad av den amerikanska CCW-scenen (Carrying a Concealed Weapon) vill jag träna med en GBB airsoftpistol.
Jag tänker ett IWB-holster (Inside the WaistBand), öva att dra, träffa "double tab" 2 skott i varje tavla, och holstra.
Varför, helt enkelt för att det är DET som jag tycker är kul. Även om jag förmodligen inte kommer flytta till USA menmen.
Milsim är också kul, cqb är inte min grej. Men detta ska inte tas med i övervägande.

Dessa CCW är ofta subcompact, har korta magasiner, då handtaget blir lättare att gömma. Jag skulle ville komplementera med större magasiner som back-up.
Marui tar utan modifikation Marui och KJ Works magasiner. Med anpassning eventuellt WE mags.
Det finns några storlekar att välja utav, lite olika för varje märke. Men jag håller det kort:
Marui gör "g26 10-rounds" mag på 15 BBs, "g17 17-rounds" på 25 BBs.
KJW gör också ett "g19 20-rounds" mag på 25 BBs. Alla kostar mer eller mindre detsamma där jag tänker handla.

Nu till frågan:
Jag har stora händer, och G26 är det minsta jag kan hålla i, och en av dom få subcompacts inom airsoften.
Som extramagasiner vill jag köra ett G19 och/eller G17 mag, MED SPACER. Så att man får en "full grip".
Ett Guarder-spacer till KJW G19 mags har jag hittad på rainbow8 m.m. Det duger.

Men ett högre spacer till G17 mags kan jag inte få tag på! Den sitter förmodligen på G26 Advance, men säljs ej separat?
Sen finns dom till RS Glocks (original glock, X-grip, märkeslös m.m). Om det passar, TM är ju lite fetare. Men ifrån USA kan man inte beställa vapendelar (verkar också gälla spacers) utan tillstånd från Bureau of ATF.
Vet någon var jag kan få tag i en "X-grepp" eller "G26/27 Advance-grepp" som gör min G26 till G17/G18 kapacitet?

Jag kan gott köra på KJW G19 mags, det duger finfint. Det är bara att jag vill helst ha ett av varje storlek. En 26, en 19 och en 17.
Har jag missat en butik efter alla dagar googlade, eller vet ni om man kan köpa G17 greppförlängning till G26 lös?

Attachments:
G26 m G19 mag + ett-fingrig spacer (Guarder gör en till KJW)
G26 m G17 mag + 1½-fingrig spacer (Advance modellen eller RS glocks X-grip)

Tacksamt för svar!
Ha det gött /Okla

LiquidSnake
Inlägg: 135
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:25 pm

Re: Magasinutbut med greppförlängning till TM G26

Inlägg av LiquidSnake »

Vet inte om det finns till airsoft, men du kan beställa RS från https://www.brownells.se utan bekymmer.
Huruvida dessa passar vågar jag inte svara på, men det kanske funkar rakt av eller med lite moddning.

Skriv svar