KJW - omdömen?

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: KJW - omdömen?

Inlägg av Twist »

KWA är inte TM-kopior. Det är KSC:s taiwan-version. Fast KJW är TM-kopior och det var kanske det du menade?

KJW kan jag också gå i god för. Har en HiCapa CO2 som går jättebra. Aningen skramlig dock.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Genocide
Inlägg: 1206
Blev medlem: lör maj 05, 2012 4:46 pm

Re: KJW - omdömen?

Inlägg av Genocide »

KJW är inte 100% kopia på tm. Alla internals passar inte rakt av. vissa måste filas och vissa är helt off.

Personligen tycker jag inte om kjw och kommer aldrig köpa en igen. Förbrukar för mycket gas och vobblig utav fan. haft hi capa, 1911 och olika glockar.

Jag väljer hellre tm eller ksc.
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

ministry
Inlägg: 753
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:41 pm

Re: KJW - omdömen?

Inlägg av ministry »

Stort tack till alla ni som bidragit med omdömen.

Det uppskattas!
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Welle
Inlägg: 394
Blev medlem: mån maj 07, 2012 5:55 pm

Re: KJW - omdömen?

Inlägg av Welle »

blanda ihop, kwa är inte samma som kjw. (kan dom ge fan i o ha så lika namn)
KJW är en kopia på TM, WE är oxå en kopia på TM. Delar/mantlar/mag är passar i teorin ihop, ibland gör dom det, ibland inte.
KWA och KSC är samma, typ.. KSC är plast, KWA har i regel metalmantel. ASG rebrandar KWA om inte jag förstått det rätt

Jag hävdar att TM gör dom mest stabila och driftsäkraste pickorna med bäst kvalitetskontroll. dom har oxå bäst/tätast magasin direkt ur lådan.
KJW gör en del egna modeller och snor andra designer och kör ofta med kombon metalmantel och co2 mag. Dessa pickor går aldeles utmärkt men är man van med TM så är KJW lite slöare och maggen tenderar att läcka.

När det gäller WE så tycker jag att deras äldre modeller av "high capa typ" är skit, riktigt skräp om du frågar mig, medan deras senaste modeller av glock och p226 är riktigt bra. inte lika driftsäkra/rappa som TM men väldigt snygga. Bra byggda och en fin finnish.

så ere
Lite finare, lite bättre

Plinker
Inlägg: 73
Blev medlem: ons maj 23, 2012 10:19 am

Re: KJW - omdömen?

Inlägg av Plinker »

KJW kan visserligen funka men av min erfarenhet brukar de ha halvdan passform och sämre prestanda än "kvalitetsmärken" (typ TM eller KSC/KWA).
Deras material verkar relativt dåligt och så finns inga garantier för att icke-KJW delar kommer passa.

Eftersom KSC's system-7 pistoler är kalas så skulle jag lätt välja deras CZ75 över KJW's motsvarighet.
Lite OT men i nuläget skulle jag föredra en KSC över TM faktiskt, bara för att alla(?) deras modeller finns i metallversioner (metall av okej kvalité alltså, inte den billigare skiten).
Särskrivning dödar miljoner människor dagligen.

Stag
Inlägg: 412
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:46 am

Re: KJW - omdömen?

Inlägg av Stag »

@Welle; Stämmer inte att KSC är plast och KWA är metal. Det är vad det verkar som ett vanligt missförstånd. Båda existerar hos båda. Som jag har förstått det är KWA bara en rebrand.
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: KJW - omdömen?

Inlägg av Twist »

Inte ens det. KSC och KWA har alltid sålts parallellt. KWA monteras i taiwan och KSC i japan (sägs det) men det är samma tillverkare. KWA säljs på vissa ställen som "KSC taiwan version" och har ibland saknat markings men inte alltid. Min första pistol var en G17 KWA men med fulla Glock-markings tex.

Det har hävdats att KWA är KSC med sämre kvalitetskontroll men personligen tror jag mer på att det handlar om skatt och exportregler i japan gör de japansktillverkade vapnen dyrare i slutänden.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Welle
Inlägg: 394
Blev medlem: mån maj 07, 2012 5:55 pm

Re: KJW - omdömen?

Inlägg av Welle »

Förut var det typ så att ksc's pickor var gjorda i plast eller hade plastmantel. Men vi pratar många år sedan sist, alla mina ksc glockar har haft plastmantlar så jag är väl färgad av det.

Jag tycker att ksc gör dom bästa glockarna ialla fall, tycker att dom har en mycket mindre failrate
Lite finare, lite bättre

Stag
Inlägg: 412
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:46 am

Re: KJW - omdömen?

Inlägg av Stag »

@Twist;

Sedär! Det man tror att man vet.. Hade iallafall halvrätt. Bra info.
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

Skriv svar