WE glock 17, något att ha?

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
Dark Fox
Inlägg: 49
Blev medlem: tis maj 15, 2012 7:16 pm

WE glock 17, något att ha?

Inlägg av Dark Fox »

Sugen på en glock igen, och hittade en WE till lågt pris och magasinen var inte heller så dyra.
Dock har jag bara dålig erfarenhet av detta märke.

Någon som har/haft en och kan berätta om den går bra eller bara är skit.

Mvh/DF
Delskapare av Airsoftpodden

Purvins
Inlägg: 88
Blev medlem: tis maj 08, 2012 1:59 pm

Re: WE glock 17, något att ha?

Inlägg av Purvins »

Hunnit trycka ett 50-tal magasin genom min och jag är glatt överaskad av kvalitén hittills. Står sig väl upp mot min gamla TM/Guarder om den inte till och med fungerar bättre. Återstår att se hur det fungerar med lite mer slitage men jag är övertygad.

NonEx
Inlägg: 488
Blev medlem: ons maj 16, 2012 3:42 pm

Re: WE glock 17, något att ha?

Inlägg av NonEx »

Som jag uppfattar det så är WE och HK3 Glock 17 lite annorlunda. HK3 har full markings och troligen lite bättre finish, får för mig att det är AFC som gör lite slutfinish på dom och sätter på trades (WE GBBR M4 med trades är AFC "justerade" så som jag skrev om). Det är dock bara spekulation från min sida, men vet att AirsoftGlobal har både 226 och PX4 under namnet AFC också. Men jag antar att internt är dom desamma. För priskillnaden så har jag personligen tänkte köpa mig HK3 varianten i alla fall.

zexz
Inlägg: 80
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:32 pm

Re: WE glock 17, något att ha?

Inlägg av zexz »

Har själv en WE Glock 17 som jag är rätt så nöjd med. Har inte mycket att jämföra med i GBB väg direkt, men för 1000 riksdaler så är den värd det. Rätt så gedigen byggd och inte mycket vobbel i manteln. Kulbanan är rak och fin och blowbacken slår på någorlunda för att vara original.

Som någon sa, några RS markings på den finns det då inte, men det är inget jag direkt bryr mig över sålänge den fungerar. :)

Har väl bara ett problem med den, om jag skjuter snabbt så vägrar pistolen mata fram kulor och pyser ur all gas i magasinet. Vet inte om det är något fel eller om det är kulorna jag använder.
ZE NOODLE PATRASK

Dark Fox
Inlägg: 49
Blev medlem: tis maj 15, 2012 7:16 pm

Re: WE glock 17, något att ha?

Inlägg av Dark Fox »

Tackar för alla svar. Någon som kan rekommendera ett gasmärke till glocken?

Och håller med dig Zexz, markings spelar mindre roll så länge den fungerar.
Senast redigerad av 1 Dark Fox, redigerad totalt 0 gånger.
Delskapare av Airsoftpodden

NonEx
Inlägg: 488
Blev medlem: ons maj 16, 2012 3:42 pm

Re: WE glock 17, något att ha?

Inlägg av NonEx »

Tror det mer har att göra med a cycling hastigheten på metalmanteln är saktare men internals är inte trimmade för detta då det är en straight klon av TM, därav hinner inte valve knockers och reset pins med och skjuter man för snabbt så blir det knas.

zexz
Inlägg: 80
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:32 pm

Re: WE glock 17, något att ha?

Inlägg av zexz »

Jag kör med Pro Tech Green Gas och den funkar alldeles finfint för mig.
ZE NOODLE PATRASK

Dark Fox
Inlägg: 49
Blev medlem: tis maj 15, 2012 7:16 pm

Re: WE glock 17, något att ha?

Inlägg av Dark Fox »

underbart, har en som bara står här så då kommer den till nytta. Tack för ett snabbt svar.
Delskapare av Airsoftpodden

BlackGoat
Inlägg: 463
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:36 pm

Re: WE glock 17, något att ha?

Inlägg av BlackGoat »

Ang. RS markings på Glock .
Om jag inte missminner mig helt så säljer inte Glock licenser på att få använda deras trademarks på AS prylar.
Många tillverkare gör ju därför om loggan och/eller skriver något annat på sidorna av manteln och stommen.
Vissa tillverkare gör även fulingen att de gör korrekta markings på manteln och spacklar sen över allt så att manteln är slät när den säljs.
Det går därför att slipa ner färgen, pilla ur spacklet ur graveringen och sen lacka om den.

Har själv gjort det på min ARMY R17 :)

Bild

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.

Toker
Inlägg: 59
Blev medlem: mån maj 07, 2012 8:55 pm

Re: WE glock 17, något att ha?

Inlägg av Toker »

Köp en. Är sjukt nöjd med min. Va bara tvungen till att göra några pytte små moddar. Så som att sätta teflontejp på inner pipan och hop gummit så den håller tätare, tvätta av hop gummit för det va fult av silicon och så rensade jag pipan och böjde metal armen inne i hop huset så att det trycker mer på hop gummit så den får mer hop.

Nu gör min ca 91 ms med 0,25g jbu kuller och har en rak kulbana på lätt 40 meter.

Mycke nice picka.
-----OPTIMUS-----
Futurum nobis est

Skriv svar