Tracer med mynningsflamma

Vad är nytt i Airsoftvärlden? Alla nyheter utom evenemang.
Droopfy
Admin
Inlägg: 314
Blev medlem: tis maj 15, 2012 7:52 pm

Tracer med mynningsflamma

Inlägg av Droopfy »

Har hittat ett par olika varianter på Tracer som också ger mynningsflamma.
Kul med produkter som potentiellt höjer realismen och ger en visuell effekt. Om det funkar så kan jag tänka mig att det blir väldigt maffigt vid spel i mörker.

Acetech Blaster har jag sett video på, ser väldigt bra ut på film iaf.

WoSports Spitfire var en annan variant som dök upp vid snabb googling.

Vore kul att se i verkligheten. Någon som testat?

För egen del blir det aktuellt att köpa först när
De stoppat in den i en SOCOM556 RC2 dämpare.
Hoppas det kan komma snart.
Mina Affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=2137

Rich Hall: "-I loved the boy scouts, we went to Vietnam"

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: Tracer med mynningsflamma

Inlägg av Twist »

Det var helt nytt för mig men efter lite googlande lyckades jag komma klura ut att det funkar som en vanlig tracer fast tre av dioderna är orange/blå och riktade framåt genom hål i "dämparen", inte helt olikt en idé jag själv fnulade på när jag övervägde att bygga egna tracer-enheter inför förra BBR faktiskt. :)

Jag är dock lite skeptisk till hur realistisk effekten egentligen är i verkligheten. Jag inbillar mig att den i klar luft i princip bara syns som ett blinkande rakt framifrån och inte ens i närheten av flamman i illustrationerna. "Ljusbollen" i vissa videor på YouTube ser mer ut som en kameraartefakt som inte är synlig med blotta ögat, men den som lever får se. Jag hoppas att jag har helt fel, för mynningsflamma är något jag tycker saknas på åtminstone milsim.

Den för tankarna till en annan ljuddämpar-liknande mojäng som man fyllde på med ett mycket fint svart pulver, förmodligen sot/kol, och som fick det att se ut som att det rök ur pipan efter att man hade skjutit. Den floppade totalt men var förvisso en ren gimmick som säkert smutsade ner en massa och var kladdigt att ha att göra med. Den här grunkan har åtminstone potential att vara rätt coolt i mörker, särskilt med lite rök eller dimma.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Westesson
Inlägg: 94
Blev medlem: lör jun 02, 2012 8:02 am

Re: Tracer med mynningsflamma

Inlägg av Westesson »

Blir det inte olika effekter om det sitter på en AEG eller en GBB? Tänker mig att det på en GBB blir ”dimma” framför som gör så att ljuset syns i det? Medans det på en AEG inte blir något.

Jag har Iaf uppfattat det som att det mest är för gasdrivna vapen.

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: Tracer med mynningsflamma

Inlägg av Twist »

Ah, så är det nog! Det stod inget om det där jag läste men det låter helt logiskt. Jag tänkte för snävt. :)
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Användarvisningsbild
Regnbågen
Inlägg: 20
Blev medlem: sön jan 17, 2021 5:15 pm
Lag / förening: PDF
Aktiv sedan: 2004

Re: Tracer med mynningsflamma

Inlägg av Regnbågen »

Twist skrev:
fre mar 26, 2021 1:55 pm

Den för tankarna till en annan ljuddämpar-liknande mojäng som man fyllde på med ett mycket fint svart pulver, förmodligen sot/kol, och som fick det att se ut som att det rök ur pipan efter att man hade skjutit. Den floppade totalt men var förvisso en ren gimmick som säkert smutsade ner en massa och var kladdigt att ha att göra med. Den här grunkan har åtminstone potential att vara rätt coolt i mörker, särskilt med lite rök eller dimma.

Om man fyller i lite 556 olja i GBB magasinen så blir de en fin rök-effekt som skulle funka till den tracer’n ;)

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: Tracer med mynningsflamma

Inlägg av Twist »

Ja, det skulle det säkert men jag skulle ändå aldrig få för mig det. 5-56 torkar ut gummi och det som finns i magasinet kommer att passera hopupen.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Användarvisningsbild
Regnbågen
Inlägg: 20
Blev medlem: sön jan 17, 2021 5:15 pm
Lag / förening: PDF
Aktiv sedan: 2004

Re: Tracer med mynningsflamma

Inlägg av Regnbågen »

De gör de men jag gör de på min CQB spels bössa eftersom då spelar hopupen mindre roll; ser jätte cool ut😊

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: Tracer med mynningsflamma

Inlägg av Twist »

Hopupgummit gör dock mer än bara sätter backspinn på kulan, till exempel är det kritiskt för både matning och tätning. Jag föredrar att mina gasvapen matar som de ska och att gasen faktiskt driver kulan istället för att gå vid sidan av men coola effekter är ju coola, så jag får väl testa på en bössa jag inte bryr mig om. :)
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Användarvisningsbild
Regnbågen
Inlägg: 20
Blev medlem: sön jan 17, 2021 5:15 pm
Lag / förening: PDF
Aktiv sedan: 2004

Re: Tracer med mynningsflamma

Inlägg av Regnbågen »

Twist skrev:
sön mar 28, 2021 12:08 am
så jag får väl testa på en bössa jag inte bryr mig om. :)
Typ de jag gör :D

Oerlikon
Inlägg: 99
Blev medlem: tor dec 31, 2015 3:06 pm

Re: Tracer med mynningsflamma

Inlägg av Oerlikon »

Silikonspray borde funka lika bra, då smörjs hopup-gummit dessutom istället för att torkas ut, tätningarna i magasinet smörjs de också.

Skriv svar