Hop-Up HILFE!!

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Fubar
Inlägg: 157
Blev medlem: lör jun 29, 2013 12:26 pm

Hop-Up HILFE!!

Inlägg av Fubar »

Min hopup har blivit knas, inga kulor matas ut. Jag har en LMT dender ris.
Problemet började med att... vill knappt skriva det, jag var tvungen att ta bort pipan pga en bit av läskstången hade fastnat i den.
Anywas, när jag satte ihop geväret igen så kommer inga kulor ut.
Det har trillat av/ut två saker. En svart gummiplopp och nån sorts bricka.
Har ingen aning om var dessa ska sitta.
Även fjädern har blivit böjd, vet ej om det har någon betydelse.
Har tagit en bild på min misär och hoppas att någon kan hjälpa mig. Ännu bättre om nån bor i närheten av Helsingborg och kan fixa mitt dilemma.Bild
“War is young men dying and old men talking"
---------------------------------------------------------------------------------------
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... ilit=fubar

thefripp
Inlägg: 37
Blev medlem: mån maj 14, 2012 6:22 pm

Re: Hop-Up HILFE!!

Inlägg av thefripp »

Gummiploppen ser ut att vara den som ska ligga mellan armen som trycker mot hop-up gummit och hop-up gummit.

Låsbrickan ska hålla fast någon av kugghjulen så dem inte kan trilla ut. Alla hjul ska ha en förutom den som man justerar hopen med, den sitter med en skruv.

Fjäderns uppgift är trycka hop-up huset mot gearboxen och det ser ut som den ska klarar av jobbet trots att den har fått en ny form ;)

Lycka till ;)
Må Gud Vara Dig Nådig
För Jag Kommer Inte Vara Det

Medlem i ST-36 samt medarrangör av HaM-Spelen (bilbomber har blivit min nya hobby :P )

Spexxi90
Inlägg: 4
Blev medlem: ons maj 23, 2012 7:09 pm

Re: Hop-Up HILFE!!

Inlägg av Spexxi90 »

Gummiploppen. Även kallad"spacer" ska sitta i den där som ställer in hoppen. Ska inte till helsingborg förän nästa vecka. Då kan jag hjälpa dig med en del :) skicka ett pm med kontakt uppgifter så försöker vi lösa det :)

Fubar
Inlägg: 157
Blev medlem: lör jun 29, 2013 12:26 pm

Re: Hop-Up HILFE!!

Inlägg av Fubar »

Spexi90: Tack! Vill inte riktigt ge mig än men det är stor chans att du får ett pm om nån timme :D

Nu har jag satt ihop det, typ. Nu trillar kulorna ut ur pipan. Har inte spacern inne. Fattar inte var den ska vara fast att jag fick det förklarat. Det finns ingenstans den kan vara på. Ingen utbuktning eller förhöjning nånstans. Ellet är det jag som är helt lost..?
“War is young men dying and old men talking"
---------------------------------------------------------------------------------------
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... ilit=fubar

Chrille
Admin
Inlägg: 78
Blev medlem: mån maj 14, 2012 5:00 pm

Re: Hop-Up HILFE!!

Inlägg av Chrille »

Du har en arm som flyttar sig när
du skruvar på "ställhjulet".
Den lilla gummi "pluppen" ska ligga under
den armen.
Mao imellan armen och gummit.
Bring the rain!
Kunglig hovleverantör av död och förintelse.

Mina affärsredovisningar

Blåbär
Inlägg: 78
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:35 pm

Re: Hop-Up HILFE!!

Inlägg av Blåbär »

Om du tittar in i hopup huset där du skjuter in pipan så kommer du se ett pytte liten skåra/slits där nubben passar precis... kan vara lite svår att se men om du lyser in med en ficklampa så ser du den.

Edit. Givetvis när pipan inte är monterad

/N
I don't need to "get a life". I'm a gamer, I have lots of lives

thefripp
Inlägg: 37
Blev medlem: mån maj 14, 2012 6:22 pm

Re: Hop-Up HILFE!!

Inlägg av thefripp »

Hoppas den här filmen hjälper dig lite http://www.youtube.com/watch?v=NP_F0IG-0HY
Må Gud Vara Dig Nådig
För Jag Kommer Inte Vara Det

Medlem i ST-36 samt medarrangör av HaM-Spelen (bilbomber har blivit min nya hobby :P )

Fubar
Inlägg: 157
Blev medlem: lör jun 29, 2013 12:26 pm

Re: Hop-Up HILFE!!

Inlägg av Fubar »

Har löst det nu precis!
Vill tacka för all hjälp jag fått, både här och i pm.
Thefripp: Videon som du länkade till gjorde så att jag förstod hur spacern skulle sitta.
Tusen tack till er alla!

Mvh
Fubar
“War is young men dying and old men talking"
---------------------------------------------------------------------------------------
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... ilit=fubar

Skriv svar