Kula fastnar vid hopup/matningen?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Ahlgren
Inlägg: 30
Blev medlem: tor sep 12, 2013 7:29 pm

Kula fastnar vid hopup/matningen?

Inlägg av Ahlgren »

tjena
jag hade ett litet problem där kulorna fastnade/delades vid 2 tillfällen nu i helgen vid matningen/hopupen? dvs längst upp där kulorna åker upp o sen skjuts iväg av (luften från matningen?).
jag vet inte varför, jag har en orginal-hopup/genomskinlig (plast hopup?) på min m4 dboys så behövs den bytas eller vad?


det var störigt för det hände precis när 5 fiender gick förbi och jag skulle skjuta men nänä jag blev wastad istället

är tacksam för svar

Namboy
Inlägg: 510
Blev medlem: tis maj 15, 2012 8:22 am

Re: Kula fastnar vid hopup/matningen?

Inlägg av Namboy »

En vanlig anledning till dålig matning/kulor som fastnar är dåliga bulor. Vad kör du med för slags kulor?
Förhoppningsvis är det så enkelt. :)
"We're surrounded. That simplifies things."

Ahlgren
Inlägg: 30
Blev medlem: tor sep 12, 2013 7:29 pm

Re: Kula fastnar vid hopup/matningen?

Inlägg av Ahlgren »

om det är så lätt så blir jag glad o slipper massa extra kostnad:P
0.25 blaster från ASG? röda stjärnana säljer dom

http://www.rodastjarnan.com/airsoft/air ... ulor-15037

Fearless
Inlägg: 110
Blev medlem: tis apr 02, 2013 11:51 am

Re: Kula fastnar vid hopup/matningen?

Inlägg av Fearless »

Vet inget om vanliga blaster egentligen men skulle tro att det beror på dem. Det du beskriver låter typiskt som dåliga kulor. Man kan skjuta ett par stycken, ser sen att det kommer ut delade kulor ur pipan och/eller inga alls. Oftast hjälper det att bara ta ur magget, låta kulorna ramla ut magbrunnen och sen sätta i magget igen så går det några kulor innan samma fel kommer igen.

Prova Green Devil eller ASG Open Blaster. Båda är biokulor (bättre för vår hobby i alla lägen) men av erkänt bra kvalité och jag har aldrig haft matningsstrul med dem.

Vad du också kan kolla är om du ser några gjutkanter som är kvar i själva hopen. Det ska vara helt jämnt där kulorna passerar så har du bara en liten kant eller gjutskägg kvar så kan det strula.
“It’s time to kick ass and chew bubblegum…and I’m all out of gum.”

Ahlgren
Inlägg: 30
Blev medlem: tor sep 12, 2013 7:29 pm

Re: Kula fastnar vid hopup/matningen?

Inlägg av Ahlgren »

låter ju rätt, men då testar jag dom kulorna nästa gång:)

när det väl hände IN GAME så tog jag ur maggen o kollade sen pillade jag bort en kula, 2h senare hände samma sak så men det löste sig så jag tänkte att det kunde varit hopup huset kanske, men jag börjar med att byta kulor o senare hopupen om det behövs

Fabbriank
Inlägg: 61
Blev medlem: lör aug 18, 2012 12:28 am

Re: Kula fastnar vid hopup/matningen?

Inlägg av Fabbriank »

Testa att smörja gummit med lite silikonspray.

Ahlgren
Inlägg: 30
Blev medlem: tor sep 12, 2013 7:29 pm

Re: Kula fastnar vid hopup/matningen?

Inlägg av Ahlgren »

Bössan är ca 4månader ung så det bör inte vara det kanske? Men vad vet jag:-)

zexz
Inlägg: 80
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:32 pm

Re: Kula fastnar vid hopup/matningen?

Inlägg av zexz »

Är jag vindögd som tycker att det ser ut som hopuphuset ligger snett? Annars kan det vara hopupgummit som kanske inte sitter som det ska eller så har du för dåliga kulor, de märke du nämnt har jag ingen erfarenhet av.

Kör själv uteslutet med G&G's 0,25kulor och kan rekomendera dom, funkar galant för mig både med 6,03 och 6,01 pipa.
ZE NOODLE PATRASK

Nitisk
Inlägg: 303
Blev medlem: ons maj 23, 2012 8:51 am

Re: Kula fastnar vid hopup/matningen?

Inlägg av Nitisk »

Ha absolut inte något smörjande på hop-gummit. Det ska man ha så torrt som möjligt. Det är ju meningen att gummit ska få snurr på kulan, om det är "glidigt" får den ju inte nåt fäste. Om du har silikonspray kommer också massa smuts fastna i hop-up'en.

Ahlgren
Inlägg: 30
Blev medlem: tor sep 12, 2013 7:29 pm

Re: Kula fastnar vid hopup/matningen?

Inlägg av Ahlgren »

Det är nog bara skuggor som gör att hopen ser sne ut, ska dubelkolla sen bara för att..
Jag har nya kulor jag ska testa med på lördag. Ska se hur det går då, annars kanske jag byter till prec pipa och bättre hopup?

Skriv svar