Navy SEALs

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
perlenbacher
Inlägg: 282
Blev medlem: lör dec 21, 2013 3:51 am

Navy SEALs

Inlägg av perlenbacher »

Hej! Har ett Stort intresse för Navy seals! Det jag vill veta är vilka vapen dem kör med, vilka attachments dem använder på sina M4A1 och vilka pistoler dem använder? Även hur mycket ammunition dem brukar ha med sig i fält och kanske lite taktiker som man kan träna på?
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=30120

Ditch that nickel plated sissy pistol and get a Glock".

Mason
Inlägg: 230
Blev medlem: sön maj 20, 2012 4:30 pm

Re: Navy SEALs

Inlägg av Mason »

Joina devtsix.com och googla massa. Det är det bästa tipset du kommer få.

Lite skedmatningsvarning på detta men lite svar ska du få. ;)
Dom använder inga attachments på några M4A1 då de använder HK416. De kanske använde förr, men innan 416 var det främst MK18 som nyttjades.
Den typiska pistolen för seals är SIG P226.
De har med såpass mycket ammunition de anser sig behöva. Uppdraget styr såklart vad som ska bäras med.

Filmtips:
Act of Valor
SEAL Team Six: The Raid on Osama Bin Laden
Zero Dark Thirty
Lone Survivior.

nisse
Inlägg: 256
Blev medlem: mån aug 13, 2012 12:43 am

Re: Navy SEALs

Inlägg av nisse »

Ang ammunition, söndagsspel med pauser eller spel med respawn på 3-5min, kör med max 3 magasin.
Och ovan glömde nämna mp7 samt att många vapen entusiaster oftast har flera pistoler än standard issue.
"Ninjas came with lions"

FreddyFourFinger
Inlägg: 80
Blev medlem: tis maj 08, 2012 10:52 am

Re: Navy SEALs

Inlägg av FreddyFourFinger »

Maison; Vanliga SEAL teams använder inte HK416.
Det är MK18 som gäller och vill man ha en tyngre kaliber så är MK17/MK20 poppis.

HK416 används endast av DEVGRU när det kommer till NSW.
You can't start a fire without a spark...

Dj_komodo
Inlägg: 396
Blev medlem: tis aug 07, 2012 10:23 am

Re: Navy SEALs

Inlägg av Dj_komodo »

Seal team 6 använde H&K 416 under osama uppdraget, kanske därifrån han fick det... Sen är det väl lite blandat på vad dem använder för vapen...

*edit*

Sorry, Missade att DEVGRU tidigare hette Seal team 6, my bad :oops:

Xelley
Inlägg: 346
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:31 pm

Re: Navy SEALs

Inlägg av Xelley »

Jag behöver bra mycket mer än 3 magasin när jag spelar. Allt beror på spelstil. Jag bränner nog iaf 5-10st 120rnd / runda på söndagsspel, det är dock väldigt olika och bara du vet själv hur mycket ammunition du behöver ha. I verkligheten så anpassar man som sagt sin ammunition efter uppdrag.
I dont do karate, i do Ka - Razy!

kungaron
Inlägg: 161
Blev medlem: sön jun 03, 2012 8:43 pm

Re: Navy SEALs

Inlägg av kungaron »

https://www.facebook.com/NSWteamzero?fref=ts


Vänd dig även(om du vill), till detta lag. Det är bra killar med stor kunskap som kör som Seal´s.

nisse
Inlägg: 256
Blev medlem: mån aug 13, 2012 12:43 am

Re: Navy SEALs

Inlägg av nisse »

Xelley skrev:Jag behöver bra mycket mer än 3 magasin när jag spelar. Allt beror på spelstil. Jag bränner nog iaf 5-10st 120rnd / runda på söndagsspel, det är dock väldigt olika och bara du vet själv hur mycket ammunition du behöver ha. I verkligheten så anpassar man som sagt sin ammunition efter uppdrag.
precis, så varför inte göra det inom airsoft?
söndags spel eller spel med till gång till pauser vill jag röra mig lätt, inte springa runt med 10st magasin.
milsim så handlar det mer om när får jag tillgång till att ladda nästa gång, kör man efter andan att ksp ska springa runt med hk41* så finns ju tillgång till att låna magasin
"Ninjas came with lions"

Xelley
Inlägg: 346
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:31 pm

Re: Navy SEALs

Inlägg av Xelley »

Jag skjuter mer än du helt enkelt?
I dont do karate, i do Ka - Razy!

Mason
Inlägg: 230
Blev medlem: sön maj 20, 2012 4:30 pm

Re: Navy SEALs

Inlägg av Mason »

FreddyFourFinger@

Haha det är sant! Måste ha blivit lite devgru-skadad efter årets hets. :oops:
Tack för tillrättavisningen.

Skriv svar