Vilket vapen ska man köpa som nybörjare?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Jonatan96
Inlägg: 3
Blev medlem: fre jan 10, 2014 2:29 pm

Vilket vapen ska man köpa som nybörjare?

Inlägg av Jonatan96 »

Hej! Jag vill gärna börja med airsoft och jag har kollat lite på vapen som jag kanske ska köpa. Det jag har kollat på är: http://www.tacticalstore.se/se/art/slv-36-aeg-kit.php sedan funderar jag också på något i M16 modellen eller i M4 modellen

Men som nybörjare vilken är ett bra start vapen(enkelt och hantera, hyfsat billigt osv)

andersbe
Inlägg: 62
Blev medlem: mån jul 15, 2013 6:22 am

Re: Vilket vapen ska man köpa som nybörjare?

Inlägg av andersbe »

Hej,
Se om inte denna tråden kan ge dig några bra tips för din första bössa viewtopic.php?f=117&t=496
Återkom gärna med frågor och funderingar.
Berget14 - Ranger
MERCS12 - Bamse Green Leader
Inferno Games - The Bear Tribe
Berget15 - Ranger (Juni 2017)
Black Ops 8 (Juli 2017)

Mobile Infantry 6 - H.A.T.A.L (Sep 2017)
Black Ops 8 (Nov 2017)

Frantiic
Inlägg: 117
Blev medlem: ons aug 22, 2012 1:00 pm

Re: Vilket vapen ska man köpa som nybörjare?

Inlägg av Frantiic »

Hej!

Vill inte vara den personen som pekar ut osv. Men hur gammal är du Jonatan? med tanke på ditt namn måste du har fyllt 18 de senaste 10 dagarna.
Strängt förbjudet att inneha och köpa airsoftvapen innan dagen du fyllt 18.
I reject your reality and substitute my own!

Jonatan96
Inlägg: 3
Blev medlem: fre jan 10, 2014 2:29 pm

Re: Vilket vapen ska man köpa som nybörjare?

Inlägg av Jonatan96 »

Ja jag vet att jag inte är 18 än men jag kollar nu så att jag vet vad jag ska köpa när jag är 18, så ta det lungt jag kommer inte låta någon annan köpa ut något åt mig.

Redstar
Inlägg: 43
Blev medlem: sön jun 09, 2013 3:51 pm

Re: Vilket vapen ska man köpa som nybörjare?

Inlägg av Redstar »

Min första bössa blev en M4, och jag är nöjd:) Det finns många märken att välja mellan, och eftersom den är så pass vanlig så finns det gott om tillbehör. Ytterligare är de väldigt modulära, vilket gör det lätt att stoppa på grejer. Sen är de väldigt estetiskt tilltalande:)
Sticks & stones may break my bones, but hollow points expand on impact.

Le Gradovic
Inlägg: 310
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:13 pm

Re: Vilket vapen ska man köpa som nybörjare?

Inlägg av Le Gradovic »

Moget och bra svar från Jonatan. Creds för det. Angående vad för vapen som är bra till en nybörjare så behöver du inte veta mer än att du ska ha en AEG av "vanlig modell". Dvs AR15 (M4, M16 osv), AK (47, 74, AIMS osv) eller G36. Dessa är de vanligaste vapentyperna man ser ute, och är inte nödvändigtvis bättre än något annat, men du kommer inte ha några som heslt svårigheter att hitta delar när något till sist går sönder. Dessutom finns det containervis med magasin drällande hos folk, så de går billigt.

Tillverkare av dessa är vanligast Dboys, Jing Gong och A&K. Köp ditt första vapen av kinamärke från Sverige. På så sett får du lägsta möjliga pris och garanti på köpet.
Du kommer säkert höra hundratals åsikter om vilken bössa som är vassast, snyggast eller hållbarast. Åsikter finns det gott om, och de flesta går helt emot varandra. Så kör på det vapen du själv tycker känns bäst, och som bäst tilltalar din estetik. Vill du börja jobba med impressions och sådant framöver så kommer du avsett vara tvungen att investera sådana mängder kapital att en ny, annan bössa kommer göra varken från eller till.
The Ammunition Magician

Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia

Tjabo
Inlägg: 51
Blev medlem: tor jan 24, 2013 11:06 pm

Re: Vilket vapen ska man köpa som nybörjare?

Inlägg av Tjabo »

Var bor du? Om du har en butik i närheten kan det göra valet enklare även om du sedan köper online. Finns inget som hjälper mer än klämma och känna!
Filthy Casuals
Vet minst och frågar mest!

"Only when a mosquito has landed on his testicles will man truly understand that every situation can be solved without violence"

Jonatan96
Inlägg: 3
Blev medlem: fre jan 10, 2014 2:29 pm

Re: Vilket vapen ska man köpa som nybörjare?

Inlägg av Jonatan96 »

Jag bor lite utanför Halmstad, och jag tror inte det finns några i närheten( har inte riktigt kollat dock).

Dantheman
Inlägg: 194
Blev medlem: ons sep 12, 2012 10:05 pm

Re: Vilket vapen ska man köpa som nybörjare?

Inlägg av Dantheman »

Ett litet tips på ett väldigt bra och billigt kina brand är ICS. Lite dyrare än de flesta andra kina märken.
Men det är delad gearbox så väldigt lätt meckat så det är ju bra för nybörjare! Och även väldigt bra gearbox osv "out of the box".
Sån här jag har beställt. http://www.hobbex.se/sv/artiklar/ics-co ... paket.html
vanligtvis köper jag inte från hobbex,teknikmagasinet osv eller rekommenderar det men det var det bästa priset i Sverige.
Det står veckans klipp men de brukar faktiskt ha det flera månader.

zexz
Inlägg: 80
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:32 pm

Re: Vilket vapen ska man köpa som nybörjare?

Inlägg av zexz »

Om du har spanat på en G36C. > http://www.cyberphoto.se/info.php?article=3920

Billigare än den du länkade samt så har denna så att du kan byta fjäder på nån minut utan att ta upp boxen. Lämpligt om du ska lira CQB & Skog. Lätt att ha isär och byta delar på om det skulle behövas senare i framtiden, speciellt då du kan ta ut fjädern innan du öppnar boxen och slippa ha den i då du ska stänga igen den. Rekommenderar att du även köper nytt hopupgummi direkt, då dom från fabrik har en tendens att vara halvkassa. Guarders genomskinliga är helt underbart enligt mig.
ZE NOODLE PATRASK

Skriv svar