Nybörjare inom sporten

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
mikedapsyke
Inlägg: 13
Blev medlem: lör jun 30, 2012 3:34 pm

Nybörjare inom sporten

Inlägg av mikedapsyke »

Jag har gått ett längre tag och velat börja med airsoft på sport nivå.
Har kollat vapen i tusentals och letat efter banor samt folk som är intresserade att hänga på
men utan resultat.

Nu har jag ock blivit intresserad igen och har kolat på WE 4.3 Desert Warrior (import tyvärr då jag inte hittar någon sån här i sverige) samt en WE SCAR Open-Chamber GBBR ( Tan ) även detta på grund av kostnader för likvärdiga vapen här i Sverige är för dyra och har inte hittat dessa modeller som tilltalar mig inom vårt rikes gränser.

Så först vill jag råga vad folket här tycker om dessa?

Och sen vill jag gärna veta vad folk vet om airsoft scenen här nere i Skåne (malmö) då jag vill börja här men är osäker på mängden spelare och liknande här nere.

Tack på förhand

frange
Inlägg: 155
Blev medlem: mån maj 14, 2012 5:45 pm

Re: Nybörjare inom sporten

Inlägg av frange »

Som helt grön nybörjare är det kanske inte rekommenderat att satsa på en GBBR, eftersom de är ganska dyra i drift och kräver väldigt mycket underhåll jämfört med en AEG, plus att de är lite svårare att spela med.

I Skåne och Malmötrakten finns det gott om spelare, jag har dock inte koll på exakt var, men det lär dyka upp fler tips på det. Kolla i "Spel och andra evenemang" -> "Södra Sverige"
Extremt inaktiv inom airsoft och Airsoftsverige nu för tiden...


Yes, I'm goin' to hell. But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

gsa bengan
Inlägg: 85
Blev medlem: tor maj 10, 2012 2:38 pm

Re: Nybörjare inom sporten

Inlägg av gsa bengan »

http://malmoairsoft.se/ har 2 banor. Kolla runt lite så hittar du deras speltider.

Jag kör själv uteslutande med gas/Co2 vapen men rekommenderar det inte om du är nybörjare. En Scar i Tan finns alldeles säkert som AEG. Det allmänna rådet här på forumet är att börja med det.

mikedapsyke
Inlägg: 13
Blev medlem: lör jun 30, 2012 3:34 pm

Re: Nybörjare inom sporten

Inlägg av mikedapsyke »

Okej tack för tipsen, gällande AEG vilka tillverkare bör jag titta på? Är villig att betala runt 2000 kronor och vill gärna kunna få något gediget för pengarna.
Med tanke på att Scar GBBR som jag påpekade går loss på 200 dollar då utan frakt / moms / skatt osv.

bobeson
Inlägg: 85
Blev medlem: mån jun 18, 2012 11:04 am

Re: Nybörjare inom sporten

Inlägg av bobeson »

tullen släpper inte in gasvapen i sverige längre, om du ska ha en gbbr är det svensk ÅF som gäller men jag rekomenderar inte till första köp, min kompis gjorde det, visste varken ut eller in på bössan så det slutade med att han sålde och köpte aeg.

Ta och köp en ordentlig Aeg istället som denna D-boys Scar ( finns också i h med lite annan finish ) : http://www.wgcshop.com/wgc2008/main/pro ... searchItem

Det närmaste din pistol jag kunde komma var en WE Hi Capa 4.3 från army gross

mikedapsyke
Inlägg: 13
Blev medlem: lör jun 30, 2012 3:34 pm

Re: Nybörjare inom sporten

Inlägg av mikedapsyke »

Tack för tipset om DBoys Scar-L, verkar gedigen och en lagom summa att betala.

Dock så såg jag att man kan be vissa affärer att köpa in åt en, till exempel gaspistoler / gevär.
Bland annat vapenbutiken.com (vilket jag tänkte från början)

Läste även om just privat "import" av gasvapen är olagligt då man måste helt plötsligt ha licens för dom trots att det inte finns licens att skaffa men om man
beställde via ÅF så var det lungt.

30 juni 2012, 22:43:

Tittade lite närmre på DBoys Scar-L, finnishen är av den sämre sorten känner jag. Men i värsta fall kan man ju alltid måla om den själv :P

ministry
Inlägg: 753
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:41 pm

Re: Nybörjare inom sporten

Inlägg av ministry »

Vad menar du med på sportnivå?

Det är notoriskt svårt att tävla inom denna eminenta hobby då det är smått omöjligt att avgöra träffar! Det blir väl mest en gentlemannasport, mer så än golf (!), och viljan att vinna kan inte överstiga ärligheten, då det faller samman av sig självt, så att säga.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

mikedapsyke
Inlägg: 13
Blev medlem: lör jun 30, 2012 3:34 pm

Re: Nybörjare inom sporten

Inlägg av mikedapsyke »

Ja med sportnivå så menar jag helt enkelt att faktiskt använda mig av dom istället för att bara ha dom på väggen.
Såklart förstår jag att det inte riktigt är en sport utan mer en social hobby så att säga.

på tal om föregående inlägg angående Dboys Scar-L, hittade denna
http://www.wgcshop.com/wgc2008/main/pro ... searchItem

I grund och botten likadan fast högre finnish och några få dollar dyrare. Kan det vara nått?

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: Nybörjare inom sporten

Inlägg av Twist »

bobeson skrev:tullen släpper inte in gasvapen i sverige längre
Snarare släpper de inte in gasvapen i Sverige än men snart bör de börja göra det. Läs mer här: http://airsoftsverige.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=653
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Skriv svar