byta oring

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
kaninen
Inlägg: 10
Blev medlem: mån jun 04, 2012 12:01 pm

byta oring

Inlägg av kaninen »

tjenare!

visste inte riktigt vart ja skulle lägga denna men jag testar här i nybörjar forumet.

det är så att jag har fått tag på en beg walther p99 säljaren sa att den va defekt men att det bara var o byta "oringen". det lät ju inte så svårt så jag tog ju självklart på mej uppgiften.

nu sitter jag här, har försökt peta ner ett par oringar som jag tänkte skulle passa o prövade mej fram till en som jag tyckte skulle va utmärkt.

glad över att det skulle funka så skruvar jag in en co2 patron och hör all luft pysa ut. aha men det kanske ska låta så? (kom ihåg att detta är min första A S pistol.) nä det skulle det inte stoppar in maget, skjuter och ett skott bokstavligt talat rullar ut ur pistolen. :cry:


har försökt hitta youtube klipp på hur man ska bära sej åt, utan lyckat resultat. har även googlat men inte hittat något där häller.

så nu ber jag er ! snälla hjälp mej!

frange
Inlägg: 155
Blev medlem: mån maj 14, 2012 5:45 pm

Re: byta oring

Inlägg av frange »

Varifrån exakt pyser gasen ur? Antar att det är därifrån man "ansluter" patronen, alltså packningen/o-ringen som patronen pressas emot när den punkteras?

Testa först och främst att smörja upp den med silikonspray, kan helt enkelt vara så att den torkat. Silikonsprayen hjälper till att täta lite.

Och nej, gasen ska inte pysa ur pistolen eller patronen när du skruvar i den.
Extremt inaktiv inom airsoft och Airsoftsverige nu för tiden...


Yes, I'm goin' to hell. But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

kaninen
Inlägg: 10
Blev medlem: mån jun 04, 2012 12:01 pm

Re: byta oring

Inlägg av kaninen »

japp det pyste ut ganska rejält längst in i handtaget eller va man ska säga. där piggen som gör hål på co2n är. jag har sprayat med biltemas silicone spray innan jag börja mecka med ringarna.

BadMan
Inlägg: 23
Blev medlem: mån jun 11, 2012 9:17 pm

Re: byta oring

Inlägg av BadMan »

Det finns en olja eller vad man nu ska kalla det som heter "pellgun oil" som tillverkas av crosman http://www.crosman.com/gear/care/0241 som bildar en sorts tätning som verkar vara bättre än den som sitter i magasinet från början. Man droppar bara nån droppe av "oljan" på kolsyrepatronens topp innan man stoppar i den i magget. Kanske kan vara värt att testa iaf.

Testa först att droppa på en förbrukad kolsyrepatron så "oljan" får torka till lite utan tryck från kolsyran. Bara droppa på och montera som vanligt och låt ligga över natten eller liknande så kanske det funkar sen efter det.

Hur som helst så hoppas jag du får iordning på det så du kan börja använda den :)

Lycka till.
MVH
Daniel D




[CA G36C] [KSC Glock 23F] [TOP M249]
[WELL L96] [CA P90] [CA M16 semisniper (Projekt)]

Skriv svar