D-Boys Kar98 Shell ejecting

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
sigma
Inlägg: 89
Blev medlem: fre jun 01, 2012 10:20 pm

D-Boys Kar98 Shell ejecting

Inlägg av sigma »

Hej, Vill höra lite information om D-boys kar 98, Dålig eller bra ?
Länk: http://rodastjarnan.com/airsoft/dboys-kar98-9918
Mod får flytta tråden om den är felplacerad då jag visste ej vart jag skulle placera den.
Mvh Sigma

Cilutan
Inlägg: 35
Blev medlem: ons maj 16, 2012 8:40 am

Re: D-Boys Kar98 Shell ejecting

Inlägg av Cilutan »

Vad jag har hört så ska den vara bra, men jag skulle ändå råda dig att läsa reviews lite överallt och kolla på reviews av den på youtube. Jag tror du kommer få ut mer av det eftersom det fortfarande är ett ganska ovanligt vapen i sverige :)
Save it for the simple-minded

frange
Inlägg: 155
Blev medlem: mån maj 14, 2012 5:45 pm

Re: D-Boys Kar98 Shell ejecting

Inlägg av frange »

Du ska vara medveten om att ett vapen med hylsor är VÄLDIGT svårspelat med, har själv haft en gasdriven Marushin (eller Maruzen, minns inte riktigt) Kar 98k för en herrans massa år sen. Känslan i den bössan var helt gudomlig, men det mesta man gjorde var att springa och leta efter hylsorna på marken, och rengöra dem då du inte vill peta in dem i bössan med jord/sand/grus på som riskerar att förstöra den...
Extremt inaktiv inom airsoft och Airsoftsverige nu för tiden...


Yes, I'm goin' to hell. But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

sigma
Inlägg: 89
Blev medlem: fre jun 01, 2012 10:20 pm

Re: D-Boys Kar98 Shell ejecting

Inlägg av sigma »

Jo förstår att det blir besvärligt med hylsor :/ Valet står mellan denna eller en Asg Urban sniper

Danno
Inlägg: 108
Blev medlem: mån maj 07, 2012 3:05 pm

Re: D-Boys Kar98 Shell ejecting

Inlägg av Danno »

D-Boys Kar98 är inte spelbar (iaf om du vill ha någon form av chans på ett söndagsspel), på milsim kan det vara som en hygglig bössa om du ska agera beväpnad civil av något slag. Det är en wallhanger, varken mer eller mindre.

sigma
Inlägg: 89
Blev medlem: fre jun 01, 2012 10:20 pm

Re: D-Boys Kar98 Shell ejecting

Inlägg av sigma »

Okej, har läst att bolten brukar gå sönder på dom och att pipan är tvådelad vilket inte låter så bra och att hylsorna är veka, Fast k98 är ju så snygga :oops:
Vet ni något bra/dålig om ASG urban sniper då ?

Skriv svar