Fråga ang hopup gummi (Grader?)

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Fråga ang hopup gummi (Grader?)

Inlägg av ohman »

Ehum, blev det inte lite fel nu Nitisk?

Graderna berättar hur hårt eller mjukt ett gummi är, en lägre grad (t ex Guarder's 50 graders) är vanligt bland silikongummin som är mjukare och ger bättre hop up effect då de greppar kulorna bättre. Men dessa slits snabbare och rekommenderas inte i högtrimmade bössor av den anledningen. Ett hårdare gummi (som vanligtvis är gjort av gummi, inte silikon) ligger på ca 70-80 grader, detta håller bättre och används vanligtvis när man tänker köra hårdare fjäder.

Sen finns Madbull's 60 graders hop up gummin som ligger i mitten mellan hårt och mjukt och rekommenderas för både lägre och högre trim då man får det bästa av båda världar :)
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

TwinkleDew
Inlägg: 910
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:34 pm

Re: Fråga ang hopup gummi (Grader?)

Inlägg av TwinkleDew »

Ju hårdare trim desto hårdare gummi. Enkelt.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Kocken149
Inlägg: 737
Blev medlem: sön maj 20, 2012 9:53 am

Re: Fråga ang hopup gummi (Grader?)

Inlägg av Kocken149 »

Mad bull röda, klart😜

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Fråga ang hopup gummi (Grader?)

Inlägg av ohman »

Har testat både röd och blå. Båda fungerar utmärkt.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Kimale
Inlägg: 362
Blev medlem: lör sep 22, 2012 7:39 am

Re: Fråga ang hopup gummi (Grader?)

Inlägg av Kimale »

Kocken149 skrev:Jag kör mad bull röda i min m249 med en prometheus 6.03 pipa och 120 fjäder funkar mycket bra. Kör även mad bull röda i min uzi med 80 fjäder, också grymt bra resultat. Rekommenderar starkt.

Vad är det för märke på din m249? :) Min A&K mår bäst av orginal gummit....

Kan rekommendera Maple Leafs gummin i de flesta AEGerna! Otroligt fina.
How to win a war? Buy a Kalashnikov


Min Presentation http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 65&t=11199
Mina Affärsredovisningar http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... boy#p69801

Kocken149
Inlägg: 737
Blev medlem: sön maj 20, 2012 9:53 am

Re: Fråga ang hopup gummi (Grader?)

Inlägg av Kocken149 »

G&P m249, A&Kn lessnade jag på och sålde för längesen😜

x1ph1as
Inlägg: 59
Blev medlem: tis jul 23, 2013 3:46 am

Re: Fråga ang hopup gummi (Grader?)

Inlägg av x1ph1as »

När du ska välja hårdehet ('Shore' som det heter på fackspråk) så ska du tänka på den utgångshastighet bössan har med den kulvikt du tänker använda, lägre hastighet passar bra med mjukare gummi.

T.ex. Min bössa är 125m/s-trimmad, dvs den gör 125m/s med 0,20g, men jag använder 0,25g. Med 0,25g cronar bössan in på ca 100m/s. Då ska jag alltså välja ett gummi som passar en utgångshastighet på 100m/s inte 125m/s. Detta på grund av att tyngre kulor behöver mer spinn, som ett mjukare gummi kan ge.

Åkerlund
Inlägg: 54
Blev medlem: ons maj 16, 2012 8:20 am

Re: Fråga ang hopup gummi (Grader?)

Inlägg av Åkerlund »

Installerade mitt Mad bull röda 60* gummi nyss. Den där lilla svarta cylinder pluppen man fick med till gummit var lite överkurs för mig så den sket jag i att använda.
Var ska den sitta annars?

Jag har ingen kronograf så jag har inte testat skjuta med byssen än, hoppas den reagerar positivt på ändringen :)

Åkerlund
Inlägg: 54
Blev medlem: ons maj 16, 2012 8:20 am

Re: Fråga ang hopup gummi (Grader?)

Inlägg av Åkerlund »

Tack för tipset! Jag får testa ute på spel först och se vad jag tycker. Jag har ingen möjlighet att testa detta hemma nu, utan det får bli på första möjliga spel :)

Skriv svar