Annan fråga! Kan jag ha lipo i min g36c?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
majskolv
Inlägg: 63
Blev medlem: mån jun 04, 2012 9:31 pm

Annan fråga! Kan jag ha lipo i min g36c?

Inlägg av majskolv »

Tja! jag vill inte spamma det här formet men jag ska kanske köpa detta:http://rodastjarnan.com/airsoft-g36-ksk ... ndtag-9038 men då står det att det rymmer ett mini type batteri om jag skaff en PEQ box men jag ska skaffa in lipo och ja det är en korkad fråga men jag behöver veta vilka lipa batteri som får platts för jag vill ju inte ha ett bateri fasttejpat på utsidan.
MVH

Den nya frågan: Ok nu vet jag att jag kan få in ett lipo batteri som det jag fick länk på men jag har ju bara kunnat köra inne med min (Stock fjädern e på 90 m/s har denna http://www.combatzone.se/airsoftrifleae ... =245_96_78) och vill köra ett söndagspel ute så den ligger tryggt på 110m/s eller ska jag ha mer eller mindre? men aja tror ni jag måste skaffa mer en bara en fjäder och om jag måste skaffa mer i sånnafall vad (allt är stock i den)
Senast redigerad av 1 majskolv, redigerad totalt 0 gånger.

Necronomica
Inlägg: 178
Blev medlem: tis maj 15, 2012 4:29 pm

Re: Kan jag ha lipo i min g36c?

Inlägg av Necronomica »

stick type lipon brukar få platts med lite pill :) får ner ett 7,4v stick i min G36CV :)

(detta utseendet):
http://malmoairsoft.se/produkt/74V-1300 ... -PO-sticks
*sssssssffffffffk......*
-AJ!,FAN!!!!
-SORRY!!!

majskolv
Inlägg: 63
Blev medlem: mån jun 04, 2012 9:31 pm

Re: Kan jag ha lipo i min g36c?

Inlägg av majskolv »

I en peq box eller i handguardet?

Necronomica
Inlägg: 178
Blev medlem: tis maj 15, 2012 4:29 pm

Re: Kan jag ha lipo i min g36c?

Inlägg av Necronomica »

handguard :) doch så får man fibbla lite och klämma men det går in ^^
*sssssssffffffffk......*
-AJ!,FAN!!!!
-SORRY!!!

majskolv
Inlägg: 63
Blev medlem: mån jun 04, 2012 9:31 pm

Re: Kan jag ha lipo i min g36c?

Inlägg av majskolv »

Tack för hjälpen!
Ska köpa handguardet med en lipo nästa månad

Den nya frågan: Ok nu vet jag att jag kan få in ett lipo batteri som det jag fick länk på men jag har ju bara kunnat köra inne med min (Stock fjädern e på 90 m/s har denna http://www.combatzone.se/airsoftrifleae ... =245_96_78) och vill köra ett söndagspel ute så den ligger tryggt på 110m/s eller ska jag ha mer eller mindre? men aja tror ni jag måste skaffa mer en bara en fjäder och om jag måste skaffa mer i sånnafall vad (allt är stock i den)

bobeson
Inlägg: 85
Blev medlem: mån jun 18, 2012 11:04 am

Re: Annan fråga! Kan jag ha lipo i min g36c?

Inlägg av bobeson »

dream army pistong, metal spring guide,nozzle med O-ring, pistong med dubbla O-ringar och täta med teflon tejp så kan du ha 110 om du har tur eller så byter du fjäder :D

frange
Inlägg: 155
Blev medlem: mån maj 14, 2012 5:45 pm

Re: Annan fråga! Kan jag ha lipo i min g36c?

Inlägg av frange »

bobeson: Varför byta pistong och springguide? Varför detta eviga bytande av allting i onödan?

majskolv: Vadå "bara kunnat köra inne"? Det funkar utmärkt att spela ute med en 90ms:ish-bössa ute också, min Dboys PDW cronar 94 m/s men med Prometehus-precpipa och blått Madbull-hopupgummi blir tillochmed jag förvånad hur pass långt den går, dedikerad inomhusbössa men klara sig väldigt bra ute också.

Satsa i första hand på ett bra hopupgummi och en bra precpipa, så kanske du tillochmed kan behålla fjädern du har i, och både klara dig bra/bättre utomhus samtidigt som du kan spela inomhus med bössan, utan att behöva krångla med fjäderbyte.

Det du kan göra konstandsfritt dock, är att se till så den är helt tät, om du inte gjort det. Dvs se till så o-ringar på pistonghuvud och nozzel är väl smorda och fräscha och tätar bra, samt teflontejpstäta hopupgummit. Så kanske du tjänar några m/s i utgångshastighet genom att eliminera eventuella läckage.


Ja, annars är väl en M90 eller M100-fjäder att byta till. Men min tidigare nämna bössa gjorde drygt 119m/s med M100-fjäder, när den var riktigt tätad och fin, så var bara att byta ner i fjäder ännu ett hack.
Extremt inaktiv inom airsoft och Airsoftsverige nu för tiden...


Yes, I'm goin' to hell. But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

majskolv
Inlägg: 63
Blev medlem: mån jun 04, 2012 9:31 pm

Re: Annan fråga! Kan jag ha lipo i min g36c?

Inlägg av majskolv »

Ok tack för svar!

Skriv svar