Vilken HK416 ska man välja!?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
agehall
Inlägg: 10
Blev medlem: sön mar 01, 2015 5:46 am

Re: Vilken HK416 ska man välja!?

Inlägg av agehall »

Ritokage skrev:ok jag får gå och droppa förbi Akihabara eller Shinjuku på torsdag då jag har tid och kolla hur mycket bössan, batteri, laddare och magasinen kan tänkas gå på då. frågan är hur också många magasin man bör köpa.
Deras butik i Shinjuku är inte jättestor. Jag var där i fredags (är också i Tokyo just nu!) och ska till den större butiken i Akihabara imorgon har jag tänkt mig.

Risken med att skeppa hem prylarna, är ju att de fastnar i tullen och vips blir det ungefär lika dyrt som att handla hemma. Sedan är ju frågan vad portot går på... Jag undrar verkligen om det inte är både enklare och billigare att checka in bössan och betala flygets avgifter för incheckat vapen. SAS skulle ha lite drygt 500kr tror jag.

Själv kommer jag nog inte handla några vapen denna gång men väl lite tillbehör, så för min del ska det inte vara några problem att bara checka in det hela.

Six-Pack
Inlägg: 12
Blev medlem: tis nov 25, 2014 1:37 am

Re: Vilken HK416 ska man välja!?

Inlägg av Six-Pack »

Det låter mycket klokt!

klockar
Inlägg: 27
Blev medlem: ons okt 29, 2014 10:06 am

Re: Vilken HK416 ska man välja!?

Inlägg av klockar »

Plocka isär bössan och lägg den i resväskan.
Jag va ju nyss dit och jag slängde bara i Glocken i väskan å det gick ju bra. :D
Om du har plats vill säga...
Jag köpte katana förut när jag va dit och tog dom till tullpersonalen på flygplatsen som slog in den i ett paket och jag fick betala extra frakt för det. (den gick liks inte ner i väskan...)
Å det gick ju bra. Enda jag betalade då var just extra bagagekostnad.

Skriv svar