"skjuta in" nytt airsoftvapen

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Justin_Case
Inlägg: 1
Blev medlem: ons jul 22, 2015 11:48 am

"skjuta in" nytt airsoftvapen

Inlägg av Justin_Case »

Det här kanske känns som en dum fråga, men hur brukar ni göra när ni "skjuter in" nya airsoft-vapen? Som helt ny i airsoft-världen (har precis slagit till på hobbex Colt M4A1 CQBR Paket) vill jag ju se till att testa och trimma in mitt vapen, men på ett sätt så att jag inte skrämmer livet ur mina grannar och övriga individer. Det handlar ju sist och slutligen om respekt, både för vapnet och för dem i min omedelbara närhet, som med högsta sannorlikhet inte tänker airsoft när de ser en 30-åring med en M4:a. Har ingen bil, men kollektivtrafik är ju ett alternativ, om man ska ta sig ut i skog och mark tänker jag.

Så, förslag? Känner mest att jag vill bekanta mig med allt i lugn och ro, innan jag tar steget ut och försöker mig på några evenemang.

themetalpope
Inlägg: 134
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:30 pm

Re: "skjuta in" nytt airsoftvapen

Inlägg av themetalpope »

Jag brukar dra ut en bit i skogen o skjuta på lite träd när jag testskjuter.
SST- Vi är inte bra men vi har jävligt skoj

http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=1970

Åkerlund
Inlägg: 54
Blev medlem: ons maj 16, 2012 8:20 am

Re: "skjuta in" nytt airsoftvapen

Inlägg av Åkerlund »

Bor du i Stockholmstrakterna så är det väl bäst om du åker ut till Klacken en lördag och testskjuter din puffra på "skjut banan".
Dels för att slippa eventuella problem med polis och media och för att du kan få mycket hjälp på plats om det är något du undrar över
då människorna som spelar på Klacken är väldigt trevliga och hjälpsamma.

"Man i 30 års åldern sprang runt med automatkarbin i skogen, bärplockare livrädda"

Inte så snygg rubrik att stå för i tidningen sen ;)

Cleaner
Inlägg: 159
Blev medlem: tor maj 10, 2012 8:36 pm

Re: "skjuta in" nytt airsoftvapen

Inlägg av Cleaner »

Jag ringde Polisen och informerade dom att jag skulle ut till allmän skog och testa bössorna och vid eventuella larm dom fick in om en "vapengalning" så var det jag.
Gav dom mitt telefonnummer, signalement vid eventuell kontakt.

Inga problem alls.

Mötte flertal svamp/bärplockare óch alla, efter förklarande, tyckte det var häftigt.

Jag bor i Södra Sthlm och vid ett ganska "trafikerat" område, iaf i den skog nära mig jag brukar sondera i.

Så du behöver inte vänta tills lördag för att åka och testskjuta, ring Polisen och hör med vad dom tycker först, om det är "lämpligt" att åka till allmänna skogen X och testa skjuta in bössorna.

:)
Prickskytt

mitte
Inlägg: 42
Blev medlem: mån apr 13, 2015 4:35 pm

Re: "skjuta in" nytt airsoftvapen

Inlägg av mitte »

jag bor på landet och har hus så jag skytter in på gården bara:P men jag ber even min sambo skyta mig med mina nya vapen, så jag jag får ett hum om bössan.
Mtp och l85 är grejer det

StalkedX1000
Inlägg: 5
Blev medlem: tis mar 10, 2015 7:55 am

Re: "skjuta in" nytt airsoftvapen

Inlägg av StalkedX1000 »

Nu när jag har eget hus ute i skåneskogarna så har jag byggt en egen lite skjutbana på 40m på tomten annars när jag bodde i lägenhet förr så brukade jag som andra gå ut i skogen och skjuta :)
Come fight me bro

Skriv svar