Ny till Sporten söker råd vapen/glasögon

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
lolitus5
Inlägg: 32
Blev medlem: sön feb 07, 2016 12:32 am

Ny till Sporten söker råd vapen/glasögon

Inlägg av lolitus5 »

Tjena!

Är som sagt ny in airsoft bara hunnit spelat en gång men fastna direkt för communityn o sporten, Så är nu har jag några frågor då jag börjat titta efter en bössa den som jag har kollat in nu på sista tiden är denna: http://www.taiwangun.com/en/electric/as ... -black-aps. Är helt säker på att jag gärna vill ha en EBB bössa, men kanske finns där någon där ute som vet lite om märket o så om det är värt sina pengar eller om man ska sträcka sig lite längre i prisklassen hade tänk att kunna lägga allt mellan 2-3500kr men som sagt är det EBB som står högst på listan.

Sen den andra fråga jag har är angående ögonskydd köpte denna senast http://www.taiwangun.com/en/helmet-prot ... aign-id=19 , problemet jag har med denna är att det immar något förbaskat då jag använder glasögon så redan efter 5-10min spel immade mina glasögon bakom masken. Så behöver verkligen råd på denna biten. Har kollat lite på Mesh glasögon är det något att rekommendera? eller kan man skaffa ett par bättre vanliga skyddglasögon som dessa Tex,http://www.rodastjarnan.com/airsoft/smi ... lack-33565 , men får man använda denna typ ovanpå sina vanliga glasögon i spel? Tacksam för all hjälp man kan få.

MVH.

p33krN
Inlägg: 424
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:57 pm

Re: Ny till Sporten söker råd vapen/glasögon

Inlägg av p33krN »

ESS ICE finns på ebay, billigt och bra. Se till att det är äkta och inte kopia. Borde kosta runt 300-400kr.
#dualtubemasterrace
|| Mina nya affärsredovisningar ||

lolitus5
Inlägg: 32
Blev medlem: sön feb 07, 2016 12:32 am

Re: Ny till Sporten söker råd vapen/glasögon

Inlägg av lolitus5 »

Tjena tack för svar, är dock lite skeptisk till att handla på Ebay (kanske dumt) skulle helst vilja handla direkt från någon affär inom EU helst sverige. Men vet du hur det funkar med att köra med den typ av glasögon ovanpå sina vanliga är det tillåtet?

Kocken149
Inlägg: 737
Blev medlem: sön maj 20, 2012 9:53 am

Re: Ny till Sporten söker råd vapen/glasögon

Inlägg av Kocken149 »

Har handlat säkert 50ggr på eBay, aldrig har det failat.

p33krN
Inlägg: 424
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:57 pm

Re: Ny till Sporten söker råd vapen/glasögon

Inlägg av p33krN »

Det bästa du kan göra är att släppa sargen och beställa från ebay. Det är 100% säkert, får du inte dina grejer så får du pengarna tillbaka av paypal. Det är många seriösa återförsäljare som också använder ebay för att sälja.

Om du behöver använda glasögon så köp ESS Ice med glasögonsinserts, sen går du till optikern och beställer glas som passar.
#dualtubemasterrace
|| Mina nya affärsredovisningar ||

lolitus5
Inlägg: 32
Blev medlem: sön feb 07, 2016 12:32 am

Re: Ny till Sporten söker råd vapen/glasögon

Inlägg av lolitus5 »

Ska ta o fundera på det, får ta o spela ett tag till innan jag känner att jag vill lägga en högre summa på ett par riktigt bra med mina styrka springer snabbt iväg på över 3000kr. Vad tycker ni om bössan? kan det vara en bra första bössa som jag länkade?

MVH.

p33krN
Inlägg: 424
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:57 pm

Re: Ny till Sporten söker råd vapen/glasögon

Inlägg av p33krN »

Går det bra med vilken bössa som helst? Eller måste det vara en M4?
#dualtubemasterrace
|| Mina nya affärsredovisningar ||

lolitus5
Inlägg: 32
Blev medlem: sön feb 07, 2016 12:32 am

Re: Ny till Sporten söker råd vapen/glasögon

Inlägg av lolitus5 »

Inget krav på M4 bara där finns bra med möjlighet för Sikte o Bipod sen är jag vänsterhänt så vet ej hur en del vapen tex Aug fungerar för en vänsterhänt men kollar mest på M4 och AK även kollat lite på Scar. som sagt jätte gärna EBB

Down_BSC
Inlägg: 60
Blev medlem: tis mar 10, 2015 5:52 pm

Re: Ny till Sporten söker råd vapen/glasögon

Inlägg av Down_BSC »

Jag är också vänsterhänt. Skulle önska att fler bössor var ambidextrous, men det funkar bra ändå. Så det är nog inget du behöver oroa dig för.

M4.or har i särklass det bredaste utbudet av delar (internt och externt). De har dock också en V2 låda som inte är den allra starkaste. Finns dock mods man kan göra som stärker dem. Alt. Kan man sätta in ett "m-block" mellan hopup och gearbox som minskar risken för att gearbox skalet spricker.

Jag skulle i förstahand gå på det utseendet du gillar bäst på bössa. Sen kolla att det inte är nån superudda modell. AK finns det också många av.

Såg nån för ett tag sen som la upp en tråd om just vilka googles som funkar om man har glasögon. Testa sök på "skyddsglasögon" så borde du hitta den. Kan ligga några sidor bak i sökningen.
DownOne Backstage Crew
Instagram: https://instagram.com/down_bsc/

p33krN
Inlägg: 424
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:57 pm

Re: Ny till Sporten söker råd vapen/glasögon

Inlägg av p33krN »

#dualtubemasterrace
|| Mina nya affärsredovisningar ||

Skriv svar