Nybörjar Aisoft! budget ~2000kr

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Maercosh
Inlägg: 324
Blev medlem: ons aug 12, 2015 1:33 am

Re: Nybörjar Aisoft! budget ~2000kr

Inlägg av Maercosh »

Alla originalbatteri GÅR att spela med, men du kommer märka efter ett spel eller två att du vill kunna skjuta snabbare.

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Nybörjar Aisoft! budget ~2000kr

Inlägg av ohman »

Cappe97 skrev:funkar batterierna bra till den här eller rekomenderar ni att jag köper nya?
Nya, de som följer med är ganska kassa, och som Maercosh säger så kommer du vilja byta ganska snart.

Denna kostar ungefär en hundring mer, men har då snabbt fjäderbyte och andra trevligheter http://www.taiwangun.com/en/electric/pj ... aign-id=19 (batteri och laddare medföljer även till denna, men som sagt, nytt batteri och laddare rekommenderas)

Håller med Twist och KronaN, köp ett 7.4V Lipo till att börja med, och en laddare som passar bra för det.

@KronaN: Jag gillar G&G med, men med en budget på 2k så bör man kolla på någon annan tillverkare då deras bössor i metall kostar lite mer. :)
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: Nybörjar Aisoft! budget ~2000kr

Inlägg av Twist »

Ja, precis den hade jag också satsat på. Man ska inte låta sig luras av bilderna. Den har räls runtom hela främre greppet, den är bara gömd bakom railcovers. Snyggt att såna följer med förresten. Det är extrautrustning annars.

Ta det lite lugnt med citaten förresten. Det blir så rörigt annars. Riktlinjer finns i reglerna om du tvekar.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Cappe97
Inlägg: 11
Blev medlem: mån maj 02, 2016 8:34 pm

Re: Nybörjar Aisoft! budget ~2000kr

Inlägg av Cappe97 »

blir nog någon av de här två: https: http://www.taiwangun.com/en/electric/pj ... aign-id=19

http://gunfire.pl/product-eng-115220025 ... a-tan.html

Vilken skulle ni ha tagit? CM16 Raider har ju fått sjukt mycket bra kritik men den andra verkar ju också bra. Sjukt svårt att bestämma sig :(

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: Nybörjar Aisoft! budget ~2000kr

Inlägg av Twist »

Översta länken fungerar inte. G&G:n är helt ok men var medveten om att den har plastkropp. Förvisso är det inte blank och skör ABS-plast utan stabil plast med hög densitet som faktiskt kan kräva närmare inspektion för att avslöjas som plast, men man ska vara medveten om det.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

kawa
Inlägg: 62
Blev medlem: tis mar 29, 2016 5:52 am

Re: Nybörjar Aisoft! budget ~2000kr

Inlägg av kawa »

Vad jag har läst och hört så är G&G inte bättre än billigare märken ur lådan. CYMA har jag bara hört att dem går jättebra direkt ur lådan, rekommenderar fortfarande CM.007.
Rails runt handguard och uppe på receivern så du kan ha sikten, frontgrepp, lampor etc etc.

Rea på den nu också, spara 30 euro 8-)
bra memes

Cappe97
Inlägg: 11
Blev medlem: mån maj 02, 2016 8:34 pm

Re: Nybörjar Aisoft! budget ~2000kr

Inlägg av Cappe97 »

Twist skrev:Översta länken fungerar inte. G&G:n är helt ok men var medveten om att den har plastkropp. Förvisso är det inte blank och skör ABS-plast utan stabil plast med hög densitet som faktiskt kan kräva närmare inspektion för att avslöjas som plast, men man ska vara medveten om det.
oj sorry blev fel här är den den det skulle va: http://www.taiwangun.com/en/electric/pj ... aign-id=19

Vet att den är i plast men känns inte så jätteviktigt Har du erfarenhet av plast airosfts som gått sönder på det yttre pga att de var byggda i plast?

kawa
Inlägg: 62
Blev medlem: tis mar 29, 2016 5:52 am

Re: Nybörjar Aisoft! budget ~2000kr

Inlägg av kawa »

Länken fungerar inte för mig
bra memes

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: Nybörjar Aisoft! budget ~2000kr

Inlägg av Twist »

Får fortfarande 404 på den länken.

Nej, jag har själv knäckt 100% fler metallkroppar än plastkroppar och denna plasten är mera hållbar än någon plastbössa jag har haft (dvs gamla TM, "leksaksplast"). Det skiljer inte ens något märkbart i vikt och känsla mellan G&G-plast och metall, så om det inte stör dig är det absolut inte några problem.

Men med det sagt håller jag med kawa. Du får mer för pengarna om du köper en Cyma tex.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Användarvisningsbild
KronaN
Inlägg: 114
Blev medlem: fre apr 10, 2015 4:27 pm

Re: Nybörjar Aisoft! budget ~2000kr

Inlägg av KronaN »

En annan approach är att låna i början, för att sedan slå till på en bättre och mer påkostad bössa som man verkligen suktat efter. Så slipper man sedan sälja och förlora pengar på ens första köp. Beror ju i och för sig helt på om man bryr sig om utsidan eller inte, vissa tokuppgraderar insidan på sin 1.5k bössa och trivs med det. Men kan det inte vara värt att köpa något för 3-4.000 kr?

Måste det vara en M4 förresten?

Skriv svar