Vad är rekommenderad m/s/fps?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
kawa
Inlägg: 62
Blev medlem: tis mar 29, 2016 5:52 am

Re: Vad är rekommenderad m/s/fps?

Inlägg av kawa »

Chronade min ak idag på 116m/s med .25 kulor, jag är nöjd med hur den skjuter och har ett sidearm för cqb. Vill dock köpa en cqb bössa så man kan åka på cqb spel.
bra memes

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: Vad är rekommenderad m/s/fps?

Inlägg av Twist »

Du har en pistol som du vill använda som en karbin och det är som att sätta stödhjul på en cykel och försöka använda den som en bil. :)

Det kommer inte att hålla. Pistoler är inte byggda för att användas på det viset och gasvapen tål inte att misshandlas på samma sätt som en AEG. Eftersom din precision och räckvidd inte räcker till för utespel så kommer du dessutom förmodligen att skjuta mer än du hade gjort med en AEG, så risken för generalras ökar ytterligare. Eftersom reparationer inte är gratis riskerar du att göra av med mer pengar än om du hade tagit till dig de goda råden du har fått och skaffat en billig AEG att använda ute.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

emanueljuandavid
Inlägg: 108
Blev medlem: tor maj 05, 2016 9:01 am

Re: Vad är rekommenderad m/s/fps?

Inlägg av emanueljuandavid »

Ja, jag har insett att den inte kommer funka så bra men eftersom den är GBB så funktionerar den nästan som en GBBR med rekylen, realistisk magasin kapacitet istället för att spela med ett gevär som blir ett maskin gevär såsom dem flesta verkar spela med av vad jag läst på Internet. Den fastnar också i bakåt läge som ett riktigt vapen när magasinet är slut,ä vilket är ännu en realism faktor.

Jag tror inte jag frågar för mycket men det skulle vara häftigt om airsoft hade ännu kraftigare rekyl då det är den största skillnaden från ett riktigt vapen. AEG blir som när jag ägde Nerf om man tar bort hur Nerf var så färgglada, det är så jag ser på det.

Herr Nilsson
Inlägg: 189
Blev medlem: lör feb 23, 2013 1:42 pm

Re: Vad är rekommenderad m/s/fps?

Inlägg av Herr Nilsson »

Host host.. du är medveten om att du liksom dissar hela vår hobby va? Största skillnaden mellan airsoft och riktiga vapen är att vi inte dödar/lemlästar det vi träffar... Du kommer inte få en magisk super rekyl i ett airsoftvapen, det finns i gasvapen och HP-vapen men inte på långa vägar som nått RS. Hört att stålmantlad GBB med co2 kickar ungefär som en .22... långa vägar kvar till 5.56 och för den delen 7,62 i fråga om rekyl.
Bier,Bratwurst undt Sauerkraut!

emanueljuandavid
Inlägg: 108
Blev medlem: tor maj 05, 2016 9:01 am

Re: Vad är rekommenderad m/s/fps?

Inlägg av emanueljuandavid »

Förlåt jag menar inte att dissa hobbyn, jag tycker att det är er otroligt bra sport, jag har själv alltid haft ett intresse för krig om man bortser från det faktum att folk dog. Jag är bara väldigt fixerad av realistiskt vapen, känna att vapnet känns riktigt men att den inte kan döda såklart. AEG är en okej början absolut, men personligen så vill jag endast gå för GBB som i airsoft industrin verkar vara den som kommit längst i realism faktorer.

JonathanRL
Inlägg: 576
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:14 pm

Re: Vad är rekommenderad m/s/fps?

Inlägg av JonathanRL »

I sådana fall har jag ett ord åt dig.

GBBR. Samma sak som GBB fast med karbiner och gevär. Kan vara värt för dig att ta en titt på; även fast de har rykte om sig att vara något struliga. Till skillnad från GBB Pistoler så är de dessutom användbara i skogen även om de oftast har en väldigt låg magasinkapacitet.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

emanueljuandavid
Inlägg: 108
Blev medlem: tor maj 05, 2016 9:01 am

Re: Vad är rekommenderad m/s/fps?

Inlägg av emanueljuandavid »

Tack jag har redan spenderat en rejäl summa pengar på min GBB pistol, och jag tänker testa den i skogsspel nästa lördag, är den värdelös får jag antingen spela Cqb med den eller spendera ännu mer pengar.

Användarvisningsbild
KronaN
Inlägg: 114
Blev medlem: fre apr 10, 2015 4:27 pm

Re: Vad är rekommenderad m/s/fps?

Inlägg av KronaN »

+ 1 på Jonathan och GBBR.

Det är det närmaste man kan komma RS-vapen. Dock är det som sagt inget för folk som anser att "fajapowah" är det viktigaste. Man måste älska och tillvarataga varje skott för att stå ut med nackdelarna ;)

Sen gällande strulet som många har med gasgevär... mycket är p.g.a att folk köper billigare grejer från tillverkare som inte riktigt nått ända fram. Lägg till en okunskap kring hur man sköter om bössan (hint: smörjning och isärplock efter varje spel) så blir det som det blir. Magasinen kostar också multum för 30-50 skott att leka med.

kawa
Inlägg: 62
Blev medlem: tis mar 29, 2016 5:52 am

Re: Vad är rekommenderad m/s/fps?

Inlägg av kawa »

Att du vill ha realism är inte konstigt såklart, men du nämnde nån gång att du ville spela milsims och jag kan säga att det är inte många som skulle låta dig spela med det du har.
Som sagt så är GBBR det du letar efter och om det är dåligt med pengar så skulle du kunna sälja din glock och karbinkittet här på köp & sälj avdelningen.
Men jag rekommenderar fortfarande att åka ut och testa med en lånad bössa såsom jag gjorde tre helger innan jag köpte eget då jag tyckte det var jävligt kul.
bra memes

Vaksai
Inlägg: 154
Blev medlem: ons okt 02, 2013 10:02 am

Re: Vad är rekommenderad m/s/fps?

Inlägg av Vaksai »

Köp CO2 mag till din G17.
Ingen garanti att du får upp utgångshastigheten men du får bättre prestanda i lite kyligare klimat.

Skriv svar