Nybörjare som är intresserad av Airsoft

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Darkwins77
Inlägg: 4
Blev medlem: mån maj 23, 2016 11:24 am

Nybörjare som är intresserad av Airsoft

Inlägg av Darkwins77 »

Hej medlemmar.

Ja har uppmärksammat Airsoft på sistone via youtube o det ser galet kul ut. Läst en del på forum ang detta. Dock verkar intresset lite svalt i Göteborg va jag kan hitta då.

Bor själv i torslanda utanför Göteborg. Tror det finns en utomhus bana i bergsjön. Men e det Airsoft gubbar / tjejer som spelar el e det i granns kommuner.

The_Hitchhiker
Inlägg: 21
Blev medlem: sön okt 11, 2015 1:10 pm

Re: Nybörjare som är intresserad av Airsoft

Inlägg av The_Hitchhiker »

Tjena kul att du fått upp ögonen för hobbyn :)
Jag är själv inte från Göteborg men jag vet att ni har en av Sveriges största föreningar! http://www.vsaf.se
Du kommer garanterat få mer svar här på forumet och du kan alltid kontakta föreningen på deras hemsida/forum

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk
Senast redigerad av 1 The_Hitchhiker, redigerad totalt 0 gånger.
PERGITE
Instagram: @the_hitchhiker_airsoft

Reppan
Inlägg: 29
Blev medlem: tis dec 08, 2015 4:56 pm

Re: Nybörjare som är intresserad av Airsoft

Inlägg av Reppan »

All typ av airsoft spel som sker i Göteborg sker via http://www.vsaf.se.

VSAF har 2 banor som vi spelar på. Ett i bergsjön vid vattentornet och ett i kvistdalen i Mölnlycke.

Med vsaf så är det möjligt att låna ett kit från föreningen som har all airsoft utrustning som du behöver i spel förutom kulor. I lånekitet så är endast Green Devil kulor tillåtet till lånekit.

Just nu av skrivandets stund finns det spel för torsdag kväll i bergsjön. Det är spel varje vecka på söndag. Anmälan till söndag spel har varit lite blandat när man kan anmäla sig till det, detta beror helt enkelt på vem som är arrangören.

Darkwins77
Inlägg: 4
Blev medlem: mån maj 23, 2016 11:24 am

Re: Nybörjare som är intresserad av Airsoft

Inlägg av Darkwins77 »

Det skulle vara intressant o komma o kolla läget i bergsjön på söndag. Men e ni många i gruppen som e där ?

Reppan
Inlägg: 29
Blev medlem: tis dec 08, 2015 4:56 pm

Re: Nybörjare som är intresserad av Airsoft

Inlägg av Reppan »

Antal spelare glider runt lite vecka till vecka men det brukar vara mellan 15-20 spelare. Söndagen den 22 maj så var det nästan 40. Det lägsta antalet jag har varit med om är att vi var bara 9 spelare en gång. VSAF har runt 150 medlemmar. VSAF medlemskap kostar 100kr/kalenderår men är ej obligatorisk för att delta i spel. Det är bara att registrera dig på VSAF forumet så kan du anmäla dig till spel i den kalendern vi använder spel evenemang.

Det viktiga när man börjar med airsoft är att youtube videoklipp ljuger lite. Det är inte så mycket action som man ser. Jag brukar säga kortfattat till de som är nya i bergsjön att i spel utgår 70% spaning efter fiende, 20% strid och 10% "Vafan hände nu?". Innan du gör något köp är det bara att komma på en söndag och spela med lånekit. För gäster kostar ett vsaf-spel 80kr. Du kan även köpa Green Devil kulor när du hämtar ut lånekit

Darkwins77
Inlägg: 4
Blev medlem: mån maj 23, 2016 11:24 am

Re: Nybörjare som är intresserad av Airsoft

Inlägg av Darkwins77 »

Ja vet att klippen på tuben e framtagna för att visa det bästa som händer. Jag kommer nog förbi o tittar o pratar med folk och får lite allmän info m.m. Man har ju spelat paintball några gånger men det va ett tag sen. Spel känslan är ju kicken isäg.

Kimale
Inlägg: 362
Blev medlem: lör sep 22, 2012 7:39 am

Re: Nybörjare som är intresserad av Airsoft

Inlägg av Kimale »

Det är bara att regga dig på vsaf.se och skriva där som tidigare skrivit. Vi spelar minst varje söndag året runt! Kom till ett spel, låna ett lånekitt och tjöta med oss så kommer du komma in i våran vsaf familj :)
How to win a war? Buy a Kalashnikov


Min Presentation http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 65&t=11199
Mina Affärsredovisningar http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... boy#p69801

Darkwins77
Inlägg: 4
Blev medlem: mån maj 23, 2016 11:24 am

Re: Nybörjare som är intresserad av Airsoft

Inlägg av Darkwins77 »

Brukar ni vara där runt 18.00 på söndagar i bergsjön..?

Reppan
Inlägg: 29
Blev medlem: tis dec 08, 2015 4:56 pm

Re: Nybörjare som är intresserad av Airsoft

Inlägg av Reppan »

Spel på söndagar räknas nästan som heldag. samling startar ca 10:00 med spelstart 11:00. Sen håller man på till 16:00.

EDIT: Nu finns det möjlighet att anmäla sig till spel på söndag den 29:e maj

Skriv svar