Nybörjare här

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Enduro
Inlägg: 2
Blev medlem: fre aug 12, 2016 6:43 pm

Nybörjare här

Inlägg av Enduro »

som sagt nybörjare inom airsoft har dock spelat paintboll ett par år , nu till frågan airsoft verkar coolt och nu tänkte jag försöka testa lite om det är nåt för mig och behöver köpa lite utrustning så tips på nåt lagom startvapen som är driftsäkert och bra kvalle på samt de grejor man behöver runtikring (utrustning max typ 6-8000:- ) , tips om nåt spelställe/gäng i örebro län

tack på förhand

Tomteseal
Inlägg: 17
Blev medlem: fre apr 08, 2016 7:20 pm

Re: Nybörjare här

Inlägg av Tomteseal »

De pengarna kommer man långt på, men jag låter någon mer kunnig guida dig rätt.

I Örebro har vi Stråssa gruva och på ungefär samma avstånd har vi Paintballkulan i Eskilstuna. De är de två ställen jag börjat besöka sen jag återupptog airsoften i år. :)

Enduro
Inlägg: 2
Blev medlem: fre aug 12, 2016 6:43 pm

Re: Nybörjare här

Inlägg av Enduro »

ok , ja man får se om nån har lust att ge lite tips

Vaksai
Inlägg: 154
Blev medlem: ons okt 02, 2013 10:02 am

Re: Nybörjare här

Inlägg av Vaksai »

Om du har spelat paintball så kanske du sitter på en lufttank eller två? Skulle starkt rekommendera en tippmann m4:a i sånt fall, rekyl, fantastiskt bra garanti, låter grymt och det är en m4:a så du kan leka barbie med den.

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: Nybörjare här

Inlägg av Twist »

Rekommenderar den här tråden: https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... 17&t=12182

Det har varit många väldigt liknande trådar på senare tid, det är ju säsong och många hittar hobbyn, men du är lite unik med tanke på din budget. Det är första gången någon rekommenderar en nybörjare att skaffa en HPA-bössa att börja med, tror jag, och i de allra flesta fall vore det kanske inte relevant men i just det här fallet är det ett riktigt gott råd. Har man råd att lägga de pengarna så finns det ingen anledning att inte köpa något rejält med en gång. Tippman är buskul att skjuta med. :D

I övrigt hade jag nog inte köpt på mig allt för mycket uniformsdelar eller utrustning redan nu eftersom du inte vet vad framtiden kommer att erbjuda. Om du hittar ett lag så kanske de har en inriktning som dina ganska nyinköpta grejor inte passar till, och då får du lägga ut samma pengar en gång till. Skaffa bössa, några magasin, skyddsglas/-mask och något att bära magasinen i, tex en enkel chestrig, så kan du ge dig ut och spela. Lite lämpliga oömma kläder har du säkert hemma i garderoben som fd PB-spelare.

Vi har för övrigt en ganska omfattande begagnatmarknad här på forumet. Kolla tråden "Regler och information" längst upp i alla forumsdelar och guiden jag länkar till i min signatur så får du reda på hur du får tillgång.

Lycka till!
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Skriv svar