Munskydd

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
CaptainAirsoft
Inlägg: 59
Blev medlem: mån aug 08, 2016 8:01 pm

Re: Munskydd

Inlägg av CaptainAirsoft »

Inte med vad, utan hur de klipptes till. Form alltså! :roll:
Om det är lufthål och andra grejor.

Maercosh
Inlägg: 324
Blev medlem: ons aug 12, 2015 1:33 am

Re: Munskydd

Inlägg av Maercosh »

Går ju att testa med lite olika, två lager plast med lufthål med ett litet mellanrum så stannas ju kulan lite mer?

CaptainAirsoft
Inlägg: 59
Blev medlem: mån aug 08, 2016 8:01 pm

Re: Munskydd

Inlägg av CaptainAirsoft »

:D

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: Munskydd

Inlägg av Twist »

Inga konstigheter. Bara en oval bit som täcker munnen och så böja till den lite så att den passar. Det hände att kulor gick igenom men då hade de så låg energi på andra sidan att de inte ens kändes mot läpparna.

Numera försöker jag hålla munnen stängd istället. Det är en mycket nyttig övning för mig som i princip aldrig är tyst. :)

(Mina läppar täcker tänderna även när jag har munnen halvöppen, pratar osv, så för mig funkar det faktiskt.)
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

CaptainAirsoft
Inlägg: 59
Blev medlem: mån aug 08, 2016 8:01 pm

Re: Munskydd

Inlägg av CaptainAirsoft »

Det är ju skönt att läpparna skyddar mot tänderna, men det är nog inte så skönt att få ett sniperskott upp i gomen haha! :lol:

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: Munskydd

Inlägg av Twist »

Hur stor bedömer du att risken för det är, givet att du inte ligger på rygg och gapar? :)
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

CaptainAirsoft
Inlägg: 59
Blev medlem: mån aug 08, 2016 8:01 pm

Re: Munskydd

Inlägg av CaptainAirsoft »

:lol:

Callsign Hanna
Inlägg: 4
Blev medlem: fre okt 14, 2016 5:51 am

Re: Munskydd

Inlägg av Callsign Hanna »

Jag kör med SISU aero tandskydd vid skogsspel, bra att kunna forma dem efter sina egna tänder. På CQB kör jag halvmask men dom är ju lätta att bocka till för bättre passform.

Går också att kapa kanterna vid örat/kinden och sen fäster man remmar igen, då blir de smidigare och inte i vägen vid anläggning plus att man kan fästa det i hjälmen och samtidigt få plats med kåpor.

Men som sagt, SISU funkar toppen vid milsim om du inte vill ha mask och du slipper samtidigt plast/balaclava hehe :lol:

CaptainAirsoft
Inlägg: 59
Blev medlem: mån aug 08, 2016 8:01 pm

Re: Munskydd

Inlägg av CaptainAirsoft »

:D

Kujuii
Inlägg: 13
Blev medlem: tis maj 28, 2013 8:52 pm

Re: Munskydd

Inlägg av Kujuii »

De få gånger jag har kännt att jag behöver extra skydd så har jag lagt en slimmad halvmask (mesh) inuti shemaghen och sedan vikt ihop den. Inget som skaver då det är ett lager tyg mellan masken och man kan dra ner den när man inte behöver den.

//kent

Skriv svar