Något jag bör uppgradera?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
TheTrekker
Inlägg: 10
Blev medlem: tor dec 08, 2016 11:30 am

Något jag bör uppgradera?

Inlägg av TheTrekker »

Hejsan gott folk!
Passade på nu när det va lite julerbjudande på Airsoft Malmö att köpa en Colt M4A1 Metal Long Keymod som mitt första vapen.
Så min fråga är väl mer, är det något man bör tänka på att uppgradera så snart som möjligt på sitt vapen eller man klarar sig med det som det är? fick med ett frontgrepp, quickmag system, rödpunktsikte.

http://malmoairsoft.se/produkt/Colt-M4A ... erbjudande

Tack på förhand

The_Hitchhiker
Inlägg: 21
Blev medlem: sön okt 11, 2015 1:10 pm

Re: Något jag bör uppgradera?

Inlägg av The_Hitchhiker »

Hej! Välkommen till hobbyn!
Med det kittet bör du vara Good to go en bra stund framöver :)
Du behöver troligen inte göra något med den förutom att eventuellt rengöra pipan. (en bit papper eller lite microfiberduk på rengöringsstången du bör fått med + lite silikonolja, kolla på Youtube om du är osäker)
Avvakta och kolla hur den beter sig ute på spel. Ta reda på utgångshastigheten (chrona) så att du får reda på ditt säkerhets avstånd (skjutavstånd) Väldigt viktigt så vi inte råkar att skada varandra! (mer än nödvändigt)

Den första uppgradering de flesta brukar göra är nytt hopup gummi och eventuellt en precisionspipa :) (dessa är de två viktigaste, bra Gummi och bra pipa)

Något annat brukar vara överflödigt till en början, då utgångshastighet har väldigt lite med precisionen på vapnet att göra.

Tillägg: Du kan ju eventuellt köpa några fler magasin och någon billig Väst/Chest Rig/Plate Carrieratt förvara dem i, om du inte redan har dvs. (detta är väll ett första steg att se tacticool ut!) ;)

Good hunting!
//The_Hitchhiker

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk
PERGITE
Instagram: @the_hitchhiker_airsoft

TheTrekker
Inlägg: 10
Blev medlem: tor dec 08, 2016 11:30 am

Re: Något jag bör uppgradera?

Inlägg av TheTrekker »

Tack så mycket för tipsen. Nästa steg jag ger mig på är nog att kolla efter en precisionspipa då tror jag :-)

Pockie
Inlägg: 23
Blev medlem: mån sep 28, 2015 3:53 am

Re: Något jag bör uppgradera?

Inlägg av Pockie »

Jag skulle nästan säga att gummi är det allra viktigaste :)

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk

The_Hitchhiker
Inlägg: 21
Blev medlem: sön okt 11, 2015 1:10 pm

Re: Något jag bör uppgradera?

Inlägg av The_Hitchhiker »

Håller med till 100%! Gummi är det som är viktigast.
Sen så är det ju betydligt mkt billigare än en pipa :)
PERGITE
Instagram: @the_hitchhiker_airsoft

TheTrekker
Inlägg: 10
Blev medlem: tor dec 08, 2016 11:30 am

Re: Något jag bör uppgradera?

Inlägg av TheTrekker »

Några bra tips på vart man kan köpa gummi på? :)

Oerlikon
Inlägg: 99
Blev medlem: tor dec 31, 2015 3:06 pm

Re: Något jag bör uppgradera?

Inlägg av Oerlikon »

Vänta med gummibyte tills du spelat några gånger med bössan! "If it ain't broke, don't fix it!"

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: Något jag bör uppgradera?

Inlägg av Twist »

Prometheus purple är det vanligaste tipset för närvarande. Madbull är bra. Guarders genomskinliga är en klassiker. En joker som jag har haft goda resultat med är Elements röda gummi, gärna med en H-nub, dvs en distans som ser ut som en liten trådrulle.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Marcules
Inlägg: 256
Blev medlem: tis aug 12, 2014 9:41 pm

Re: Något jag bör uppgradera?

Inlägg av Marcules »

Du ska definitivt inte börja skruva i bössan. Det gör man när de går sönder alternativt im de verkligen skjuter skitdåligt.

Köp några fler magg, en plate carrier eller chest rigg och ut och spela.
-:Skogsfrisk:-

Skriv svar