Hjälp med val av Co2 pistol.

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
SwedenFFS
Inlägg: 6
Blev medlem: fre aug 10, 2012 6:16 pm

Hjälp med val av Co2 pistol.

Inlägg av SwedenFFS »

Tjena!
Jag är ny med Airsoft och hittills ser det ut att vara en grym aktivitet Jag har kollat runt på olika Co2 pistoler.Jag har haft en Glock 17 (Fjäder) sen tidigare och jag tyckte den var riktigt bekväm att hålla i!!.Så nu frågar jag en ärade airsoft spelare vet ni någon bra pistol?.
MVH SwedenFFS

SwedenFFS
Inlägg: 6
Blev medlem: fre aug 10, 2012 6:16 pm

Re: Hjälp med val av Co2 pistol.

Inlägg av SwedenFFS »

Jag och några polare ska ha och köra lite med men jag känner att ett gevär blir för mycket.
Kan denna pistol vara något?: http://www.cyberphoto.se/info.php?article=3755

Arvid
Inlägg: 58
Blev medlem: lör aug 11, 2012 5:07 pm

Re: Hjälp med val av Co2 pistol.

Inlägg av Arvid »

Har en Colt TacMaster som du kan köpa Co2 mag till å då blir den riktigt trevlig.

TwinkleDew
Inlägg: 910
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:34 pm

Re: Hjälp med val av Co2 pistol.

Inlägg av TwinkleDew »

Du kan få ett gevär billigare än den där pistolen om du köper på http://www.taiwangun.com
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Sport
Inlägg: 118
Blev medlem: tis maj 22, 2012 3:59 pm

Re: Hjälp med val av Co2 pistol.

Inlägg av Sport »

Jag har testat en KWC Colt M1911 A1 Co2 och de är helt klart riktigt häftiga pistoler, kändes stabil också. Det är mig veterligen den ända 1911 modellen som tar Co2 utan att antingen ha för tjockt grepp, för långt magasin eller bådadera.

//sport

G-Enis
Inlägg: 187
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:15 pm

Re: Hjälp med val av Co2 pistol.

Inlägg av G-Enis »

Har också testat den, och måste säga att den var riktigt skön. Och det är ett stort plus, precis som Sport säger, att magget ser normalt ut för att vara co2.

SwedenFFS
Inlägg: 6
Blev medlem: fre aug 10, 2012 6:16 pm

Re: Hjälp med val av Co2 pistol.

Inlägg av SwedenFFS »

Sport skrev:Jag har testat en KWC Colt M1911 A1 Co2 och de är helt klart riktigt häftiga pistoler, kändes stabil också. Det är mig veterligen den ända 1911 modellen som tar Co2 utan att antingen ha för tjockt grepp, för långt magasin eller bådadera.

//sport
Det blir nog den då :D ,Men finns det olika Co2 patroner eller är det speciella??

tri9ty
Inlägg: 14
Blev medlem: mån maj 28, 2012 6:37 am

Hjälp med val av Co2 pistol.

Inlägg av tri9ty »

KJ Works - fantastiska CO2 guns :)

Titan
Inlägg: 180
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:23 pm

Re: Hjälp med val av Co2 pistol.

Inlägg av Titan »

En 12 gram CO2 patron ser ut på ett sätt.
Kan fortfarande INTE förespråka en pistol som första vapen alls på något sätt, även om du bara ska spela med dina 18+ åriga polare.
Mestadels .357 nuförtiden. 9mm gör större hål än 6mm... :)

SwedenFFS
Inlägg: 6
Blev medlem: fre aug 10, 2012 6:16 pm

Re: Hjälp med val av Co2 pistol.

Inlägg av SwedenFFS »

Nja inte bara för att köra med,jag tänkte ha när jag inte använder den så hänger den på väggen ;)

Skriv svar