Duger dessa vapen?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
dabestev3risme

Duger dessa vapen?

Inlägg av dabestev3risme »

Jag är en nybörjare för airsoft och dum som jag är så köpte jag vapen utan att kolla upp ordentligt. Jag har en G36C som jag köpte för 900kr på teknikmagasinet. Jag har också en Taurus PT92, också från teknikmagasinet. Duger dessa vapen för att köra airsoft med utomhus?

Poyjs

Re: Duger dessa vapen?

Inlägg av Poyjs »

Mitt korta o sammanfattade svar på dom 2 är NEJ och NEJ

Mer utförligt: Duger o duger... Du kan la köra banracing med en gammal Ford Fiesta från 80 talet men frågan är ju hur bra du hänger med dom andra samt hur länge det håller.

Med andra ord, nej. Ta o titta på lite mer ordentliga saker, om du inte tänkt lägga en förmögenhet på vapen så är dom berömda Kina kopierna något att rekommendera, billiga och går ganska bra direkt. Ett tips är att du läser i tråden jag länkar till och därefter hoppas jag att du fått lite mer kött på benen.
Har du andra frågor om vapen osv och inte känner att du vill vänta på svar, eller kanske vill lägga trådar med frågor så kan du PMa mig eller någon annan här på forumet. Vi är många här som sitter med gott om info och erfarenheter.

Här har du tråden. LÄS!
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... =117&t=496
****** skrev: och vad är AEG för nått och har min airsoft det?

dabestev3risme

Inlägg av dabestev3risme »

Tack så mycket för hjälpen! Jag ska kolla upp de där kinakopiorna. Har inte så mycket pengar just nu men jag hittar nog något som passar.

Strigidae

Inlägg av Strigidae »

Som nybörjare själv rekommenderar jag att du tar vad du har och ger dig ut i spel, se hur bra det går och hur roligt du har. Mitt första spel kördes med min fjäder-SVD, min fjäder-P99 och en hyrd G36. Använde alla vapen (fick mest användning för P99:an) men hade roligast med SVD:n. För att använda Poyjs metafor så är inte en 80-talsfiesta idealiskt för ett banrace, men även om du ligger sist så kommer du ha jäkligt roligt.

Pwnda

Inlägg av Pwnda »

Jag är ganska ny och köpte en kinaklon i metall/ABS plast, Jing Gong MpSD6, för 1350 kr som är riktigt bra.

Har även spelat med Classic Army M4 och Sig Sauer 556 med precpipa och allt. Kan bara säga att det är inte är någon större skillnad förutom att vissa är plast och vissa är metall, så för mig så vill jag inte ha en tung bössa när man spelar en hel dag. Medan andra vill ha metallkänslan för att det påminner om riktiga varan :D

Allt hänger egentligen på vad du har för gearbox, precpipa, batteri och ammo. Kan du hitta en billig bössa som har en bra gearbox(version II eller III) och anslagsenergi(runt 1 joule är bra), så kan du modda den med precpipa och 9.4V eller LIPO-batteri, så har du en bössa som går minst lika bra som en bössa för 3000-6000 kr. Men vissa spelare vill ha kvalitet i delarna från början och kan då lägga 3000-6000 kr på en bössa.

En annan kompis köpte en JG G36C som han satte en precpipa i och den går riktigt bra. Han pröjsade nog 1600 kr för bössan och 400 för pipan. Vissa butiker kan t o m montera pipan åt dig när du köper den så den är färdigmoddad.

Mitt tips är att hitta en modell som du tycker är snygg, jämför mellan olika siter(kolla www.airsoft.nu) vad för pris och märken det finns, sedan kollar du en massa youtubeklipp på recensioner av vapnet.

Många stirrar sig blinda på om vapnet gör 120 m/s eller om den gör 89 m/s, tänk på lite vad du ska använda den på för spel.
1. Inomhus så finns det restriktioner på att vapnet inte får göra mer än t.ex 89 m/s med 0.25 grams kulor eller 100 m/s med 0.20 gram kulor. Så har du köpt en bössa som gör 120 m/s med 0.20 grams kulor så blir det jäkligt jobbigt att modda ner den som okunnig.
2. Utomhus så är det bra om bössan ligger på runt 100 m/s med 0.25 gram eller 120 m/s med 0.20 gram. Vissa kan t o m köra med 140 m/s men det rekommenderas inte för nybörjare eftersom man måste ha järnkoll på säkerhetsavstånden när man har såna bössor.

Poyjs skrev att dina inköp inte duger vilket jag tyvärr måste hålla med om för utomhusspel, men som Strigidae säger ut och testa men kör på en inomhusbana isåfall.

Men i grunden så tänk på att skaffa en bra bössa, pistolen används inte så ofta som man tror och den ska inte gå lika bra som ett gevär eftersom den är tänkt att användas när man kommit inom säkerhetsavståndet för geväret :D

Wasp
Lag / förening: Whiskey Recon Team
Aktiv sedan: 2007

Inlägg av Wasp »

Klart att det går att spela med det men frågan är ju om det är lika kul som om du hade haft en bättre bössa.
Jag rekommenderar dig att du regar dig på Köp&Sälj delen här på forumet om du vill hitta några riktiga fynd*, lycka till!
...:::Whiskey Recon Team:::...
"IN VALOR THERE IS HOPE."

frange

Inlägg av frange »

Ett nästan värre problem med att köppa billiga LPEG's som den 900kronaren från Teknikmagasinet, är inte bara det att de är av skapligt kass kvalitet, utan även att de inte är byggda efter samma standard som normala AEGer, vad jag menar är att de kommer paja, och när de gör det är de ofta mer eller mindre omöjliga att laga. Detta på grund av att delar till AEGer inte passar eftersom de inte är byggda efter samma standard (eller vad man ska kalla det).

Och precis som med bilar så är den krassa sanningen att allt kommer gå sönder, det är bara en fråga om när. Men bättre grejer håller längre, har varit med om flera helt orginal Tokyo Marui-bössor som hållit ihop i över tio år, med regelbunden service givetvis. Och skötts om noggrant.

En "riktig" AEG som ovan nämnda JG G36 eller MP5 kan du byta ut precis allt på, det finns hur mycket olika delar som helst, och de flesta reservdelar kostar någon eller några hundra kronor styck. Det finns både billiga och dyra delar, men som sagt, varendaste liten del i bössan kan du byta ut mot bättre/hållbarare/tyngre/häftigare grejer, oavsett om du bara vill laga den, eller uppgradera skiten ur den.

Pajar LPEGen från Teknikmagasinet är det bara hoppas att du kan få ut en ny på garantin, och hoppas att den nya håller (iallafall lite längre).
Extremt inaktiv inom airsoft och Airsoftsverige nu för tiden...

Yes, I'm goin' to hell. But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

Skriv svar