AEG med eller utan Blow back...

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
strayferret
Inlägg: 34
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:36 pm

Re: AEG med eller utan Blow back...

Inlägg av strayferret »

Blood, helt enkelt olika definationer på vad som ger ett litet extra? Kan ju inte direkt säga att "du ska gilla det för det är mera!" när du inte gör det, men å andra sidan så kan jag ju inte säga tvärt om till de som gillar det heller. :)

Ett tips rent generellt är ju att leta efter recensioner på just den bössan du kollat in lite. Finns ju olika typer av blow back, en del håller bättre, en del sämre, en del har recoil som Danno visade... Så, kolla recension, om ingen kan säga något dåligt om bössan i fråga, då är det ju till slut bara en smaksak om blowbacken är där eller inte. Kolla youtube & google, finns massor för nästan alla där

harlekin
Inlägg: 286
Blev medlem: mån maj 14, 2012 5:18 pm

Re: AEG med eller utan Blow back...

Inlägg av harlekin »

kan ju rekomendera cymas 048.

Fullmetal, trä och blowback. Tyckte den funka bra när jag hade en sån. ;)
Dom här skyddsglajorna pallar en hagelsvärm på nära håll.
- Coolt, resten av ansiktet då?

Bloodneed
Inlägg: 747
Blev medlem: lör maj 26, 2012 6:15 pm

Re: AEG med eller utan Blow back...

Inlägg av Bloodneed »

@strayferret så sant, ska se om man hittar något som få en att ändra uppfattning!
CTR EP3 Championship White, nuff said

Nix
Inlägg: 23
Blev medlem: ons maj 23, 2012 3:46 pm

Re: AEG med eller utan Blow back...

Inlägg av Nix »

Bloodneed skrev:Förstår gbbr där det smäller och rekylen ändå är verklig. Men en liten plastflik som går fram och tillbaka ?
Jag införskaffade mig en beryktad APS bössa förra året, den har dock ingen plastflik utan någon billigare metall som hoppar fram o tillbaka.

Huruvida APS och EBBR är bra eller dåligt lämnar jag er övriga till att dömma. GBBR ftw!

Sgt_Moose
Inlägg: 2
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:45 pm

Re: AEG med eller utan Blow back...

Inlägg av Sgt_Moose »

Har själv en APS M4 med blowback och den har aldrig strulat för mig.
Så personligen tycker jag att det är ett helt okej vapen, men smaken är som baken, delad :)

AntiPrimax
Inlägg: 3
Blev medlem: lör jun 23, 2012 10:06 pm

Re: AEG med eller utan Blow back...

Inlägg av AntiPrimax »

Har en M4 med blowback. Det enda den gör är att låta som något är sönder och låter högt. Jag själv föredrar att kunna stänga av funktionen. Det ger en snygg effekt men är inte effektiv.

BlackGoat
Inlägg: 463
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:36 pm

Re: AEG med eller utan Blow back...

Inlägg av BlackGoat »

Jag gillar blowbacken som är i cm.046 iaf (förmodligen samma som i cm0.48)
Dock så kopplade jag ur manöverhandtaget då det bara lät löjligt.
Metallen som rör sig ovanpå gearboxen ger ingen vidare rekyl, men den ger ett skönare ljud i bössan :)
Inte lika symaskinigt.

Sen har jag inte testat nån annan form av EBB så kan inte uttrycka mig där.

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.

Cilutan
Inlägg: 35
Blev medlem: ons maj 16, 2012 8:40 am

Re: AEG med eller utan Blow back...

Inlägg av Cilutan »

Pros:
Ger lite extra estetisk realism
Med "Shock" varianter så får man lite rekyl, ökar skytteupplevelsen något

Neutralt/smaksaker:
Låter högre
Går lätt att koppla bort på de flesta varianter

Cons:
Fler rörliga delar (ökat slitage)
Svårare att hitta uppgraderingsdelar (beroende på modell)
Drar lite extra på batteriet


Så skulle jag säga att det ser ut i stora drag. Är det realism som man söker så är nog inte AEG en stor ide. GBBR däremot, de smäller högt, har kraftig rekyl och är lätta att uppgradera i de flesta fall. Nackdelen då är som en del här redan sagt; GBBR är dyra, men främst så kostar magasinen en förmögenhet. Förhållandevis mycket underhåll på sådana vapen också.
Save it for the simple-minded

Packe
Inlägg: 289
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:06 am

Re: AEG med eller utan Blow back...

Inlägg av Packe »

Tänker inte säga bu eller bä.

Men, APS och Bolt bör man hålla sig borta ifrån, dålig pistong och BB-mekanismsen hålls ihop av en liten svag plastbit. Marui, Umarex ska vara bra men jag säger inget om det.

Men APS och bolt nej.
Min Affärsredovisning



ADAM skrev:Den vill att du ska placera kablarna på varandra och sedan ropa "Fus doh dah". True story

Skepparn
Inlägg: 532
Blev medlem: tor maj 10, 2012 10:24 am

Re: AEG med eller utan Blow back...

Inlägg av Skepparn »

046-boxen ger lite, lite riktig blowback, men inte jämfört med GBBR. Ljudet är dock ljusår bättre än vanlig AEG, därför slängde jag en sån i min RPK (laddhandtaget INTE inkopplat till BB. Det är helt värdelöst att ha det studsande på en AEG, låter skittöntigt bara)

All blowback utöver TM's shock recoil, och möjligtvis cyma 046-boxen är bara att undvika eller koppla ur.
Jobbar på Röda Stjärnan

Skriv svar